Skocz do zawartości

[amortyzator] Wybór do 3500zł Pike czy Axon albo coś innego?


Rekomendowane odpowiedzi

Moja Reba 2016 w hardtailu, po przejściu już kilku serwisów, przestaje już działać poprawnie, wytarta anoda, a chyba tym bardziej wytarte bushing w dolnych widłach powoduje że amor jest nie sztywny, tak jakbym miał poluzowane stery. Coś się też stało z pokrętłem tłumienia, da się regulować tylko kombinerkami, bo palcami tego nie obrócę, (cały rower kiedyś spadł na to pokrętło).

Szukam czegoś nowego do hardtaila. A że waże 95kg, to chciałbym coś grubszego. 34-35mm, najlepiej z 120mm, (żeby wypłaszczyć odrobinę kąt), rura Taper oraz z  51mm offset

Najważniejszym parametrem jest czułość, a drugim sztywność i niezawodność.  Prostota serwisu też jest ważna, serwis do tej pory robiłem samodzielnie. 

Nie musi być manetki blokady, tą rzadko używam. 

Znalazłem popularnego pike'a

https://www.rowertour.com/p/246884/amortyzator-rock-shox-pike-select-rc-29-offset-51mm-czarny

Albo mało spotykanego suntora axona 34, (tutaj nie ma danych o offsecie)

https://activia.sgl.pl/cena/amortyzatory/axon/29-cali_axon-rl-rc-pcs-29-boost-34-szary-mat-taper-equalizer-2022/2202

Co byście polecali? Jak czuły jest pike z debon-air,? Z regulacją reby maiłem sporo problemów, skończyłem z w połowie uciętym trzecim tokenem w komorze.

Czy ktoś tutaj używał tych nowych Axonów, jak są czułe i sztywne, jak z serwisem??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Axony mają offset 44 i 51mm.

Z tego co pisze wiekszosc ludzi różnica w prowadzeniu roweru przy zmianie offsetu jest minimalna. Krótszy offset lekko zwiększy trail, z kolei skróci bazę kół, ale to tak nieduże wartości, że należy to raczej uznać za dzielenie włosa na czworo:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi się że ten skrócony offset jest specjalnie wdrażany do tych nowych rowerów z nową płaską geometrią i krótkimi mostkami, mój superior ma kąt 70% i mostek 100mm. Wydaje mi się że zmiana amora ze 100mm na 120mm przy tym że zdejmę ten ostatni 1cm podkładek pod kierownicą i być może będę jeździł na trochę większym sagu niż dotychczasowy 15-20% nic nie zmieni w pozycji, jeśli amortyzator jest tak samo wysoki i ma taki sam offset.

Wydaje mi się że ten krótszy offset sprawi że w rzeczywistości uczynię kąt główki jeszcze bardziej stromym, bo koło będzie jeszcze bliżej i rower będzie zamiast stabilniejszy jeszcze bardziej nerwowy w sterowaniu. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...