XC100S Napisano 29 Czerwca 2022 Udostępnij Napisano 29 Czerwca 2022 Witam. Damka jak na zdjęciu. Potrzebuje rower odciążyć i zminimalizować. Korba z jednym blatem, może zmienić też suport na wkręcane miski ale nie koniecznie. Koło tylne, nowe z piastą z bębenkiem. Przerzutka z mocniejszą sprężyną. Proszę o linki do części i sugestie. Tylko nie mówcie że nie chce mi się szukać bo brakuje mi pewności, dlatego pytam 😃 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
radko10 Napisano 29 Czerwca 2022 Udostępnij Napisano 29 Czerwca 2022 Nexus Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chudzinki Napisano 29 Czerwca 2022 Udostępnij Napisano 29 Czerwca 2022 Nie znam się na takich przeróbkach i doborze odpowiednich części (przynajmniej dla kogoś, bo sam to sobie mogę eksperymentować), ale brakuje mi wielu danych... 3 godziny temu, XC100S napisał: Potrzebuje rower odciążyć i zminimalizować. Wyrzuć stopkę, bagażnik, osłonę przerzutki, kasety i korby, odkręć/wytnij dwie skrajne zębatki w korbie (o ile stopniowanie pasuje, bo kompletnie nic o tym nie napisałeś...) 3 godziny temu, XC100S napisał: Koło tylne, nowe z piastą z bębenkiem. Rozmiar? 3 godziny temu, XC100S napisał: Przerzutka z mocniejszą sprężyną. Ilu rzędowa? No i budżet. Ile? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
XC100S Napisano 29 Czerwca 2022 Autor Udostępnij Napisano 29 Czerwca 2022 Oczywiście dobra myśl Nexus ale jest potrzeba możliwości zapedałowania do tyłu i hamulce nie w pedałach. Kobieta tym jeździ więc ... Musi być normalny napęd. Ten rower jeździ do pracy w prawie każdą pogodę więc błotniki itp muszą zostać. Koło 26. Kaseta z 6,8 biegami starczy. To tylko miasto. Jak najtaniej ale bez przesady. Małe siły będą działały na napęd więc nie ma obawy o trwałość. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
carbonbike Napisano 29 Czerwca 2022 Udostępnij Napisano 29 Czerwca 2022 Są wersje Nexusa, które nie mają hamulca wbudowanego, więc można sobie pedałować do tyłu do woli. Można też szarpnąć się na Alfine 11 jeśli trzeba większego zakresu... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
radko10 Napisano 1 Lipca 2022 Udostępnij Napisano 1 Lipca 2022 Osobiście odłączyłem hamulec w wersji Nexusa C "coaster", działa doskonale :). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
XC100S Napisano 1 Lipca 2022 Autor Udostępnij Napisano 1 Lipca 2022 Czy w trzy biegowym można "wyłączyć" hamulec ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
carbonbike Napisano 1 Lipca 2022 Udostępnij Napisano 1 Lipca 2022 Shimano Nexus Inter-3 SG-3D55 jest pod hamulec tarczowy, więc nie ma wbudowanego hamulca i można kręcić do tyłu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
remover Napisano 1 Lipca 2022 Udostępnij Napisano 1 Lipca 2022 6 godzin temu, XC100S napisał: Czy w trzy biegowym można "wyłączyć" hamulec ? Można. Ale wymaga to rozkręcenia piasty i o ile pamiętam nieograniczone kręcenie do tyłu nie odblokowuje się. Po prostu nie masz hamulca nożnego i nieco większy zakres ruchu pedalami do tyłu, plus jest taki że rower nie hamuję przy najmniejszym ruchu pedalami do tyłu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Miro1970 Napisano 3 Lipca 2022 Udostępnij Napisano 3 Lipca 2022 Kup Nexusa Premium 8 - da się jeszcze znaleźć w zachodnich sklepach - łożyska igiełkowe, nie ma torpeda, da się kręcić do tyłu. Do tego manetka cynglowa Alfine 8. Korba Nexus 38T, tylna zębatka 20T, łańcuch Nexus 1-rzędowy. Zestaw super. Zakres prędkości prze kadencji 80: 9.2 km/h do 28.1 km/h przy kołach 26 ze oponami o przeciętnej szerokości. Pod każdą normalną górkę lekko się wjedzie, na drodze prostej szybkość ok. Kultura pracy napędu w amatorskiej jeździe co najmniej na poziomie Deore. Do tego całkowita odporność piasty na deszcz, błoto i prawie zero regulacji przez lata. Korba jest na kwadrat, ale solidna, praktycznie niezniszczalna - 10 lat jeździłem na Nexusie 7 w masakrycznych czasem warunkach i dalej była ok. Mam ten zestaw 8 w rowerze na starej ramie crossowej Krossa, na gravelowych oponach - dzisiaj była rekreacyjna wycieczka ok. 70 km - asfalt, szutry, miasto, leśne ścieżki - rower pomyka aż uciecha Wpakujesz trochę kasy w proponowany przeze mnie zastaw, ale problem będzie rozwiązany na co najmniej dekadę - wg mojego doświadczenia dp spokojnej miejskiej czy rekreacyjnej/kobiecej/miejskiej jazdy DOBREJ jakości napędy w piaście nokautują pod względem praktyczności wszelkie napędy "przerzutkowe". Nie kupuj piasty trzybiegowej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
radko10 Napisano 4 Lipca 2022 Udostępnij Napisano 4 Lipca 2022 Jak już kolega zaproponował Nexus'a Premium to Alfine 8 biegowy będzie równie jeśli nie lepszym wyborem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Miro1970 Napisano 4 Lipca 2022 Udostępnij Napisano 4 Lipca 2022 Ale dwie kwestie - do Nexusa/Alfine potrzebne są poziome haki w ramie, a Alfine bodajże ma tylko wersję na hamulce tarczowe, Nexus premium jest i na tarczowe, i szczękowe. Jak rozumiem, koło ma być nowe. Pod biegi w piaście trzeba zapleść nowe. Może też być budżetowy - ale też nie tani - 1x10? Przerzutka M5120, kaseta Sunrace 11-42 lub droższa M4100 11-42, manetka M4100 i korba M5100 H2. Dobrze to chodzi, miesiąc temu założyłem w rowerze przyjaciółki. Razem jeździmy na wycieczki, ale jednak Nexus lepiej chodzi, aż mi trochę przykro. Oba napędy nowe, złożone w tym samym dobrym serwisie, M4100 ma większy zakres, ale jest głośniejszy, delikatniejszy i co chwilę trzaski przy (spokojnej) zmianie biegów, a Nexus 8 premium cichutki i mocny jak czołg. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
XC100S Napisano 4 Lipca 2022 Autor Udostępnij Napisano 4 Lipca 2022 Się wszyscy rozpędzili z kosztownymi propozycjami a mój portfel nie nadąża za Wami. Postanowione że w ten rower nie będzie już żadnych inwestycji bo koszty wysokie a jednak część roweru by została która ma już 12 lat. Tak stary jest ten rower. Popełniony zostanie zakup tego roweru https://www.decathlon.pl/p/rower-miejski-elops-540-niska-rama/_/R-p-306088 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Miro1970 Napisano 4 Lipca 2022 Udostępnij Napisano 4 Lipca 2022 No i doskonały wybór wg mnie. Nie proponowałem Nexusa 7, bo pisałeś, że ma się kręcić do tyłu, a nie widziałem nigdy wersji takiej piasty z tą opcją. Nexus 7 ma lepsze stopniowanie niż Nexus 8. Nie ma możliwości, by użytkowniczka nie byla zadowolona - napęd przyjazny i prawie niezniszczalny, jak mówiłem wcześniej. Mówię jako wieloletni były praktyk. Jedna podpowiedź. Prawdopodobnie w tym rowerze jest zębatka tylna 18 lub 19. Pod większe miejskie podjazdy może być ciut ciężko. Śmiało można wymienić na 21 - jak tak zrobiłem - przy normalnej jeździe nie ma możliwości awarii - a zyskuje się lekkie podjazdy, przy minimalnym spadku szybkości maksymalnej. Taka zębatka kosztuje ok. 20 zł, serwis ze 30 - warto - rower staje się wtedy maksymalnie komfortowy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.