MarArt Napisano 23 Czerwca 2022 Udostępnij Napisano 23 Czerwca 2022 Dzień dobry, co forumowicze sądzą o gravelu na amortyzacji, który proponuje Canyon? Czy zwiększony komfort rekompensuje wady (masa, brak możliwości montażu przednich sakw)? Czy rzeczywiście sprawdzi się lepiej na wyprawach niż standardowa konfiguracja? Chciałbym poznać opinię innych. Ja osobiście zastanawiałbym się, czy w gravelu lepszym rozwiązaniem nie jest amortzowany mostek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
spidelli Napisano 23 Czerwca 2022 Udostępnij Napisano 23 Czerwca 2022 Cześć, zależy od tras, jakimi chcesz jeździć. Jak sakwy to raczej drogi i ścieżki. Czasami trafi się dziurawy asfalt albo odcinek z koślawych płyt i to potrafi zaboleć. I czy te przednie sakwy są potrzebne... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mandoleran Napisano 23 Czerwca 2022 Udostępnij Napisano 23 Czerwca 2022 Jeżeli chodzi o moje zdanie to, dla mnie zbędny ficzer, podnosi tylko cenę i trzeba to serwisować. Jakoś nie przekonują mnie baranki na amorach, no ale jak komuś pasi, to spoko, mogą nawet i fulla zrobić, przynajmniej mamy wybór Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kipcior Napisano 23 Czerwca 2022 Udostępnij Napisano 23 Czerwca 2022 Myślę, że mało kto tutaj miał okazję jeździć gravelem z amorem. To zwyczajnie za nowe i za drogie. Ja mam amortyzowany mostek i chętnie bym się na amor przesiadł, a przynajmniej potestował. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MarArt Napisano 23 Czerwca 2022 Autor Udostępnij Napisano 23 Czerwca 2022 Też właśnie mam mieszane uczucia. Wydaje mi się, że jest to przeznaczone głównie do dalszych wyjazdów, tylko tak mogę sobie wyobrazić chęć podniesiena komfortu na gravelu. Z drugiej strony, na ścieżkach, a tym bardziej na drogach, rzadko zdarzają się takie wertepy... Dlatego zastanawiałem się, czy mostek nie byłby lepszym wyborem? Sam nie jestem użytkownikiem, ale takie wytłumienie powinno być wystarczające nawet na jakichś leśnych fragmentach, gdzie pojawią się jakieś kamienie czy mniejsze korzenie. To jednak tylko moje przypuszczenia. Czy użytkownicy mostków amortyzowanych mogli by wypowiedzieć się, czy jest to dla nich satysfakcjonujące rozwiązanie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
modrzew Napisano 23 Czerwca 2022 Udostępnij Napisano 23 Czerwca 2022 Ale pewnie większość jeździła rowerem bez baranka i z amortyzacją, więc to i owo są w stanie sobie wyobrazić. IMHO przerost formy nad treścią, jak ktoś kupował gravela to przeważnie większa prostota była jednym z czynników. Jak masz problem z jazdą bez takich bajerów to albo atakujesz dosyć gruby teren, albo masz jakieś problemy umiejętnościowo-kondycyjne jeśli byle dziurwa na drodze "wymaga amortyzacji". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kipcior Napisano 23 Czerwca 2022 Udostępnij Napisano 23 Czerwca 2022 (edytowane) Ja mieszkam w górach i zapuszczam się w tereny gdzie gravel wygląda dziwnie. Tutaj amor bardzo by się przydal. Po płaskim też by nie zaszkodził ale z mostkiem da się żyć. Czynnikiem zakupowym dla gravela jest waga w stosunku to przeciętnego mtb, szczególnie fulla. I tu amor robi się problematyczny. Acz ten Canyon waży teoretycznie poniżej 10kg, a to znakomity wynik i pomijając, ze jest brzydki i drogi to bym brał Edytowane 23 Czerwca 2022 przez kipcior Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MarArt Napisano 23 Czerwca 2022 Autor Udostępnij Napisano 23 Czerwca 2022 (edytowane) Zdjęcie, które znalazłem w internecie po wpisaniu "ścieżka". Wyjazdy gravelowe poza asfaltem odbywają się raczej po tego typu drogach. Amortyzator chyba nie jest niezbędny. Może to jednak rzeczywiście jakiś znaczny wzrost komfortu po całym dniu jazdy.... 3 minuty temu, MarArt napisał: Zdjęcie, które znalazłem w internecie po wpisaniu "ścieżka". Wyjazdy gravelowe poza asfaltem odbywają się raczej po tego typu drogach. Amortyzator chyba nie jest niezbędny. Może to jednak rzeczywiście jakiś znaczny wzrost komfortu po całym dniu jazdy.... Pro forma, by szanować prawa autorskie, podaję źródło: Ścieżka Przyrodnicza / Edukacja (tpkgdansk.pl) 4 minuty temu, kipcior napisał: Ja mieszkam w górach i zapuszczam się w tereny gdzie gravel wygląda dziwnie. Tutaj amor bardzo by się przydal. Po płaskim też by nie zaszkodził ale z mostkiem da się żyć. No, to mało kto jeździ gravelem po górach... Ale, jak widać, da się. Edytowane 23 Czerwca 2022 przez MarArt Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mandoleran Napisano 23 Czerwca 2022 Udostępnij Napisano 23 Czerwca 2022 Po tego typu drogach, nawet na cały dzień to wystarczy 45C opona, mleko i odpowiednie ciśnienie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MarArt Napisano 23 Czerwca 2022 Autor Udostępnij Napisano 23 Czerwca 2022 Po co więc amortyzator? W góry, tak jak jeździ użytkownik "Kipcior"? Zastanawia mnie, czy nie jest to tegoroczny tylko wybryk i zabieg marketingowy, by podbić sprzedaż, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mihau_ Napisano 23 Czerwca 2022 Udostępnij Napisano 23 Czerwca 2022 Po to, żeby pokazać klientom, że do tej pory czegoś im brakowało i muszą kolejny raz wydać pieniądze 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kipcior Napisano 23 Czerwca 2022 Udostępnij Napisano 23 Czerwca 2022 No i bardzo ładna ścieżka tylko po czymś takim to każdym rowerem mozna jechać, od biedy pewnie nawet szosą. Tylko to jest tak, że czasem trafisz na jakieś błoto, korzenie, kamienie, piach, dziury. Po prostu widzisz coś grubego i wiesz, ze nie dasz rady przyjechać tego gravelem. Ale próbujesz i tak i nagle się okauje, że jednak się da i można. Granice tego co można leżą daleko poza tym jak ten rower wygląda. A ile to frajdy daje :) amor po prostu by w tym pomagał. Ale to trzeba mieć taki rower, zeby się o tym przekonać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MarArt Napisano 23 Czerwca 2022 Autor Udostępnij Napisano 23 Czerwca 2022 2 minuty temu, kipcior napisał: No i bardzo ładna ścieżka tylko po czymś takim to każdym rowerem mozna jechać, od biedy pewnie nawet szosą. Tylko to jest tak, że czasem trafisz na jakieś błoto, korzenie, kamienie, piach, dziury. Po prostu widzisz coś grubego i wiesz, ze nie dasz rady przyjechać tego gravelem. Ale próbujesz i tak i nagle się okauje, że jednak się da i można. Granice tego co można leżą daleko poza tym jak ten rower wygląda. A ile to frajdy daje amor po prostu by w tym pomagał. Ale to trzeba mieć taki rower, zeby się o tym przekonać. Ale na gravelu te fragmenty to tylko epizody. A jeśli mają być normą, to chyba inny typ roweru jest potrzebny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kipcior Napisano 23 Czerwca 2022 Udostępnij Napisano 23 Czerwca 2022 Epizody będące wisienką na torcie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Chociemir Napisano 23 Czerwca 2022 Udostępnij Napisano 23 Czerwca 2022 22 minuty temu, MarArt napisał: Po co więc amortyzator? Po to, żeby ludzie mogli zakładac takie tematy... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
spidelli Napisano 23 Czerwca 2022 Udostępnij Napisano 23 Czerwca 2022 No dobra ale trzymajmy się jednak tych sakw, o których mowa w pierwszym poście. To oznacza wyprawę na kilka dni. Z założenia nie wybierasz wtedy dróg po korzeniach, zakładasz co najwyżej że mogą się takie trafić - a to nawigacja źle poprowadzi, a to roboty drogowe i objazd... Jak ktoś chce się tłuc turystycznie po bezdrożach ale z amortyzacją, to wybiera Pine Mountain i tobołki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.