Skocz do zawartości

[2400] cross/odchudzony trekking


Rekomendowane odpowiedzi

Cześć! Przyszedł czas na mój pierwszy świadomy zakup roweru. Mam 164 cm wzrostu i ważę 67kg. Szukam roweru do codziennej jazdy po mieście i okolicznych drogach leśnych oraz weekendowych wypadów za miasto z sakwami (np. pod namiot). Budżet mam ograniczony a chciałbym żeby rower spełniał kilka wymagań. Oto one:

a) rower o względnie wygodnej pozycji do jazdy po asfalcie i łatwych drogach leśnych
b) w miarę lekki rower, który można wnieść po schodach, do pociągu itd.
c) amortyzator z blokadą skoku (najlepiej powietrzny)
d) prowadzenie linek w ramie lub w taki sposób aby łatwo było utrzymać czystość i przenosić/wieszać rower
e) rower, który można wyposażyć w bagażnik (lub z bagażnikiem) ale bez oświetlenia i błotników (będę używał latarki na kierownicy)

Nie chcę amortyzowanej sztycy i hamulców tarczowych, bo zwiększają wagę i cenę. Rozważam regulowany mostek, jako opcję, która może poprawić wygodę jazdy. Wychodzi mi, że potrzebuję jakiegoś crossa, na którego wrzucę bagażnik.

Jako rowerowy laik jestem otwarty na sugestie. Czy w tym budżecie znajdę coś godnego uwagi, co w jakiś sposób spełni moje wymagania?

Edit: Czy polecacie jakiś salon w Poznaniu gdzie mógłbym przymierzyć się do kilku rowerów?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pierwsze pytanie - i co, jeszcze frytki do tego? 

Cytat

Czy w tym budżecie znajdę coś godnego uwagi, co w jakiś sposób spełni moje wymagania?

Odpowiedź jest jedna - nie znajdziesz. Więc jeśli budżet jest sztywny to skupiłbym się na wybraniu dobrego roweru w tym budżecie. 

Solidny rower, który ma hamulce v-brake to Unibike Prime. Linki są całkiem schludnie poprowadzone pod górną rurą. Dorzucisz sobie bagażnik i masz rower na już. Będzie trzeba zmienić mostek - zmienisz, to nie są drogie rzeczy. 

A w przyszłości zmienisz sobie widelec na powietrzny z piwotami i urwiesz coś na wadze. 

Rozmiar ramy 17"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie - jeszcze jakieś fryteczki też by się przydały. :)

Mogę dorzucić 300-400zł jeśli to będzie jakiś sensowny upgrade. Mogę odchudzić też wymagania - np. zostać przy sztywnym widelcu bez amortyzatora - to obniży też wagę. Generalnie szukam czegoś co jest spójne i solidne. Baza do rozbudowy to też duża zaleta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeździłem na takim rowerze w zeszłym sezonie, nazywa się Marin Presidio 1. ;) Spełnia wszystkie wymagania oprócz prowadzenia linek w ramie.

Jest tylko 1 szkopuł - na początku roku kosztował 1899 a teraz.. szkoda gadać. 😄 Ale moim zdaniem całkiem fajna baza pod rozbudowę, trochę żałuję że go sprzedałem.

 

2 warianty po modyfikacjach:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie, kwestia znalezienie roweru z gatunku "fitness" który będzie miał pozycję która odpowiada, ale z drugiej strony zmieści się w budżecie - a to może być trudne. 

Ja sobie do jazdy o której mowa przerobiłem Unibike Prime właśnie, z tym że sensowny stalowy widelec kosztuje tyle co powietrzny - więc nie namawiam :D

Ale pozycja jest właśnie taka o której mowa, do relaksu. 

Marin Presidio, Trek FX - takie rowery byłby okej, ale budżet nie ten. 

I wiem że może zabrzmi to absurdalnie ale najtańszy Unibike Prime+ widelec powietrzny za 7-8 stów spełnia wymagania autora tematu i mieści się w budżecie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm... No i człowiek się uczy.

Przypuszczałem, że tarcze są cięższe oraz do mojego użytkowania roweru v-brake będzie wystarczający, tańszy i łatwiejszy w eksploatacji. Może to gra nie warta świeczki, bo faktycznie rower będzie regularnie cięższy o sakwy, a hamulec ma go dobrze wyhamować.

Marin Presidio i Trek FX to ciekawe opcje. Na pewno je rozważę. Dzięki za sugestie - otwierają oczy. :)

Unibike Prime wydaje się solidną opcją mieszczącą się w budżecie ale wygląda na to, że budżet jednak trzeba zwiększyć. Może do jakichś 2700 zł będzie już większe pole do popisu? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, charlie1986 napisał:

v-ki mogą być skuteczne i to bardzo, kwestia dobrych klocków,samych hamulców,regulacji

I pogody ;) Wystarczy woda, albo piach/błoto i raz że hamulce są mniej skuteczne, a dwa - klocki znikają w oczach. Trzy - widziałem już jak obręcz pękła z przegrzania na długim i stromym zjeździe. Także, jeśli rower służyłby do turystyki górskiej to tarczówki sporo pomagają. 

@krasnoluj przede wszystkim chodzi o to że teraz tarczówki są w praktycznie każdym rowerze crossowym, więc mocno się ograniczasz rezygnując z nich. 

A co do budżetu, to żeby mówić o widelcu powietrznym, czy lekkim karbonowym trzeba budżet zwiększyć prawie dwukrotnie, do plus minus 4 tysięcy. 

Z drugiej strony - możesz sobie wybrać dowolny rower crossowy w okolicach 2700 (np. nieco tańszy Unibike Flash) a potem zmienić mu widelec, czy na sztywny czy powietrzny, Twoja sprawa. Bo niestety, producenci rowerów do większości dają byle jakie, ciężkie i średnio pracujące pseudoamortyzatory. Więc czy masz do wydania 3000, czy 3500 - nic to nie pomoże. 

Ulepszając z kolei tani rower masz prostszy osprzęt ale widelec z wyższej półki - i to działa. Większą różnicę odczujesz z lepszego widelca niż tego że w rowerze będzie 9 zamiast 8 biegów, czy przerzutka Alivio zamiast Acera. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

50 minut temu, krasnoluj napisał:

Przypuszczałem, że tarcze są cięższe

No są, ale rower w założonym budżecie rower będzie zbudowany z samych ciężkich komponentów. Od siodełka poczynając, a na oponach kończąc. Tak więc zysk wagowy na V-kach będzie w praktyce iluzoryczny, ale za to drastycznie ograniczysz sobie wybór.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, chabow napisał:

Lepiej kupić tańszy i ewentualnie sobie zmodernizować?

Być może jak potrafisz to zrobić sam, bo podliczając ceny serwisu to nie wiem czy to się będzie kalkulować...

 

1 godzinę temu, MikeSkywalker napisał:

Dobrze wiedzieć że to jedyny rodzynek

A Lazaro Aero? Szczególnie V3. Uważam, że niczego mu nie brakuje 🙂.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hamulce szczękowe w ogólności mają jeszcze jeden minus - jeśli trafi się błotnisty odcinek idealnie zbierają błoto z obręczy.

W zeszłym roku na sakwach tak miałem - słońce, pogoda ale w lesie bagienko.

I wyjedź potem znów na słońce takim obkidanym rowerem 🤣

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, chudzinki napisał:

Być może jak potrafisz to zrobić sam, bo podliczając ceny serwisu to nie wiem czy to się będzie kalkulować...

 

A Lazaro Aero? Szczególnie V3. Uważam, że niczego mu nie brakuje 🙂.

Nie no oczywiście że samemu ;) raz jedyny byłem w serwisie - aby napompować amor bo pompki jeszcze nie miałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, chudzinki napisał:

A Lazaro Aero? Szczególnie V3. Uważam, że niczego mu nie brakuje

Lepszego widelca, bo aluminiowe, ale i stalowe kowadło pierze po rękach aż miło. Dwa - stawiam że koła ma na tanich szprychach, więc z tyłem, obciążonym sakwami szybko może być problem. Także na codzienne dojazdy okej, ale dłuższe trasy to już średnio się nadaje. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niech będą tarcze! 920 jest teraz w tej niższej cenie, ale 3200 to jednak dla mnie za dużo biorąc pod uwagę, że muszę rower jeszcze trochę doposażyć. Zastanawiam się nad rezygnacją z amora i wzięcia czegoś ze sztywnym widelcem.

Np. Trek FX 1 Disc. Jest dość lekki (niecałe 13kg),  ale czy warty jest 2800zł na tym osprzęcie i czy nada się on do turystyki rezygnując z cięższych leśnych dróg?
https://sprint-rowery.pl/rower-fitness-trek-fx-1-disc-2022

Konkurencją mógłby być Unibike Flash - tańszy o 300zł, prawie 3kg cięższy ale z blokowanym amortyzatorem.
https://www.unibike.pl/flashgts.html

Używek się raczej nie tykam bo nie znam się na rowerach i nie chcę kupić czegoś co nie działa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...