Skocz do zawartości

[do 8000 zł] Jaki rower wybrać?


Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

Na co dzień jeżdżę trekiem Unibike Voyager GTS, mam 170 cm wzrostu i 80 kg wagi, dodatkowo mieszkam na 3./4. piętrze bez windy. Wcześniej miałem Kross Trans 8.0

Roweru potrzebuję do (ok. 2000 km rocznie):

  • dojazdów do pracy/poruszania się po mieście (Wrocław),
  • odwieźć dziecko do przedszkola/zabrać je ze sobą na wycieczkę (w niedalekiej przyszłości),
  • pojechać w trasę do 100 km (czasem z przewozem pociągiem).

Zastanawiam się nad alternatywą dla ww. treka, ponieważ ma parę mankamentów dla mnie:

  • jest ciężki (z sakwą, gdzie wrzucę laptop, jedzenie, ...) waga jest pewnie koło 20 kg,
  • nie czuję, żeby przerzutki o najwyższym przełożeniu wchodziły dobrze; brakuje mi między nimi stanów pośrednich (w szczególności między między najwyższymi biegami w tylniej przerzutce),
  • we wcześniejszym rowerze miałem hamulce tarczowe i lepiej mi się z nich korzystało niż z v-brakeów,
  • chciałbym jeździć szybciej, tutaj mogę utrzymać prędkość na poziomie średnio 20 km/h na trasie szutrowej (być może nie jestem w stanie fizycznie, ale być może sprzęt też coś rzutuje?).

Opcje które rozważam to:

  1. nie robienie zmian,
  2. zamiana mojego roweru na inny,
  3. kupno drugiego roweru oprócz ww. treka,
  4. ulepszenie aktualnego (niestety wiem już, że tarczówki odpadają, a ponieważ z wagą dużo nie zrobię, to tę opcję rozważam najmniej).

Przy trzeciej opcji jestem świadom, że na moje natężenie nie jest to wskazane, ale zastanawiałem się nad tym, aby do pracy/na wyjazdy z rodziną mieć treka, a na trasy/jazdę solo ogarnąć sobie np. gravela (patrzyłem na Canyon Grail 7 AL - głównie z nastawieniem na szybszą jazdę ;) ). 

Czy są jakieś rowery, które mógłbym rozważyć w ramach opcji 2./3.?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli alternatywa również ma być na karbonowej ramie to jest jeszcze tegoroczna nowość, czyli Trek FX Sport 4:

https://www.trekbikes.com/pl/pl_PL/rowery/rowery-hybrydowe/rowery-fitness/fx/fx-sport-4/p/35785/?colorCode=greydark

Model FX Sport 5 & 6 już przekraczają założony budżet. Tak jak Scott i Author:

https://www.scott.pl/produkt/1282/8878/Rower-Metrix-10

https://pl.author.eu/crossowe/rowery/author-avion-2021-ua42938801

W dniu 26.06.2022 o 19:13, Aidwhoe napisał:

Przy trzeciej opcji jestem świadom, że na moje natężenie nie jest to wskazane, ale zastanawiałem się nad tym, aby do pracy/na wyjazdy z rodziną mieć treka, a na trasy/jazdę solo ogarnąć sobie np. gravela (patrzyłem na Canyon Grail 7 AL - głównie z nastawieniem na szybszą jazdę ;) ). 

Jeśli masz miejsce na dwa rowery to ja bym tak zrobił. Czy gravel czy fitness z prostą kierownicą to już kwestia gustu i potrzeb. Próby dokonywania głębokich zmian w tym Unibike nie mają sensu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, o alternatywę chodziło mi również z karbonową ramą. Wspomniany budżet ustaliłem jako taki punkt wyjściowy, ale nie trzymam się go kurczowo.  

Sprawdziłem ww. rowery, zainteresował mnie ten Scott - Trek niestety ma jeden blat, a Author nie podoba mi się wizualnie. Dodatkowo u Canyona znalazłem Roadlite CF 8, więc porównując te 2 rowery, który z nich jest lepszy (tzn. Canyon Roadlite CF 8 czy Scott Metrix 10)? Co do specyfikacji wydają mi się podobne, stąd ciężko mi ocenić. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Ja bym wybrał Scott'a - bardziej mi się podoba (np. kolor i brak widocznych linek), jest na miejscu, a nie za granicą (z zagranicy to sobie mogę buty ściągnąć, ale rower raczej nie)...
Canyon ma karbonową kierownicę, lepsze przerzutki, cieńsze opony, mniej potencjalnych punktów mocowań (o ile mnie wzrok nie myli, to Scott ma dodatkowo na górnej rurze k. mostka + pod dolną rurą, oraz rogi przy chwytach).
Nie jestem pewny, ale nie widzę mocowań pod błotniki w Canyon'ie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te rowery różnią się trochę geometrią, bo rama Scott'a jest wzięta prosto z ich gravela Addict. Tak więc jest krótsza (krótka górna rura), bo była projektowana pod baranka. Podobnie zresztą jest w przypadku karbonowego Cube'a. Canyon ma ramę zaprojektowaną od podstaw pod prostą kierownicę.

Napęd 105 vs. Ultegra nie zrobi Ci specjalnej różnicy, bo w obu rowerach masz i tak te same manetki, więc jakość zmiany przełożeń będzie praktycznie taka sama. Ultegra będzie po prostu trochę lżejsza.

Canyon ma węższe obręcze, a jego rama pomieści węższe opony, pewnie do 32 mm, może 35mm. Jego zintegrowany kokpit z jednej strony jest lekki i estetyczny, ale gdyby w przyszłości była potrzeba zmiany długości mostka to robią się spore koszty. Niewątpliwą zaletą Canyona jest bardzo wygodna sztyca VCLS, która kupowana oddzielnie swoje kosztuje.

Cytat

a nie za granicą (z zagranicy to sobie mogę buty ściągnąć, ale rower raczej nie)...

To już zależy gdzie się mieszka. Ja mam na miejscu autoryzowany serwis Canyona, więc u mnie problem z naprawą gwarancyjną odpada. Zresztą W-wa nie jest jedyna. I myślę, że autoryzacji serwisowych będzie z czasem przybywać.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, Aidwhoe napisał:

Jest jakiś sposób, żeby to zweryfikować?

Ja wiem o dwóch lokalizacjach. Może jest ich już więcej, a może nie. Najlepiej sprawdzić u źródła - e-mail lub infolinia. Na stronie faktycznie się tym faktem nie chwalą. Wrocław to duże miasto, więc może akurat jakiś ogarnięty serwis rozmawia z nimi o autoryzacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zorientuj się, przedzwoń do airbike czy do tego serwisu w Szczecinie. Ja wysyłam koła na serwis z Wrocławia do Rudy Śląskiej, w razie W to pewnie bez problemu wyślesz cały rower w oryginalnym kartonie do Wawy. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...