woo_cash Napisano 16 Czerwca 2022 Napisano 16 Czerwca 2022 Cześć, Witam wszystkich! Posiadam od dwóch lat Treka Dual Sport 2 i od początku zaskakuje mnie konieczność częstego pompowania kół. Rower jest używany naprawdę rzadko- 60-70km tygodniowo to maks, często tygodnie bez jednego kilometra, głównie po ścieżkach, okazjonalnie po lesie. Zauważyłem, że czy jeżdżę czy nie, po około dwóch tygodniach ciśnienie w oponach jest wyraźnie niższe, może nie jak kapeć ale opona wyraźnie się odkształca przy nacisku- jest tak praktycznie od samego początku. Opony są firma Bontrager. Czy jest to normalne, czy coś jest nie tak z tymi oponami? Z góry dzięki, Łukasz
zekker Napisano 16 Czerwca 2022 Napisano 16 Czerwca 2022 Opony raczej nie mają tutaj nic do rzeczy, bo to nie ta klasa rowerów, żeby był system bezdętkowy. Powietrze zawsze ucieka, jak szybko zależy od materiału wykonania dętek i od ciśnienia jakie się ładuje. Jeżeli pompujesz na kamień, to zejście ciśnienia będzie lepiej widoczne. Wyższe ciśnienie, to też szybsze uciekanie powietrza. Nie prowadzę notatek co ile dopompowuję ale jeżdżę na szerszych oponach i niższym ciśnieniu, więc aż tak nie widzę różnic. Pewnie jakbym sprawdzał ciśnienie, co tydzień dwa, to bym widział ten spadek.
Galad Napisano 16 Czerwca 2022 Napisano 16 Czerwca 2022 Radzę kupić nowe dętki, za parę zł. Ja mam jakieś no name z marketu i jak rower odstawiłem w listopadzie, to w kwietniu jak znów rower poszedł w ruch, powietrza było na tyle że spokojnie dojechałem na stację benzynową dopompować koła. Ja na twoim miejscu właśnie kupiłbym nowe dętki i z nich przekręcił wentyle do tych które masz obecnie zamontowane i zbadał reakcję. Jeśli nic to nie da wtedy zmiana dętek na te nowe i po sprawie.
MikeSkywalker Napisano 16 Czerwca 2022 Napisano 16 Czerwca 2022 Ale to nie zaworki puszczają tylko guma Naturalnym jest że co dwa tygodnie trzeba dopompować opony, ot taka jakość obecnie produkowanych dętek. Także z oponami wszystko okej, jedyne co to możesz spróbować zmienić dętki, na np. Continental, ale pomoże raczej to że będą świeże. Bo dętki Bontrager to tez górna półka jeśli o jakość chodzi.
Galad Napisano 16 Czerwca 2022 Napisano 16 Czerwca 2022 Wentyl to tez zaworek który składa się z w pewnej części z gumy, może tam sparciała, źle jest odlana i trochę przepuszcza. Miałem już kilka sytuacji że wentyl nie trzymał czy to w samochodzie, czy rowerze.
MikeSkywalker Napisano 16 Czerwca 2022 Napisano 16 Czerwca 2022 No mnie chodziło o to że nawet w przypadku nowej, świeżutkiej, pachnącej dętki i tak co te 2 tygodnie trzeba dobijać. Więc to raczej jakieś mikropory w dętce są za to odpowiedzialne.
kazafaza Napisano 16 Czerwca 2022 Napisano 16 Czerwca 2022 OK, dętki mają dwa lata - czy były łatane? Jeśli tak, to wcale bym się nie zdziwił gdyby klej z łatki popuścił na brzegu. Mogą też mieć małe uszkodzenia spowodowane przez szkła, ciernie, ostre kamyki itepe, które nie były na tyle "poważne" żeby przedziurawić denię na wylot ale naruszyły jej ściankę. Wentyle też mogą lekko przepuszczać. Aż dziw, że nikt jeszcze nie zaproponował starego patentu z nadmuchaną duszą zanurzoną w wodzie celem poszukiwania bąbelków. Swoją drogą, dopiero po dwóch latach zaczęło przeszkadzać dopompowywanie?
chrismel Napisano 16 Czerwca 2022 Napisano 16 Czerwca 2022 Butyl przepuszcza powietrze w pewnym stopniu. Ale nie każdy jego rodzaj tak samo. Najgorsze dętki pod tym względem które miałem to Mitas. Najlepsze z tych których używałem to Schwalbe. Mają też wersję Air Plus w której ubytek powietrza wynosi około 0,1 bara na tydzień ale są ciężkie więc osobiście wolę jednak wersję Standard.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.