Aidwhoe Napisano 26 Czerwca 2022 Udostępnij Napisano 26 Czerwca 2022 Cześć, Na co dzień jeżdżę trekiem Unibike Voyager GTS, mam 170 cm wzrostu i 80 kg wagi, dodatkowo mieszkam na 3./4. piętrze bez windy. Wcześniej miałem Kross Trans 8.0. Roweru potrzebuję do (ok. 2000 km rocznie): dojazdów do pracy/poruszania się po mieście (Wrocław), odwieźć dziecko do przedszkola/zabrać je ze sobą na wycieczkę (w niedalekiej przyszłości), pojechać w trasę do 100 km (czasem z przewozem pociągiem). Zastanawiam się nad alternatywą dla ww. treka, ponieważ ma parę mankamentów dla mnie: jest ciężki (z sakwą, gdzie wrzucę laptop, jedzenie, ...) waga jest pewnie koło 20 kg, nie czuję, żeby przerzutki o najwyższym przełożeniu wchodziły dobrze; brakuje mi między nimi stanów pośrednich (w szczególności między między najwyższymi biegami w tylniej przerzutce), we wcześniejszym rowerze miałem hamulce tarczowe i lepiej mi się z nich korzystało niż z v-brakeów, chciałbym jeździć szybciej, tutaj mogę utrzymać prędkość na poziomie średnio 20 km/h na trasie szutrowej (być może nie jestem w stanie fizycznie, ale być może sprzęt też coś rzutuje?). Opcje które rozważam to: nie robienie zmian, zamiana mojego roweru na inny, kupno drugiego roweru oprócz ww. treka, ulepszenie aktualnego (niestety wiem już, że tarczówki odpadają, a ponieważ z wagą dużo nie zrobię, to tę opcję rozważam najmniej). Przy trzeciej opcji jestem świadom, że na moje natężenie nie jest to wskazane, ale zastanawiałem się nad tym, aby do pracy/na wyjazdy z rodziną mieć treka, a na trasy/jazdę solo ogarnąć sobie np. gravela (patrzyłem na Canyon Grail 7 AL - głównie z nastawieniem na szybszą jazdę ). Czy są jakieś rowery, które mógłbym rozważyć w ramach opcji 2./3.? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team KrissDeValnor Napisano 26 Czerwca 2022 Mod Team Udostępnij Napisano 26 Czerwca 2022 Cytat Czy są jakieś rowery, które mógłbym rozważyć w ramach opcji 2./3.? Cube SL Road Pro, przy czym są dwie wersje - jedna "goła" : klik , a druga "uzbrojona" w dodatkowy osprzęt : klik ; lub po całości, czyli "karbą" : klik Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Aidwhoe Napisano 29 Czerwca 2022 Autor Udostępnij Napisano 29 Czerwca 2022 @KrissDeValnor sprawdziłem dostępność wersji "karbowanej", ale niestety z tym ciężko. Jest jakaś alternatywa? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pitof Napisano 30 Czerwca 2022 Udostępnij Napisano 30 Czerwca 2022 Jeśli alternatywa również ma być na karbonowej ramie to jest jeszcze tegoroczna nowość, czyli Trek FX Sport 4: https://www.trekbikes.com/pl/pl_PL/rowery/rowery-hybrydowe/rowery-fitness/fx/fx-sport-4/p/35785/?colorCode=greydark Model FX Sport 5 & 6 już przekraczają założony budżet. Tak jak Scott i Author: https://www.scott.pl/produkt/1282/8878/Rower-Metrix-10 https://pl.author.eu/crossowe/rowery/author-avion-2021-ua42938801 W dniu 26.06.2022 o 19:13, Aidwhoe napisał: Przy trzeciej opcji jestem świadom, że na moje natężenie nie jest to wskazane, ale zastanawiałem się nad tym, aby do pracy/na wyjazdy z rodziną mieć treka, a na trasy/jazdę solo ogarnąć sobie np. gravela (patrzyłem na Canyon Grail 7 AL - głównie z nastawieniem na szybszą jazdę ). Jeśli masz miejsce na dwa rowery to ja bym tak zrobił. Czy gravel czy fitness z prostą kierownicą to już kwestia gustu i potrzeb. Próby dokonywania głębokich zmian w tym Unibike nie mają sensu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Aidwhoe Napisano 30 Czerwca 2022 Autor Udostępnij Napisano 30 Czerwca 2022 Tak, o alternatywę chodziło mi również z karbonową ramą. Wspomniany budżet ustaliłem jako taki punkt wyjściowy, ale nie trzymam się go kurczowo. Sprawdziłem ww. rowery, zainteresował mnie ten Scott - Trek niestety ma jeden blat, a Author nie podoba mi się wizualnie. Dodatkowo u Canyona znalazłem Roadlite CF 8, więc porównując te 2 rowery, który z nich jest lepszy (tzn. Canyon Roadlite CF 8 czy Scott Metrix 10)? Co do specyfikacji wydają mi się podobne, stąd ciężko mi ocenić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team KrissDeValnor Napisano 30 Czerwca 2022 Mod Team Udostępnij Napisano 30 Czerwca 2022 Ja bym wybrał Scott'a - bardziej mi się podoba (np. kolor i brak widocznych linek), jest na miejscu, a nie za granicą (z zagranicy to sobie mogę buty ściągnąć, ale rower raczej nie)... Canyon ma karbonową kierownicę, lepsze przerzutki, cieńsze opony, mniej potencjalnych punktów mocowań (o ile mnie wzrok nie myli, to Scott ma dodatkowo na górnej rurze k. mostka + pod dolną rurą, oraz rogi przy chwytach). Nie jestem pewny, ale nie widzę mocowań pod błotniki w Canyon'ie... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pitof Napisano 30 Czerwca 2022 Udostępnij Napisano 30 Czerwca 2022 Te rowery różnią się trochę geometrią, bo rama Scott'a jest wzięta prosto z ich gravela Addict. Tak więc jest krótsza (krótka górna rura), bo była projektowana pod baranka. Podobnie zresztą jest w przypadku karbonowego Cube'a. Canyon ma ramę zaprojektowaną od podstaw pod prostą kierownicę. Napęd 105 vs. Ultegra nie zrobi Ci specjalnej różnicy, bo w obu rowerach masz i tak te same manetki, więc jakość zmiany przełożeń będzie praktycznie taka sama. Ultegra będzie po prostu trochę lżejsza. Canyon ma węższe obręcze, a jego rama pomieści węższe opony, pewnie do 32 mm, może 35mm. Jego zintegrowany kokpit z jednej strony jest lekki i estetyczny, ale gdyby w przyszłości była potrzeba zmiany długości mostka to robią się spore koszty. Niewątpliwą zaletą Canyona jest bardzo wygodna sztyca VCLS, która kupowana oddzielnie swoje kosztuje. Cytat a nie za granicą (z zagranicy to sobie mogę buty ściągnąć, ale rower raczej nie)... To już zależy gdzie się mieszka. Ja mam na miejscu autoryzowany serwis Canyona, więc u mnie problem z naprawą gwarancyjną odpada. Zresztą W-wa nie jest jedyna. I myślę, że autoryzacji serwisowych będzie z czasem przybywać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team KrissDeValnor Napisano 30 Czerwca 2022 Mod Team Udostępnij Napisano 30 Czerwca 2022 Od kiedy są te serwisy, chyba od niedawna ? To nieco zmienia postać rzeczy, ale i tak wybrałbym Scott'a, którego z kolei nie wysyłają bezpośrednio - np. do mnie kupiony rower wysłał kolega Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pitof Napisano 30 Czerwca 2022 Udostępnij Napisano 30 Czerwca 2022 W w-wie to jakoś od pół roku. Co do tego wymogu wydania klientowi roweru gotowego do jazdy to jeden ze znanych sklepów wykombinował sobie własna platformę na której wysyła rower już w 100% złożony. Także i na to są sposoby. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team KrissDeValnor Napisano 30 Czerwca 2022 Mod Team Udostępnij Napisano 30 Czerwca 2022 W sklepie, w którym kupiłem, wysyłali na platformie, ale w promieniu 100 km, a ja byłem 2 x dalej, więc odmówili... W innym mogli wysłać do najbliższego sklepu, ale bezpośrednio do mnie już nie... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Aidwhoe Napisano 1 Lipca 2022 Autor Udostępnij Napisano 1 Lipca 2022 @Pitof przyznam szczerze, że nie mogę nigdzie znaleźć informacji nt. autoryzowanego serwisu Canyon (gdziekolwiek, nie tylko w swojej okolicy). Jest jakiś sposób, żeby to zweryfikować? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Aidwhoe Napisano 1 Lipca 2022 Autor Udostępnij Napisano 1 Lipca 2022 Właśnie ogarnąłem, że Canyon jest sprzedawany w Niemczech, więc nie odliczę VAT na firmę, bo to WNT. Czyli zostaje Scott Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chudzinki Napisano 1 Lipca 2022 Udostępnij Napisano 1 Lipca 2022 Jesteś pewny z tym VAT`em? Na FV widnieje. Nie znam się, tak pytam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pitof Napisano 1 Lipca 2022 Udostępnij Napisano 1 Lipca 2022 9 godzin temu, Aidwhoe napisał: Jest jakiś sposób, żeby to zweryfikować? Ja wiem o dwóch lokalizacjach. Może jest ich już więcej, a może nie. Najlepiej sprawdzić u źródła - e-mail lub infolinia. Na stronie faktycznie się tym faktem nie chwalą. Wrocław to duże miasto, więc może akurat jakiś ogarnięty serwis rozmawia z nimi o autoryzacji. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Aidwhoe Napisano 2 Lipca 2022 Autor Udostępnij Napisano 2 Lipca 2022 @Pitof zadzwoniłem na infolinię; mają serwisy w Szczecinie (główny), Warszawie i Gdańsku na ten moment. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 2 Lipca 2022 Udostępnij Napisano 2 Lipca 2022 Zorientuj się, przedzwoń do airbike czy do tego serwisu w Szczecinie. Ja wysyłam koła na serwis z Wrocławia do Rudy Śląskiej, w razie W to pewnie bez problemu wyślesz cały rower w oryginalnym kartonie do Wawy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pitof Napisano 2 Lipca 2022 Udostępnij Napisano 2 Lipca 2022 W Szczecinie rezyduje Paweł Steinke, który jest managerem w Canyon i odpowiada za polski rynek. Ma chyba nawet konto na tym forum. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.