Skocz do zawartości

[4000-7000zł] Lekki Gravel na oponach 29 cali


Rekomendowane odpowiedzi

Cytat

Takie połącznie jest bez sensu czy w czym problem?

A gdzie widzisz w tym sens? Szeroki kapeć przeznaczony w trudny teren połączony z ramą bez amortyzacji i barankiem, który w trudnym terenie nie ma zalet. Do tego chcesz żeby ważyło około 10 kiedy same opony będą ważyły 1,5😁

Cytat

Dlaczego taki triban rc520 (za 4000zł) miałby kosztować ponad 7000zł tylko dlatego że ma ramę pod szersze opony?

Choćby dlatego, że nikt takiej ramy nie będzie produkował w takim wolumenie jak standardowej.

 

 

Ogólnie to te twoje wymagania, oczywiście poza ceną i masą spełni coś co nazywane jest monstercrossem. Temat mało popularny bo bezsensowny nooo ale ludzie mają różne odpały

Powiedzmy, że z dostępnych w PL marek możesz zerknąć na rondo bogan

Chyba koło 10k za rocznik 2022 na mechanicznych tarczach

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

25 minut temu, Mihau_ napisał:

A gdzie widzisz w tym sens? Szeroki kapeć przeznaczony w trudny teren połączony z ramą bez amortyzacji i barankiem, który w trudnym terenie nie ma zalet. Do tego chcesz żeby ważyło około 10 kiedy same opony będą ważyły 1,5😁

Choćby dlatego, że nikt takiej ramy nie będzie produkował w takim wolumenie jak standardowej.

 

 

Ogólnie to te twoje wymagania, oczywiście poza ceną i masą spełni coś co nazywane jest monstercrossem. Temat mało popularny bo bezsensowny nooo ale ludzie mają różne odpały

Powiedzmy, że z dostępnych w PL marek możesz zerknąć na rondo bogan

Chyba koło 10k za rocznik 2022 na mechanicznych tarczach

 

Czyli rowery MTB poniżej 12 kg (z Amortyzacją) Da się zrobić a gravela bez amortzacji 10 kg już nie?
Można Kupić opony 29 które są lekkie (Lżejsze od 28) np Conti Race King RS
 

A moim zdaniem połącznie ma sens bo:
na drogach szutrowych opony 29 idealnie wybierają nierówności przy ciśnieniu 2,5 bar i jest to ciśnienie przy którym da się fajnie szybko jechać po asfalcie
Natomiast opona 38mm aby toczyła się dobrze po asfalcie musi mieć już ciśnienie 3,5 bar. A przy 3,5 bar rower już mocno podskakuje na kamienistych ścieżkach 

Moim zdaniem opony to najbardziej niedoceniony element roweru!
A opona 29 cali jest genialnym wynalazkiem bo przy ciśnieniu poniżej 2 bar jest idealna w teren a powyżej 3 bar toczy się podobnie jak opona 35 - 40mm przy 4 bar (nie mylić oporów toczenia z bezwładnością i aerodynamiką)

 

A ja chciałbym mieć zalety opon 29 w rowerze który lepiej jedzie "pod wiatr"

18 minut temu, Artur85 napisał:

Trochę taniej jest jeszcze taki wynalazek (opon fabrycznie 29x2.1), choć waga na pewno dalej daleko od zakładanej.

https://7anna.pl/product-pol-13019-Rower-Octane-One-2022-Flapjack-28.html

Wygląda całkiem ok! Rama Cro_Mo może jest troche cięższ i Stop AL by wystarczył

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat

Czyli rowery MTB poniżej 12 kg (z Amortyzacją) Da się zrobić a gravela bez amortzacji 10 kg już nie?

Wszystko się da zrobić ale nie wszystko da się kupić mając 7k w kieszeni. W przypadku gravela to jest kwota, gdzie dopiero zaczynają się modele, które są wyposażone w elementy jakie "dobry gravel" powinien mieć

Cytat

A moim zdaniem połącznie ma sens bo:
na drogach szutrowych opony 29 idealnie wybierają nierówności przy ciśnieniu 2,5 bar i jest to ciśnienie przy którym da się fajnie szybko jechać po asfalcie
Natomiast opona 38mm aby toczyła się dobrze po asfalcie musi mieć już ciśnienie 3,5 bar. A przy 3,5 bar rower już mocno podskakuje na kamienistych ścieżkach 

Ale to już twoje podejście. Gravel z założenia ma służyć do szybkiego przemieszczania się zarówno po asfalcie jak i na utwardzonych drogach poza nim. Jeśli ktoś chce żeby mu rower wybierał nierówności to nie kieruje się w stronę sztywnych ram i baranka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W tej kwocie masz spore wymagania ale to nie znaczy że nie ma takiego roweru, owszem można taki rower zrobić jeśli potrafisz go poskładać sam od podstaw. 

W kwestii wagi roweru wszystkie stalowe ramy i widelce odpadają bo są cięższe niż aluminiowe i karbonowe.

Do wagi roweru nie przywiązywałbym aż takiej wagi gdyż o prędkościach rozwijanych przez kolarza decyduje w pierwszej kolejności opór powietrza potem opór toczenia a dopiero być może na trzecim miejscu waga roweru a być może nawet na czwartym, bo na trzecie miejsce wsadziłbym czynniki eksploatacyjne roweru i braki w technice jazdy, czyli opory tarcia łańcucha, źle zestopniowany napęd, brudny napęd, lub nieprawidłowa kadencja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok

Zaczynam rozumieć w czym problem i zgadzać się z waszymi opiniami. Chyba w moim wypadku najlepszym rozwiązaniem będzie zakup ROWERU MTB.
Dziękuje za sprostowanie. 
Jeśli chce pokonywać lasy (a asfaltem nie lubie jeździć) nie ma co się pchać w Rower z Barankiem bez amortyzarora.

Obecnie posiadam rower fitness ale niestety max szerokość opony to 38mm więc mocno trzęsie i przez las nie da się szybko jechać.


Zamiast gravela lepiej kupić MTB które lepiej sprawdzi się w lesie a na asfalcie też pojedzie (wolniej ale pojedzie)

Teraz pytanie: jaki MTB wybrać (geometria i wymiary) gdzie priorytetem jest długa wyprawa po lesie i nierównych drogach a nie ekstremalne podjazdy/zjazdy?
Chodzi o to żeby zmniejszyć opory oreo pomimo braku baranka i wydajniej pedałować

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...