indianin11 Napisano 27 Czerwca 2022 Napisano 27 Czerwca 2022 Witam, czy ktos z szanownych forumowiczów używał w gravelu Maxxis re fuse? Opinii jest niewiele, ponoć jedne z lepszych jeżeli chodzi o odporność na przebicia i szybkie na asfalcie ale bieżnik bardzo delikatny. Ciekawi mnie jak spisują się na szutrach i ubitych drogach gruntowych. Jeśli ktoś ma-miał to proszę o kilka słów.
Gość Napisano 27 Czerwca 2022 Napisano 27 Czerwca 2022 Szybkie na asfalcie? Te opony mają gigantyczny opór toczenia, wyższy niż niejedna opona MTB. Wygląd opony absolutnie nie ma znaczenia. Bike Rolling Resistance. Polecam zajrzeć.
spidelli Napisano 27 Czerwca 2022 Napisano 27 Czerwca 2022 Cytat Stosunkowo wysoki opór toczenia do treningu fitness Mnie wygląd też by zmylił ale opis jest jednoznaczny....
cervandes Napisano 27 Czerwca 2022 Napisano 27 Czerwca 2022 35 minut temu, skom25 napisał: Szybkie na asfalcie? Te opony mają gigantyczny opór toczenia, wyższy niż niejedna opona MTB. Wygląd opony absolutnie nie ma znaczenia. Bike Rolling Resistance. Polecam zajrzeć. JAKA BEKA 😂 Chyba oszaleli.
MikeSkywalker Napisano 27 Czerwca 2022 Napisano 27 Czerwca 2022 Czego to ludzie nie wymyślą. W pierwszym momencie myślałem że to kalka GravelKing Panaracera, a tu niespodzianka - opory toczenia zgodnie z obietnicami producenta
Gość Napisano 27 Czerwca 2022 Napisano 27 Czerwca 2022 Ja też się kiedyś prawie na to nadziałem... Z Maxxis miałem Forekaster w MTB. Te opony zamieniały ruch korby w dźwięk, bo na pewno nie w prędkość.
indianin11 Napisano 27 Czerwca 2022 Autor Napisano 27 Czerwca 2022 Opona bardzo cicha bardzo niskie opory toczenia dobrze trzyma się asfaltu suchego i mokrego. Na ubitym piasku i drodze żwirowej (małe kamienie ) też daje sobie radę . Nie stawia oporu aerodynamicznego .Pozwala na szybkie przyspieszanie. Ogólne bardzo fajna opona . To jedna z nielicznych opinii na temat tych opon wystawiona przez użytkownika. Tutaj jak widzę nikt na nich nie jeździł i opinie oparte na suchych danych z tabelek, które jednak też nam coś mówią o oponach. Jednak coś kusi by je przetestować.
Gość Napisano 28 Czerwca 2022 Napisano 28 Czerwca 2022 Jak ktoś pisze o stawianiu oporu aerodynamicznego i jest to w stanie wyczuć, to widać ekspert...
spidelli Napisano 28 Czerwca 2022 Napisano 28 Czerwca 2022 Cytat o stawianiu oporu aerodynamicznego Mniejsze klocki = mniejszy opór aerodynamiczny. Gorzej, jak ktoś ma np. duże uszy, bo może zniweczyć wysiłki inżynierów 🤣 Opory toczenia - może jednak o nie chodziło....
Gość Napisano 28 Czerwca 2022 Napisano 28 Czerwca 2022 To co napisałeś, jest oczywiste. No ale jeżeli ktoś zakłada zestaw X, następnie Y i ze wszystkich zmiennych jest w stanie wychwycić że akurat te stawiają mniejszy opór aerodynamiczny, to niech się zatrudni w F1 jako ludzki czujnik... O oporach toczenia jest w pierwszym zdaniu, więc według mnie jest to napisane celowo. 8 godzin temu, indianin11 napisał: To jedna z nielicznych opinii na temat tych opon wystawiona przez użytkownika. Tutaj jak widzę nikt na nich nie jeździł i opinie oparte na suchych danych z tabelek, które jednak też nam coś mówią o oponach. Jednak coś kusi by je przetestować. To nie są suche dane z tabelki, bo ktoś napisał że tak jest. Tam są prowadzone testy w konkretnych warunkach. Oczywiście, podczas jazdy może się okazać że opona z minimalnie gorszym wynikiem, sprawdza się lepiej chociażby ze względu na mieszankę. Może mniej wybijać z rytmu jazdy. No ale nie próbuj sobie wmawiać, że opona z prawie dwukrotnie gorszym wynikiem jeżeli chodzi o opory toczenia, od popularnej Terra Speed czy Tufo Gravel Speedero, nagle będzie jechała równie dobrze. To tak nie działa.
indianin11 Napisano 28 Czerwca 2022 Autor Napisano 28 Czerwca 2022 No ale nie próbuj sobie wmawiać, że opona z prawie dwukrotnie gorszym wynikiem jeżeli chodzi o opory toczenia, od popularnej Terra Speed czy Tufo Gravel Speedero, nagle będzie jechała równie dobrze. To tak nie działa. Oczywiście że to tak nie działa. Niczego wmawiać sobie nie próbuję. Tutaj na opory toczenia wpływ ma nie bieżnik i jego kształt ale zastosowana mieszanka. Myślę że nie chodziło o szybkość opony ale o jej wytrzymałość i to się firmie udało. Prawdopodobnie będę szukał czegoś innego, szybszego ale z dobrą odpornością na przebicia. Teraz mam WTB Riddler 37c ale to jest papier, choć przy odpowiednim ciśnieniu nawet nieźle amortyzują.
Gość Napisano 28 Czerwca 2022 Napisano 28 Czerwca 2022 Ja bym też tak bardzo nie martwił się tą odpornością na przebicia. No chyba że jeździsz po miejscach gdzie to ryzyko jest z jakiegoś powodu zwiększone lub oddalasz się znacznie od domu.
indianin11 Napisano 28 Czerwca 2022 Autor Napisano 28 Czerwca 2022 No właśnie czasem gdzieś dalej mnie poniesie.
Gość Napisano 28 Czerwca 2022 Napisano 28 Czerwca 2022 Niestety mimo wszystko, obawiam się że takie kloce mogą być ciężkie do jazdy. Nie wiem czy korzyść z wysokiej odporności na przebicia, o uchroni Cię przed kapciem raz na rok, jest warta męczenia się przez pozostałe wyjazdy. Opony Gravelowe same w sobie są już wzmocnione, to nie są szosowe opony zrobione z papieru.
spidelli Napisano 28 Czerwca 2022 Napisano 28 Czerwca 2022 Ja w ciągu ostatnich 3-4 lat raz łatałem dętkę - w zeszłym roku na sakwach. Za to w samochodzie, w tym samym czasie - ze 3-4 razy byłem u wulkanizatora, z reguły z widowiskowo wbitym blachowkrętem czy wkrętem Na rower zabieram dętkę zapasową i gluta w sprayu (na sakwy jeszcze łatki dodatkowo). W zeszłym roku doraźnie ratowałem się glutem, wystarczyło na powrót, potem dętka do wymiany, bo stara była. Tak jak pisze @skom25 nie ma co przesadzać z ostrożnością.
Gość Napisano 28 Czerwca 2022 Napisano 28 Czerwca 2022 Ja ostatni raz łatałem jakoś na początku pandemii, czyli ponad dwa lata. Wcześniej nie pamiętam, chyba na szosie kolejne dwa lata do tyłu. Chociaż miałem taki sezon, że w jedno lato złapałem trzy kapcie. No ale wtedy życie było prostsze, bo nie każda obręcz i opona była Tjubles Srubles, a dętkę w domu wymieniłem w 15 min.
modrzew Napisano 28 Czerwca 2022 Napisano 28 Czerwca 2022 Tak z moich obserwacji - niektórzy są w stanie założyć niemiłosierne behemoty, takie typu kilogram nalanej gumy i 10 wkładek, bo mieli pecha i parę razy zdarzyło im się kapcia złapać i teraz jest "trauma" jak się trzeba kilkanaście km od domu wypuścić A dwa - nie znają różnicy między oponą przyzwoitą i szybką a takim "kapciulcem".
indianin11 Napisano 28 Czerwca 2022 Autor Napisano 28 Czerwca 2022 Ogólnie znana i lubiana opona continental terra trail pt 700x40 - 460g. Re fuse 700x40 - 527g. Czy to jest miażdżąca różnica? Wg mnie nie jest. Będę się rozglądał za innymi oponami, ale być może kupię również maxxisy, choćby z czystej ciekawości i do testów.
indianin11 Napisano 1 Lipca 2022 Autor Napisano 1 Lipca 2022 Maxxis Re fuse kupione okazyjnie za 150 złociszy z przebiegiem ok 250km do testów z czystej ciekawości. W niedzielę jadę testować na asfalcie oraz w lesie (szuter i ubite gruntówki). W przyszłym tygodniu przyjdą zamówione Continental Terra Trail 700x40 pro tection. Po testach skrobnę parę słów o maxxisach.
Mandoleran Napisano 2 Lipca 2022 Napisano 2 Lipca 2022 Najlepiej będzie jak pojeździsz na tych i na tych, co będziesz miał porównanie. Kumpel ma te Maxxisy ale w wersji szosowej, nie narzeka na nie, ale też nie ma porównania z innymi, na pewno nie złapał kapcia przez jakieś 6 tys.km.
indianin11 Napisano 11 Lipca 2022 Autor Napisano 11 Lipca 2022 Maxxisy pojeżdżone, dwa wypady po ok. 80 km więc nie nie mogę powiedzieć że to recenzja a raczej pierwsze wrażenia i subiektywne odczucia. Porównać mogę do fabrycznych WTB riddler 37mm. Zamówione Terra trail nie dotarły. W chwili zamówienia na stronie sklepu były dostępne a w rzeczywistości nie, więc zwrot kasy. Co do maxxisów to na asfalcie nie czuję różnicy w szybkości i przyspieszaniu. Zakręty pokonują pewnie. Leśne ubite ścieżki i szutry nie stanowią problemu choć kiedy pojawia sie trochę głębszy piasek to zaczynają tańczyć, ale to nic dziwnego zważywszy na bardzo delikatny bieżnik. W lekkim błocie to samo. Zdarzyły się dwa odcinki po dosyć ostrym tłuczniu - żadnych nacięć na oponach nie zauważyłem. Jeździłem w suchych warunkach poza niewielkimi odcinkami leśnymi z delikatnym błotem. Myślę że podczas deszczu na asfalcie trzeba będzie uważać na zakrętach. Na razie opony zostają w eskerze a w przyszłości zamiast terra trail wjadą chyba panaracer ss plus.
Gość Napisano 11 Lipca 2022 Napisano 11 Lipca 2022 Gdybyś był zainteresowany, to mam do sprzedania Terra Speed 40c z przebiegiem poniżej 100km...
Zapora Napisano 7 Sierpnia 2022 Napisano 7 Sierpnia 2022 Chciałem spróbować założyć opone 28 na szutry, do roweru szosowego, tak abym nie musiał nosić szosy na niektórych odcinkach na których boje się o przebicie opony. Szosa endurance. Może mi ktoś polecić wytrzymałe opony? Jazda raczej rekreacyjna.
indianin11 Napisano 10 Sierpnia 2022 Autor Napisano 10 Sierpnia 2022 Continental Super sport plus ,bardzo wytrzymałe i odporne na przebicia ale za to nie najlżejsze. Testowane na złej jakości asfaltach oraz szutrach i drogach polnych - zero problemów.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.