Skocz do zawartości

[ebike] Specialized Turbo levo comp Carbon -opinie? ?


Rekomendowane odpowiedzi

Witam ,zastanawiam sie nad zakupem Turbo Levo comp Carbon 2022 .Mialem wczesniej Cube z motorem od Boscha i myslalem ze to spoko naped do czasu jazdy testowej , mialem levo na 3 dni i to co robi naped brose z tym rowerem to mistrzostwo jest cichy idealnie dozuje moc nie ma jej nigdy za duzo jak w boschu wszystko jest mega plynne no i w porownaniu do cube na Specu jakos lepiej sie jezdzi czuje rower mozna szybciej zjezdzac i podjezdzac , w rowerze najprawdopodobniej zmienie amortyzatory na fox Factry wiec chodzi mi glownie tylko o to czy rowery z innymi silnikami poza boschem rowniez tak swietnie dzialaja i czy z brose juz nie ma takich problemow z awaryjnoscia ? Bardzo prosze o opinie  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie da się powiedzieć obiektywnie - każdy ma własne odczucia. Ja mam napęd Yamahy i jestem z jego działania zadowolony, sam musisz testować. Tylko jak Yamaha to najwyższy model - zewnętrznie poznasz po tym że ma pięć stopni wspomagania, oczywiście nie licząc Walk. Wypróbuj też Shimano 8000. A której generacji miałeś Boscha?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z 2018 to była raczej trzecia generacja, taka z małą tarczą z przodu i przekładnią powodującą dwukrotnie szybszy obrót tarczy niż pedałów, dla mnie wynalezk nie do pojęcia - co to miało dawać oprócz tego że baz prądu prawie nie dało się jechać???  W czwartej generacji Bosch wycofał się z tego. Jak z awaryjnością najnowszych silników Brose to Ci dziś nikt nie odpowie - za krótko są na rynku, okaże się za kilka lat - no chyba że chodzi Ci o awaryjność w pierwszym roku, podobno ta jest niewielka. Ale proponuję Ci jeszcze raz - przetestuj różne napędy i wtedy będziesz wiedział który pasuje Ci najbardziej - ja w 2018 wybrałem Yamahę bo najbardziej przypominał jazdę zwykłym rowerem z wiatrem w plecy. Ma bardzo delikatne odcięcie - zaczyna się przy 23 a kończy przy 27, w porównaniu z nim Bosch 3 gen odcinał brutalnie, jak 4 - nie wiem, na razie nie mam potrzeby zmiany roweru więc nie testowałem innych napędów, ale mechanik w zaprzyjaźnionym sklepie który miał okazję testować różne silniki powiedział że pomimo znacznego postępu nadal według niego Yamaha daje odczucia zbliżone do normalnego roweru.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli masz kasę to bierz tego Speca z Brosem - nie ma na na tą chwilę nic lepszego.. Jeździłem trochę na Turbo LEVO 2020 i mojego focusa z shimano e-steps zauważalnie zostawił z tyłu. Sam napęd to nie wszystko , ważniejsza moim zdaniem jest integracja napędu z ramą/amortyzacją itd.  I Spec chyba dalej robi to najlepiej. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może poprawili w końcu już te silniki, bo swego czasu psuły się na potęgę, nawet tutaj na forum było to też poruszane i między innymi była większa gwarancja, nie 5 a 4 lata https://www.roweryelektryczne.info/mowimy-do-widzenia-problemom-z-silnikami-brose.html 

Paweł z Endrurofiny też jak pamiętam o tym wspominał, bo jego Spec też się popsuł ;) 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@OgniomistrzTwoja opinia pokrywa się właśnie z moimi odczuciami .Na  specu chyba dzięki geometrii swietnie się jeździ,odczuwalnie przyjemniej niż na innych ebikach . Dodam ,że jeżdzę szybko i sportowo , silnik uzywam głownie do podjazdów by zdobywać je jak najszybciej. Myslalem ,że może tylko mi się wydaje z tym Specem ,że tak dobrze sie nim jeździ ,ale skor masz podobne odczucia to jade po niego 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dwie sprawy : bierz od razu wersję z baterią 700Wh i koniecznie jakąś dobrą amortyzacją z przodu (przynajmniej podstawowy Lyrik (Roxshox) lub Fox 36 Factory  bo inaczej nie  wykorzystasz możliwości tej ramy. Za pierwszym razem jeździłem wersją z baterią 700Wh i Lyrikiem  i na znanych mi trasach rower szedł jak przecinak :) , ujechałem się po pas robiąc  60km na maksa w lesie i zostało jeszcze ok. 30% baterii. W zeszłym roku na Świeradowskich single trackach jeździłem wersją z baterią 500Wh i jakimś podstawowym Roxshoxem no i już tak różowo nie było. Jazdę musiałem bardziej kontrolować a zasięgu zabrakło. Wersja z karbonową ramą jest lekka więc nawet z baterią 700Wh jest to i tak jeden z najlżejszych e-bików na rynku ( pomijając różne lightweight-y typu Specialized SL czy Orbea Rise ).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rower to gotowa konstrukcja dokładnie jak w sklepie Speca .Niestety z przodu jest Fox Rythm 36 z tylu juz Performance ,bateria to 700 . Plan od początku był taki ,ze Amortyzatory zmienie na Factory , ale chce by rower został caly czarny wiec pozostaje mi tylko wersja Performance Elit jednak 38 podobno ten sam amortyzator co Factory tylko ,że bez złotej powłoki wiec dla mnie bomba . Z takich jeszcze pomysłów na zmianę w niedługim czasie to koła z Carbonu by go jeszcze troche odciążyc .Rower mam już u siebie i Świetnie wygląda w czarnym Macie ma tylko srebrne Loga wiec Kaschima nie bedzie do niego pasowac ,dlatego zmiana będzie na Performance Elite

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...
  • 2 tygodnie później...

Hej ,jestem mega zadowolony silnik dziala bardzo cicho , ma potezna moc w porownaniu do starszego boscha ktorego mialem wczesniej to jest o niebo lepiej , swietna apka na tel specialized tryb blokowania roweru , bardzo dokladne statystyki .Jezdze duzo , nie oszczedzam roweru , rower absolutnie bez zadnych problemow , no moze poza tym , ze musialem na samym poczatku wyregolowac przednie zaciski bo mnie wkurzalo ,ze dotykaja tarczy , 10 min i serwis wyregulowal

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jezdze po blocie , strumykach , myje go tylko na myjni pod Cisnieniem  jest zawsze pelno wody , nie mam zadnych problemow , moja dziewczyna tez ma speca z Brose i rowniez 0 problemow ,swietnie dziaka brose ma mnostwo mocy i bardzo cichy  w porownaniu do konkurencji .Poza tym jest na gwarancji wiec ,za bardzo sie nie przejmuje , inna sprawa to to ,ze testowalem rozne rowery i na zadnym nie jezdzilo sie tak dobrze , szczegolnie na zjazdach , ma swietna geometrie 

2889119D-0821-42BB-A63A-AF227581D1EF.jpeg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko jest cacy do czasu. Najpierw walnie ci pasek. Potem posypią ci się inne elementy mechaniczne. A na koniec woda załatwi ci na amen kontroler.
Oczywiście wszystko jest zaprojektowane na czas gwarancji. Potem radź sobie sam i kupuj nowy silnik. Jesteś naiwny jeśli myślisz że twój konkretny brose jest jakiś wyjątkowy.
Ten silnik ma ewidentne wady konstrukcyjne. Najbardziej rozwala mnie ta plastikowa przekładnia planetarna ,która trzyma się na wgłębieniu w obudowie silnika ;)

Jarasz się tą mocą (w piku jakieś ~350W) ,a to i tak nic w porównaniu do mojego CYC X1 STEALTH 1500W. To jest jednorazowa słaba zabawka , a nie porządny silnk. 

Ps. Myj go pod ciśnieniem dalej to na pewno nie będziesz mieć problemów. Chyba każdy producent ebików wyraźnie pisze aby nie stosować myjek pod ciśnieniem!
 

Edytowane przez Dave99
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...