Caspar Napisano 17 Czerwca 2022 Udostępnij Napisano 17 Czerwca 2022 (edytowane) Witam serdecznie.. Chciałbym złożyć rower elektryczny na bazie amortyzatora przedniego w postaci WAHACZA produkcji KTM. Wahacz działa inaczej niż każdy współczesny amortyzator. Czy to najtańszy SR Suntour, czy to najdroższy MANITOU - każdy taki amortyzator powoduje wytracanie prędkości przy najechaniu na przeszkodę / uginanie masy roweru i rowerzysty frontowo. Wahacz natomiast działa inaczej. Niewielka Nierówność podbija sam amortyzator-widelec ku górze, ale rama nie ugina się aż tak mocno, jak w przypadku współczesnych amortyzatorów. Pamiętam jak jeździłem przed laty na Takim rowerze szybkim tempem, to momentami na szutrowej nawierzchni rower sam unosił się przednim kołem ku górze, bez wysiłku. Tak wspaniale to pracowało. Interesują mnie Ramy pod systemy takie jak najnowsze SHIMANO Steps oraz BOSCH Rama musi mieć średnicę wewnętrzną główki 25,4mm, czyli 1 cal. Czy taka w ogóle istnieje na rynku (?) Dziękuję za pomoc... PS. W nagrodę za rzeczową pomoc mogę pomóc sprzedać Twój rower - przekierować ruch internetowy '400-500 UniqueUsers per Day' na 3 dni. Czyli 1500 UU. Edytowane 17 Czerwca 2022 przez Caspar nagroda za pomoc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 17 Czerwca 2022 Udostępnij Napisano 17 Czerwca 2022 Generalnie jest cos takiego jak redukcje do sterów. Ale... po co martwisz się o wytracanie prędkości przy najechaniu na przeszkode w rowwrze elektrycznym? IMHO ten amortyzator rozpadnie się (być może ze śmiechu) jak zobaczy gdzie go zamontowano. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KSikorski Napisano 17 Czerwca 2022 Udostępnij Napisano 17 Czerwca 2022 Różni się to tym że pomijasz opór wstępny amortyzatora "liniowego" za cenę radykalnego pozbycia się sztywności konstrukcji. Kiedyś w Gdyni spotkałem Anglika na takim sprzęcie: https://www.pinkbike.com/news/now-that-was-a-bike-whyte-prst-1.html Porównaj sobie wielkość ramion wahacza w KTM i w Whyte i weź pod uwagę, że Whyte się nie przyjął bo precyzja sterowania była bardzo taka sobie 😄 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wojcio Napisano 17 Czerwca 2022 Udostępnij Napisano 17 Czerwca 2022 Ten widelec KTM to wyglada jak konstrukcja AMP Research. Montaż tego w ciężkim elektryku to oznacza rezygnację z hamulców tarczowych, umiarkowaną sztywność, skręcane stery zamiast a-head a korzyść. O co chodzi z „uginaniem masy roweru frontowo” i dlaczego rama nie ugina się tak mocno - nie wiem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PiotrWie Napisano 17 Czerwca 2022 Udostępnij Napisano 17 Czerwca 2022 Przede wszystkim amortyzator z przodu wprowadzono gdyż przy szybkiej jeździe po wybojach sztywny widelec podskakiwał i tracił kontakt z gruntem - co powodowało chwilową nie sterowność. Na prostej nie ma problemu, jednak przed samym zakrętem powodowało kraksę. Z tego co piszesz ten wahacz też daje efekt unoszenia się przedniego koła, więc nie jest bezpieczny dla jadącego. W celu ograniczenia efektu kołysania rowerem należy dobrać skok widelca do terenu na jaki się poruszasz - ekstremalne skoki po kilkanaście cm są przeznaczone do szybkiej jazdy po mocno dziurawej drodze , gdy masz jeździć po równiejszym szutrze lepiej sprawdzą się trekkingowe widelce ze skokiem 50 - 60 mm - zapewnią przyczepność a jednocześnie nie będą się zbędnie głęboko uginać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.