Skocz do zawartości

[Rama] Merida Crossway 500 - pęknięta rama


Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich,

Mam rower MERIDA CROSSWAY 500 z 2014roku z hamulcami tarczowymi DEORE (wymienione w 2019, właśnie kupiłem nowe tarcze), koła DTSwiss na obręczach 533d z piastami 350 (2021), suport DEORE 610, przerzutki tył XT, przód DEORE. Jeżdżę nim po szosach 50-70 km dziennie z tempem około 30 km/h max. 56km/h.

Rower przejechał ok. 42 tysiące km. Oczywiście ma zapadnięty widelec, co mi trochę odpowiada, bo przód jest niżej i ma twardą (sportową) amortyzację

Jeżdżę dosyć dynamicznie. Z synem na kolarce po szosie, z żoną po drogach rowerowych i szutrze.

Dziś na skrzyżowaniu pękła mi rama w rozm. 55cm. Jak znaleźć coś podobnego na przekładkę? Co polecacie?

Jakiś rower na przekładkę? Nowa rama od GRAVELA, CROSSA, SZOSY? Jakiej firmy?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, marcus65 napisał:

Ja miałem podobny przypadek w zeszłym roku. Kupiłem set Accent Furious zrobiłem typowy przeszczep i jestem bardzo zadowolony

 

@marcus65 Czy możesz opisać więcej szczegółów? Jaki miałeś rower, jaki widelec, koszt? Robiłeś to sam czy zlecałeś? Jakie stery?

Będę wdzięczny za każde słowo, bo może naprowadzi mnie na jakieś trop co robić dalej. Dzięki za info coś już jest, tylko z jakiego roweru robiłeś?

Z tego co widzę, muszę sprawdzić średnicę rury pod przerzutkę i rozstaw haków tylnego widelca. Mam PM.

***

Accent rama FURIOUS - 1899,00zł

W tym sezonie „wściekła” gravelowa rama otrzymała zupełnie nowe malowanie i to aż w trzech wariantach! Pod lakierem kryje się jednak ta sama, sprawdzona konstrukcja, która doskonale sprawdzi się w bardzo zróżnicowanym terenie. Tylny trójkąt został zaprojektowany tak, aby zmieściła się szeroka opona, do tego zintegrowane stery i chowane linki. Widelec to wszechstronne połączenie aluminiowej rury sterowej oraz karbonowych goleni i korony. Widelec oraz rama wyposażone są w mocowanie hamulca tarczowego w standardzie PM.

Główne cechy tego setu to:

  • wewnętrzne prowadzenie linek
  • mocowanie pod hamulce tarczowe PM (rozstaw haków tylnego widelca 135 mm)
  • zwiększona przestrzeń na oponę w tylnym trójkącie
  • zwiększona przestrzeń na oponę w widelcu

Sztyca: 30,9 mm
Przerzutka przednia: 34,9 mm
Stery: zintegrowane HI-Air Taper (IS42/IS52 mm)
Szerokość mufy suportu: 68 mm
Sztywna oś: przednia QR, tylna QR
Mocowanie hamulca przód / tył: PM (maksymalny rozmiar tarczy 160 mm)
Waga: 2711 g  (rama rozmiar M 1850 g + widelec 790 g + stery 71 g)

Kolory: blue camo, army camo, military camo
Rozmiary: S, M, L, XL

Edytowane przez Wam
Wielokrotne kopiowanie
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poprzedni rower to Merida crossway tfs 100 rocznik 2009 na sztywnym widelcu Mosso M5 i hamulcach tarczowych Shimano Alfine S700.Set kosztował mnie 1495 PLN. Jak pisałem w poprzednim poście był to typowy przeszczep wszystkich gratów z roweru crossowego i wyszedł z tego gravel z prostą kierownicą ,niektórzy nazywają to hybryda.Oczywiście robiłem wszystko sam gdyż to frajda gdy znasz swój rower od podszewki. Może kiedyś zdecyduje się na baranka ale na ten czas jest mi bardzo wygodnie.

Screenshot_2022-07-07-12-44-00-90_99c04817c0de5652397fc8b56c3b3817.jpg

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...