Skocz do zawartości

[Damka], zmiana napędu


XC100S

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. 

Damka jak na zdjęciu. Potrzebuje rower odciążyć i zminimalizować.

Korba z jednym blatem, może zmienić też suport na wkręcane miski ale nie koniecznie. Koło tylne, nowe z piastą z bębenkiem.

Przerzutka z mocniejszą sprężyną.

Proszę o linki do części i sugestie.

Tylko nie mówcie że nie chce mi się szukać bo brakuje mi pewności, dlatego pytam 😃 

20210305_153406~3.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie znam się na takich przeróbkach i doborze odpowiednich części (przynajmniej dla kogoś, bo sam to sobie mogę eksperymentować), ale brakuje mi wielu danych...

3 godziny temu, XC100S napisał:

Potrzebuje rower odciążyć i zminimalizować.

Wyrzuć stopkę, bagażnik, osłonę przerzutki, kasety i korby, odkręć/wytnij dwie skrajne zębatki w korbie (o ile stopniowanie pasuje, bo kompletnie nic o tym nie napisałeś...)

3 godziny temu, XC100S napisał:

Koło tylne, nowe z piastą z bębenkiem.

Rozmiar?

3 godziny temu, XC100S napisał:

Przerzutka z mocniejszą sprężyną.

Ilu rzędowa?

No i budżet. Ile?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście dobra myśl Nexus ale jest potrzeba możliwości zapedałowania do tyłu i hamulce nie w pedałach. 

Kobieta tym jeździ więc ... 

Musi być normalny napęd. 

Ten rower jeździ do pracy w prawie każdą pogodę więc błotniki itp muszą zostać.

Koło 26. 

Kaseta z 6,8 biegami starczy. To tylko miasto.  

Jak najtaniej ale bez przesady. 

Małe siły będą działały na napęd więc nie ma obawy o trwałość.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, XC100S napisał:

Czy w trzy biegowym można "wyłączyć" hamulec ? 

Można. Ale wymaga to rozkręcenia piasty i o ile pamiętam nieograniczone kręcenie do tyłu nie odblokowuje się. Po prostu nie masz hamulca nożnego i nieco większy zakres ruchu pedalami do tyłu, plus jest taki że rower nie hamuję przy najmniejszym ruchu pedalami do tyłu. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kup Nexusa Premium 8 - da się jeszcze znaleźć w zachodnich sklepach - łożyska igiełkowe, nie ma torpeda, da się kręcić do tyłu. Do tego manetka cynglowa Alfine 8. Korba Nexus 38T, tylna zębatka 20T, łańcuch Nexus 1-rzędowy. Zestaw super. Zakres prędkości prze kadencji 80: 9.2 km/h do 28.1 km/h przy kołach 26 ze oponami o przeciętnej szerokości. Pod każdą normalną górkę lekko się wjedzie, na drodze prostej szybkość ok. Kultura pracy napędu w amatorskiej jeździe co najmniej na poziomie Deore. Do tego całkowita odporność piasty na deszcz, błoto i prawie zero regulacji przez lata.

Korba jest na kwadrat, ale solidna, praktycznie niezniszczalna - 10 lat jeździłem na Nexusie 7 w masakrycznych czasem warunkach i dalej była ok.

Mam ten zestaw 8 w rowerze na starej ramie crossowej Krossa, na gravelowych oponach - dzisiaj była rekreacyjna wycieczka ok. 70 km - asfalt, szutry, miasto, leśne ścieżki - rower pomyka aż uciecha :)

Wpakujesz trochę kasy w proponowany przeze mnie zastaw, ale problem będzie rozwiązany na co najmniej dekadę - wg mojego doświadczenia dp spokojnej miejskiej czy rekreacyjnej/kobiecej/miejskiej jazdy DOBREJ jakości napędy w piaście nokautują pod względem praktyczności wszelkie napędy
"przerzutkowe". Nie kupuj piasty trzybiegowej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale dwie kwestie - do Nexusa/Alfine potrzebne są poziome haki w ramie, a Alfine bodajże ma tylko wersję na hamulce tarczowe, Nexus premium jest i na tarczowe, i szczękowe.

Jak rozumiem, koło ma być nowe. Pod biegi w piaście trzeba zapleść nowe.

Może też być budżetowy - ale też nie tani - 1x10? Przerzutka M5120, kaseta Sunrace 11-42 lub droższa M4100 11-42, manetka M4100 i korba M5100 H2. Dobrze to chodzi, miesiąc temu założyłem w rowerze przyjaciółki. Razem jeździmy na wycieczki, ale jednak Nexus lepiej chodzi, aż mi trochę przykro. Oba napędy nowe, złożone w tym samym dobrym serwisie, M4100 ma większy zakres, ale jest głośniejszy, delikatniejszy i co chwilę trzaski przy (spokojnej) zmianie biegów, a Nexus 8 premium cichutki i mocny jak czołg.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Się wszyscy rozpędzili z kosztownymi propozycjami a mój portfel nie nadąża za Wami. 

Postanowione że w ten rower nie będzie już żadnych inwestycji bo koszty wysokie a jednak część roweru by została która ma już 12 lat. 

Tak stary jest ten rower. 

Popełniony zostanie zakup tego roweru https://www.decathlon.pl/p/rower-miejski-elops-540-niska-rama/_/R-p-306088 

Screenshot_20220704-083733_Chrome.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i doskonały wybór wg mnie. Nie proponowałem Nexusa 7, bo pisałeś, że ma się kręcić do tyłu, a nie widziałem nigdy wersji takiej piasty z tą opcją.

Nexus 7 ma lepsze stopniowanie niż Nexus 8. Nie ma możliwości, by użytkowniczka nie byla zadowolona - napęd przyjazny i prawie niezniszczalny, jak mówiłem wcześniej. Mówię jako wieloletni były praktyk.

Jedna podpowiedź. Prawdopodobnie w tym rowerze jest zębatka tylna 18 lub 19. Pod większe miejskie podjazdy może być ciut ciężko. Śmiało można wymienić na 21 - jak tak zrobiłem - przy normalnej jeździe nie ma możliwości awarii - a zyskuje się lekkie podjazdy, przy minimalnym spadku szybkości maksymalnej. Taka zębatka kosztuje ok. 20 zł, serwis ze 30 - warto - rower staje się wtedy maksymalnie komfortowy.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...