Skocz do zawartości

[2500-3500] Cross


skmr

Rekomendowane odpowiedzi

Witam szanowne grono. Dwa lata temu pytałem o rekomendację dla taniego roweru crossowego i wybór padł na Riverside 500. Dwa lata minęły i z przejażdżek po 10-20 km zrobiły się przejażdżki po 80-100 km i czuję potrzebę przesiadki na coś lepszego.

Wzrost 170 cm, waga 85 kg.

Co lubię w Riverside 500 - napęd 1x9 jest prostszy w użyciu, łatwiejszy do utrzymania.

Czego nie lubię - trochę brakuje przerzutek, szczególnie jeśli chodzi o wyższe biegi. Amortyzator w Riverside 500 równie dobrze mógłby nie istnieć. Nie czuję żeby specjalnie coś amortyzował, a przy próbie jazdy po wystającej kostce brukowej, śladach po traktorze (płytkich) albo zniszczonym asfalcie powoduje że rower mocno podskakuje/wibruje i muszę mocno zwalniać. Na przykład po takim czymś: https://i.imgur.com/IYn7Hid.jpg takie kamienie wystające na dłuższym odcinku nieźle dają po nadgarstkach i reszcie ciała. Jazda po płytach też nie jest zbyt przyjemnym doświadczeniem.

Słyszałem dobre rzeczy o amortyzatorach powietrznych, że jest to jakość nie do porównania ze sprężynowymi. Jestem nimi zainteresowany, ale nie jest to mus. Na razie upatrzyłem takie potencjalne rowery:

Riverside 920https://www.decathlon.pl/p/rower-crossowy-riverside-920/_/R-p-300795  - oczywisty pierwszy możliwy wybór - to samo tylko lepsze. Zamiast 1x9 jest 1x11, dochodzi amortyzator powietrzny, dobra cena

Romet Orkan 9 2021https://www.romet.pl/Rower,ORKAN_9_M,10,800,15492,2021.html - zbliżona cena, jest też amor powietrzny, napęd 3x10 (nie jestem przywiązany do 1x), osprzęt deore. Na dodatkowy plus w przeciwieństwie do Deca, serwis Romet mam 1 km od domu 

Jakieś inne ciekawe propozycje?

Jeżdżę 80% asfalt, 20% szutry/leśne drogi. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Doprecyzuj co masz na myśli pisząc "wyższe biegi", jeżeli chodzi Ci o większą prędkość to Riverside 920 nic Ci w stosunku do Twojego roweru nie zaoferuje, bo najtwardsze przełożenie to dalej 36/11. 

A na takie naiwerzchnie jak na zdjęciu to najwięcej pomogą szersze opony. Wydaje mi się,  że na wiekszości crossów tam Cie wytrzęsie.

Biorąc pod uwagę, że chcesz jeździć dalej i szybciej dobrym pomysłem byłby gravel, ale w tym budżecie nie ma co szukać, ale czy brałeś pod uwagę rowery tego typu?

Wiem że to dalej nie ten budżet, ale taniej będzie ciężko kupić coś co przebije tamte crossy, zresztą pod względem osprzętu i tak wypadają  lepiej niż ten Giant.

https://www.giant-bicycles.com/pl/escape-disc-1

Ja bym tylko włożył szersze opony powiedzmy 43 mm, z bieżnikiem który nie będzie spowalniał na asfalcie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, miałem na myśli biegi do wyższych prędkości. Hmm, ciekawa informacja. Myślałem, że przy przesiadce z 1x9 na 1x11 niejako dostanę jeden dodatkowy bieg po obu końcach.

Akurat Riverside'y mają dość szerokie opony, 38mm, nawet jak spuszczę powietrze do 2 barów to i tak sztywno jedzie. To chyba kwestia amortyzatora, bo chodzi bardzo twardo i tylko naciskając na niego mogę go zmusić do pracy. Jak ktoś mi się dał przejechać jakimś trekkingiem za 1500 zł z suntourem to czułem że coś tam jednak ten amortyzator robi.

Gravele mnie nie interesują, lubię proste kierownice :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Praca amortyzatora w przypadku konstrukcji sprężynowych zależy od twardości sprężyny dobranej do wagi jeźdźca - może ktoś akurat trafił. 

W Riverside 920 możliwość dobrania odpowiedniego ciśnienia pod własne potrzeby, ale przełożenia nie będą znacząco inne. Zyskasz jedno lżejsze przełożenie i nieco ciaśniej zestopniowana resztę, ale najtwardsze będzie takie samo jak obecnie.

Rozwiązaniem może być zmiana blatu korby na większy o ile rama taki przyjmie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...