Skocz do zawartości

[full] dla osoby ze schorzeniem kręgosłupa

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Hej! 🙂

Chciałbym poprosić Was o radę.

Przymierzam się do zakupu roweru, którym będę jeździł głównie po mieście (Warszawa) + okazjonalnie jakieś wypady za miasto. Zależy mi, żeby rower jeździł miękko, jako że choruję na kręgosłup. Generalnie reumatolog nie zabronił mi jazdy na rowerze, tylko przestrzegł, żebym robił to z głową. No i właśnie próbuję podejść do sprawy z głową 🙂 Nie znam się na rowerach, ale po tym, co przeczytałem miarkuję, że szukam czegoś z pełnym zawieszeniem (być może dokupię jeszcze sztycę Suntour ncx). Czy możecie polecić mi coś w budżecie ok. 2500 zł?

Będę niezmiernie wdzięczny za wszelkie podpowiedzi.

Pozdrawiam

Miłosz

Napisano
Cytat

Czy możecie polecić mi coś w budżecie ok. 2500 zł?

Hmm, nie.

Co innego sam fakt posiadania pełnej amortyzacji a co innego jej działanie. Chcesz kupić cały rower za 2,5 a tak naprawdę ponad 1000 kosztuje sam przedni, powietrzny widelec (czyli taki, który jakoś już wybiera, jesteś w stanie go regulować itd).

Druga sprawa to pozycja podczas jazdy. Nie wiem na co tam chorujesz ale fulle to raczej sprzęty nastawione na sport a nie emeryckie toczenie się. Może rozsądniej pójść w jakiegoś trekkinga z w miarę wyprostowaną pozycją

Napisano

Przy spokojnej jeździe nie ma konieczności amortyzacji całego roweru. Wystarczy amortyzować rowerzystę. To może się sprawdzić amortyzowana sztyca. Ja mam fulla w góry, ale w miejskim rowerze mam amortyzowaną sztycę, która jakoś działa - to model teleskopowy, średniej klasy, a są znacznie lepsze, np Cane Creek . W fullu robotę robią tłumiki w zawieszeniu. Twój budżet starczy na przyzwoity widelec, a brak na damper i resztę roweru. 

• Mod Team
Napisano

Kluczem będzie dobranie właściwej pozycji, a nie amortyzacja sama w sobie, choć ta też może się przydać, ale czy pełna, to sprawa dyskusyjna...