Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Poszukuję roweru MTB ktory ma być takim rowerem uniwersalnym. Robię dużo wypraw gdzie raz trzaskam 100km po różnej nawierzchni a raz jadę w łaś w nieznane gdzie teren jest żwirowy, piaszczysty itp. Gravel średnio się sprawdza na takie rzeczy a już na green velo to bluzgałem na gravela na odcinkach kamiennych. Zależy mi na hardtailu który będzie mial dość komfortową pozycje aby spędzić cały dzień w siodle. Myślałem o NS Eccentricu do takiego zastosowania ale może jest coś fajniejszego? Budżetu nie mam konkretnego. Ważne aby napęd był 1x11 lub 1x12

Napisano (edytowane)

Wydaje mi się, że podobne rozterki miał Bushcraftowy i bodajże na Wanogę wybrał Marin Team 1. Generalnie fajny rower, nawet robiłem do niego przymiarki ale jak na wyprawowca to mało miejsca w ramie (chyba tylko na bidon), bagażnik tylko kombinowany (Bushcraftowy montował coś drogiego na ośkę). No i stalowy Pine Mountain - zaprojektowany w tym celu z dziwnym standardem tylnej piasty.

Będę śledził temat z zaciekawieniem, bo o rowerach MTB nie wiem nic, ale trochę jeżdżę z sakwami na barankach i myślę też o Green Velo :)

Ja się wytłukłem na zmodyfikowanym Tribanie 100 z Decathlonu (najtańszy w ówczesnej ofercie) i po zeszłorocznej wyprawie powiedziałem - dość, zmieniam rower. Wpadł gravel, do którego wsadziłem oponę 40 i jest lepiej, ale de facto nic trudnego nie jechałem w tym roku, Odra - Nysa to głównie asfalt, czasami dobry szuter i jedynie w miasteczkach kostka albo do wyboru - chodnik z puzzli.

A czym obleciałeś GV?

Edytowane przez spidelli
Napisano

Wspomniane Mariny, i do zestawu jeszcze Bobcat trail. Czyli trzy rowery o podobnej geometrii. 

Z tym że Bobcata trzeba sobie nieco poprawić, chociażby zmienić widelec w piątce. Mój dopiero dostosowuje - zobaczymy co z tego wyjdzie. 

Napisano

Green Velo na Focus Atlas 6.8 z oponą 43. Wytelepało mnie strasznie na niektórych odcinkach. Ogólnie chyba nie jestem stworzony do graveli bo bolą plecy, kark i nadgarstki. Ewentualnie na jakiś fitting trzeba się wybrać.

  • +1 pomógł 1
Napisano

Tak,

idę na bikefitting niebawem do Velolab. Mam nadzieję że coś poprawią bo bolało mnie dosłownie wszystko. Niemniej Hardtail wyprawowy również się przyda i te Mariny wyglądają fajnie bardzo.

Napisano

Tak jak pisałem, Team Marin ma jedną wadę jako wyprawowiec - brak oczek na bagażnik. Pozostają albo tobołki albo zakup bagażnika na ośkę albo na obejmy.

Tymczasem w ofercie Marina jest przecież DSX, reklamowany jako gravel z prostą kierownicą. Ma oczka na bagażnik, nawet z przodu. Wadą wydaje się być hałasujący napęd.

Od niedawna w ofercie jest też model FS - z amorem (czyli bez oczek montażowych z przodu).

  • 5 tygodni później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...