Skocz do zawartości

[2500-3700] Cross, ale wyposażony


Rekomendowane odpowiedzi

Hej,

chciałabym kupić rower "hybrydę" czyli crossa, ale z wyposażeniem a'la trekking - chodzi tu o to, aby rower był jak najlżejszy, jednak aby można go było wykorzystywać na wyprawy, jak i w codziennych dojazdach do pracy (bagażnik, światła, błotniki). Planuję w wakacje trasę R10, obecnie mam starego poczciwego Lazaro Senatore z bodajże 2015 roku i ciężko się już toczy, czas na update...

Znalazłam model, który mi odpowiada, jednak jest duży problem z dostępnością - to Unibike Flash EQ Lds czyli właśnie doposażony cross: https://www.unibike.pl/flasheqlds.html

Czy znacie może podobne rozwiązania "cross+doposażenie" z innych firm rowerowych? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki. A gdybym chciała ponownie zakupić coś z Lazaro, to który rower byście polecili? Polowanie na Unibike będzie priorytetem, ale zegar też niestety tyka przed wakacjami. Jeśli chodzi o Lazaro jak widzę mają sporo linii i nie wiem, który byłby najbardziej przypominający wspomnianego powyżej Unibike'a... Też c.a. 3000 pln.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, turinka napisał:

ciężko się już toczy

Opory toczenia zależą wyłącznie od oporów aerodynamicznych oraz opon. Kupując rower na którym będziesz jechać w podobnie wyprostowanej pozycji absolutnie nic nie zyskasz. Pewnie podlinkowany przez Ciebie Trek będzie minimalnie szybszy z uwagi na fabryczne opony które są gładkie w środku (chociaż tak na pewno to nie wiem bo są to bardzo budżetowe opony). Jednak nie jest to rodzaj opon na których wybrałbym się na wyprawę z sakwami. Trafi Ci się trochę błota, spotka deszcz i robi się niebezpiecznie. Natomiast waga przy jeździe po płaskim nie ma żadnego znaczenia więc też nie będzie szybciej.

Także doradzam podrążyć temat głębiej zanim wydasz pieniążki na to samo co już masz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zasadniczo trochę się po prostu obawiam o wagę tego zestawu, jaki planuję zabrać (sakwy+namiot+karimatka). Sam rower jest ciężki i trudno mi go wtaczać do windy w pionie dzień za dniem, a wizja przedziału w pociągu i podwieszanie tego roweru samodzielnie spędza sen z powiek. Ale możesz mieć rację, że powinnam się skupić na poprawie/ wymianie elementów, które szwankują i liczyć na dobroć otoczenia jesli chodzi o wrzucenie roweru do przedziału i zdjęcie z haka ;).

na pewno do wymiany jest łańcuch, bo serwisant sugerował to już jesienią 2021 (ale jeszcze mówił, że sezon pojeżdżę) - na wyższych przekładniach już mocno go słychać

+ chwyty rowerowe, ale to akurat kosmetyka, są gumowe i się już lepią jak plaster, bo jeżdżę bez rękawiczek.

opony dość łatwo w tym modelu łapią poślizg - drobne błoto na drodze, albo piasek w Kampinosie, to już często przeszkoda nie do pokonania (wcześniej miałam z kolei jakąś tanią wersję "górala" i dużo lepiej sobie radził). W tym Crossie hybrydowym Unidosa opony wyglądają na solidniejsze i właśnie bardziej pod teren nie tylko pod asfalt/drogę szutrową.

 

Wrzucam fotkę mojej bestii :) może się okaże, że eksperci przekonają mnie, iż niewarto cokolwiek zmieniać. Lubię ten rower, na ówczesne czasy był nawet dobrze oceniany na tym forum i na podstawie tamtych opinii w 2016 go kupowałam za uwaga 900 zł Xd.

photo5852710621425023086.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To tak po kolei odnośnie Twojego ostatniego posta.

Kup przymiar do łańcucha: https://www.centrumrowerowe.pl/wskaznik-zuzycia-lancucha-prox-pd22272/

Genialne chwyty do jazdy bez rękawiczek: https://www.centrumrowerowe.pl/chwyty-esi-extra-chunky-pd12927/?v_Id=181600 Ale jest kilka marek które robią chwyty silikonowe.

Opony. Dwie najlepsze opcje:

https://www.bicyclerollingresistance.com/cx-gravel-reviews/pirelli-gravel-m

https://www.schwalbe.com/en/tour-reader/marathon-mondial

Pirelli są bardzo drogie ale mają bardzo niskie opory toczenia przy tak agresywnym bieżniku. Jednak można poszukać trochę tańszych opcji (Tufo, IRC).

Mondiale z kolei są bardzo pancerne, wg. testów https://www.bicyclerollingresistance.com/tour-reviews/schwalbe-marathon-mondial-2016 uzyskały 108 pkt Total Puncture Score Tread. Do tego mają przy całkiem niezłych własnościach terenowych dość przyzwoite opory toczenia. U mnie 2 komplety przejechały około 50.000 km bez przebicia (pierwsze zdarłem po 30.000 km, drugie wciąż służą na trekkingu).

A skoro wspominałaś wcześniej o prędkości to za 180 zł możesz ją podnieść "od ręki" o 2,5-3,0 km/h na tym rowerze co masz: https://www.decathlon.pl/p/lemondka-do-kierownicy-triathlon/_/R-p-303804 No może ciut więcej niż 180 zł bo warto by dokupić jakąś owijkę żeby nie łapać za goły metal. Jednak odradzam jazdę na lemondce po mieście. Do użycia w trasie, na pustej, płaskiej, drodze o równej nawierzchni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję! Co do tych chwytów silikonowych to obejrzałam kilka materiałów i recenzji i z pewnością je kupię - tylko w wersji esi chunky 60 a nie extra chunky, bo poczytałam opinie i te 60-tki lepiej leżą w mniejszej dłoni, a te extra są chyba bardziej dla facetów z większą łapką. Jeśli chodzi o opony, to Marathony wydają się optymalne. Reasumując, zamiast nowego crossa, doposażam rower... Powiedzieli mi w serwisie, że łańcuch plus te zębatki przy wymianie to ok. 150 zł, więc licząc jeszcze ok 250 zł za opony + chwyty, sakwy, bidon, dętki, klucze i serwis przedwyjazdowy wyjdzie i tak dużo taniej niż zupełnie nowa inwestycja :).

Dziękuję za pomoc i pozwolę się jeszcze odezwać podczas procesu kompletowania sprzętu gdybym miała jakieś wątpliwości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz naprawdę dobre chwyty, które się świetnie sprawdzą, szczególnie przy dłuższej jeździe, to proponuję Ergon:

https://www.ergonbike.com/en/product.html?categories[]=grips&usages[]=City&usages[]=Touring

Są normalnie dostępne w Polsce i są warte swojej ceny.

ESI są fajne, ale to nadal zwyły okrągły chwyt, który nie da Ci takiego podparcia dłoni jak Ergon.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...