Skocz do zawartości

[Hamulce] V-brake w rowerze fitness


Lambada700

Rekomendowane odpowiedzi

Poproszę o poradę w doborze hamulców V-brake w rowerze z klamkami Ultegra BL-R780

Myślałem o mini V-brake`ach:

  1. Shimano BR-R353
  2. Tektro RX6 lub RX1
  3. XLC BR V04
  4. Accent Lite-CX

nie wiem jakie są między nimi istotne różnice poza ceną, bo wg opisów wszystkie są z aluminium, a waga oscyluje w okolicy 150g poza Shimano ok. 195g, gdyby nie waga to miałbym ułatwioną decyzję i zdecydowałbym się na model Shimano. Może ktoś podpowie inny, godny uwagi model.

Czy może lepsze będą "zwykłe" V-brake, a konkretnie model: Deore XT BR-T780, biorąc pod uwagę, że wspomniane we wstępie klamki posiadają możliwość regulacji napięcia linki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Akurat "technologia" vbrejków stanęła w miejscu lata temu więc wybierz to co ci się podoba.  Ja już w kilku rowerach które "robiłem" w ciągu ostatnich lat zawsze pakuję https://rowerek.pl/product-pol-9176-Hamulec-Shimano-Alivio-BR-T4000-V-Brake-czarny.html
I nie miałem większych problemów.

No chyba, że pokusisz się o hydrauliczne Magury :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W takim razie powtarzam pytanie do wszystkich, którzy znają się na rowerach nie od dziś, czy będzie różnica w jakości hamowania między mini v-brake z klamka ustawioną na canti, a pełnymi v-brake z klamka ustawioną na v-brake? I czy długość ramion zacisków ma jakieś znaczenie? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra... zasłona milczenia na dotychczasową wymianę zdań... bo kolega @RabbitHoodma wyraźnie dobre intencje ale chyba ograniczoną liczbę doświadczeń z takimi hamulcami. 

Nie te hamulce nie będą hamowały tak samo, tak jaki i zwykłe v-ki potrafią być do dupy albo być heblami pokroju br-m750.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cieszę się @abdesignże dołączyłeś do dyskusji. Może Ty podpowiesz co dobrać do szosowych klamek na kierownicę flatbar: Ultegra BL-R780

Myślałem o mini V-brake`ach że względu na to że są bardziej dedykowane do szosowych klamek, a poza tym mają mniejszą masę (Shimano trochę odstaje pod tym względem na minus) i podoba mi się ich kompaktowy wygląd:

  1. Shimano BR-R353
  2. Tektro RX6
  3. XLC BR V04
  4. Accent Lite-CX

Czy możesz powiedzieć coś na temat różnic między tymi modelami, czy któreś mają wyraźną przewagę nad innymi czy podczas użytkowania nie zauważę wyraźnych różnic? Niewiele jest modeli mini dostępnych na rynku, może podasz inne, lepsze. 

Wspomniane kłami Ultegra mają przełącznik canti/v-brake więc w grę wchodzą ewentualnie "zwykłe" V-brake i w związku z tym czy model: Deore XT BR-T780, bedzie lepszy od wspomnianych wyżej?

Czysto hipotetycznie czy przy takim samym modelu hamulców tylko jednych w wersji mini a drugich pełnych V i odpowiednim ustawieniu przełącznika na klamkach będą między nimi różnice? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To wytłumacz mi proszę te różnice w budowie współczesnych v-brejków? Cóż takiego w prostej dźwigni na piwocie może mieć wpływ na skuteczność hamowania? To technologia która doszła do swojego szczytu możliwości - nie ma potrzeby jej unowocześniania i sobie powoli umiera śmiercią naturalną.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

27 minut temu, abdesign napisał:

Najpierw to odpowiedz na jedno pytanie - jakie opony... szerokość. 

700x32 lub 700x35C maks. 

Edit: a jeśli chodzi o wysokość od środka pivotu do górnego brzegu opony to mini v-ki 85 mm powinny się zmieścić, a 90 mm to już spokojnie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@RabbitHood to technologia raczej w fazie schyłkowej... miała swoje lepsze dni i lepsze rozwiązania niż to co można kupić obecnie.

Co może być lepsze - wszystko co sprawia że klocek całą powierzchnią równolegle dotknie do obręczy - czyli wszystkie mechanizmy powodujące lepsze prowadzenie samego klocka, wszelkie luzy, sposób tego jak realizowany jest obrót na piwocie... ale masz racje - dziś? To już pieśń przeszłości i w sklepie są dwa proste "aluminiowe kije na sznurku".

Ty po prostu dałeś odpowiedź zbyt ogólną - pozwalającą uznać że KAŻDE będą działały tak samo a to nie prawda bo... "kiedyś to było"

@Lambada700

Generalnie skoro masz możliwość w klamkach żeby pracowały z ciągiem linki dla pełnych V... to się nie zastanawiasz tylko kupujesz pełne V.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

34 minuty temu, abdesign napisał:

 

@Lambada700

Generalnie skoro masz możliwość w klamkach żeby pracowały z ciągiem linki dla pełnych V... to się nie zastanawiasz tylko kupujesz pełne V.

Zastanawiam się dlaczego Scott w swoim rowerze co prawda z 2014 roku ale raczej niezłej jakości do tych samych klamek Ultegra o których pisałem zamontował mini-v Tektro RX6 zamiast pełnych v-brake? http://scott.pl/archiwum/product.php?id_cat=922&id_prod=5170

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Scotta pytaj, bo generalnie jak to mówią "grupy osprzętowej" to się nie trzymał w NICZYM - autorski mariaż ultegry z tiagrą i 105-ką na piastach formuli... itd. A że na krótkich v-kach? No tak to sobie wymyślili. Topowym sposobem hamowania ten typ hamulca nie jest i wtedy też nie był. W tym czasie wychodziły fitnessy na V-kach, U-bakeach, mini V-kach , tarczach mechanicznych i tarczach hydraulicznych... 

Co do samego wyboru ramion mini i normalnych - o ile nie kupisz jakiś upośledzonych v-ek to te z normalną długością ramion (zestawione z klamką która je poprawnie obsługuje) zawsze wypadną lepiej - fizyka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozwiniesz myśl o tej fizyce?

Porównując same ramiona hamulców, to dłuższe będą miały większa siłę (o ile klocek na tej samej wysokości od osi obrotu).
Ale klamki też mają inną dźwignię. Pod mini v, canti dźwignia na klamce jest większa niż przy standardowych v-kach.
Czy przełożenie klamki skompensuje krótsze ramiona, nie podejmę się porównania. Jedyne porównanie mam na hamulcach rolkowych, różnica w ustawieniu klamki na v i canti jest duża.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie powinno być większej różnicy ani w sile hamowania, ani w zakresie ruchu klamki pomiędzy mini-V a V z dedykowanym ustawieniem dźwigni (punktu zaczepienia linki w klamce). To tak jakby pytać, czy przełożenie przekładni łańcuchowej 32/16 jest lepsze niż 28/14. Oczywiście jakieś różnice w sprawności i odczuciach istnieją (bo łańcuch się inaczej wygina, zębatki mają inną sztywność), ale przełożenie wynosi 2:1 w obu przypadkach.

Hamulce mini -v mają być może nieco sztywniejsze ramiona (bo krótsze), są nieco lżejsze i mają bardziej kompaktowy wygląd, dlatego czasem się je stosuje (oczywiście oprócz przypadku, gdy dysponujemy tylko dźwigniami szosowymi/rolkowymi/canti, czyli z większym przełożeniem, bo tam typowy V-brake będzie działał słabo, to znaczy będzie mocny, ale może brakować wychylenia dźwigni, będzie dawał "gąbczaste" odczucia, a także będzie wymagał ustawienia klocków bardzo blisko obręczy, czyli idealnie wycentrowanego koła ).      

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...