Skocz do zawartości

[Przedni blat / kaseta] Shimano Claris, kaseta się skończyła - to może upgrade?


marianov_

Rekomendowane odpowiedzi

Hej wszystkim.

Aktualnie mam:

mechanizm korbowy  Shimano Claris FC-RS200 46/34T 170 mm

kaseta  Shimano HG-31 11-32T 8 speed

 

ale skończyła mi się kaseta i muszę wymienić więc pomyślałem, że może przedni blat też by zmodyfikował.. co da się włożyć żeby to lepiej grało ? 

Jeżdzę Rometem Aspre 1 (gravel) ale śmigam 99% po szosie i tak :)

 

Prosba o konkrety / linki.

 

Dzięki za suport

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale co ma Ci tam lepiej grać? Jakieś dźwięki ma ten blat wydawać? :)

Pośmiane, a teraz serio - czegoś Ci brakowało w tym napędzie, gdzieś było za mocno, za ciężko, gdzieś brakowało możliwości podjechania. Jakie osiągasz prędkości, że blat 46t i koronka 11t w Aspre to za mało? Może za dużo? Toż 46/11 to jest ~50km/h gdzieś tym pojechałeś szybciej dłużej niż "siedemnaście sekund"?

ps. Albo starasz się szeroko opisywać problem i potrzeby albo dostajesz gówniane odpowiedzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stąd mój post. Gdybym wiedział co mi obsłuży to bym nie pytał :D

za krótko się interesuję rowerumi, żeby płynnie śmigać w tych tematach, ale powiedzmy, że aktualny setup mi nie wystarcza.

@abdesign może nie problem, ale sądziłem, że po tych parametrach co jest włożone, będzie można zasugerować jakis upgradzik na coś nowego w tym Clarisie co jest :)

Pewnie, żeby zmienić na coś innego żeby było więcej zabawy, to by trzeba było przesiąść się na grupę 105 (bo tu już kwestia liczby przełożeń).


Jeżdzę sobie rekreacyjnie i tak mnie naszło, że może by coś podpimpować :) i ktoś podpowie: a tu możesz wsadzić kasetę [tę i tę], albo blat dać większy czy tam więcej .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra, czyli wszystko jasne :)

To Ci odpowiem - odpowiedź przy takich danych wejściowych jest niemożliwa - każesz "dzielić przez zero".

Jednemu 46t to za dużo... drugiemu to za mało a trzeciemu w sam raz - nogi jeżdżą a nie napęd, napęd to może co najwyżej lepiej albo gorzej do tych nóg pasować. Masz przecież świadomość że nie mamy po równo siły/wytrzymałości/umiejętności - obaj potrzebujemy różnych rzeczy od napędu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Musisz mieć jeszcze tyle watów w nogach żeby z owych "45,5-ciu" zrobiło się 49,5 - samą wymianą zębatki nic takiego się nie zrobi...

Standard u ludzi pytających o takie rzeczy wygląda tak:

Błędne założenia i przeświadczenie, że większy blat = będzie szybciej. Po czym przesiadka na większy blat i używanie większych(lżejszych) koronek z tyłu ;) pod warunkiem, że to o czym @MikeSkywalkerwspomniał nas nie powstrzyma i nie nadziejemy się na problem z przednią przerzutką.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, abdesign napisał:

Musisz mieć jeszcze tyle watów w nogach żeby z owych "45,5-ciu" zrobiło się 49,5 - samą wymianą zębatki nic takiego się nie zrobi...

A kto powiedział, że prędkość musi być ściśle powiązana z generowanymi watami?

Przecież jest jeszcze coś takiego jak grawitacja i wiatr, więc 50 km/h wcale nie oznacza generowania jakiejś konkretnej mocy, bo to zależy od warunków, a długie przełożenia nie są tylko od osiągania maksymalnych prędkości, ale też od oszczędzania energii tam, gdzie duża prędkość wiąże się z małymi oporami (czyli z wiatrem, w cieniu aero, z góry).

W mojej okolicy są zjazdy (niezbyt strome, ale jednak) długości nawet 2 km, gdzie z wiatrem można cały czas jechać te 50 km/h. To zdecydowanie więcej niż 17 sekund i wolałbym wtedy kręcić na 50/11 niż na 46/11, zwłaszcza na rowerze szosowym.

W samochodach najwyższy bieg często jest nadbiegiem i silnik nie ma szans rozwinąć na nim mocy maksymalnej na płaskim, ale i tak jest sens go używać, bo oszczędza się paliwo i zmniejsza hałas silnika. A prędkość maksymalną na płaskim bez wiatru rozwija wtedy na biegu przedostatnim. Z kolei dzięki wydłużonemu ostatniemu przełożeniu jest w stanie w sprzyjających warunkach, rozwinąć sporo większą prędkość od katalogowej, nie dobijając do ogranicznika obrotów. 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...