mustang011 Napisano 12 Czerwca 2022 Napisano 12 Czerwca 2022 Witam, ciągle psuje mi się rower Kandas Maestro 2016. Jeżdżąc nim codziennie do pracy wymieniłem w nim chyba już wszystko co się da. Przedostatnio złamała mi się rama. Teraz chciałbym znowu jeździć rowerem, aby przewrócić go do życia muszę wymienić w nim tylne koło (zepsuta felga i połamana szprycha) i przednią przerzutkę (źle zamontowałem mechanizm i pogiąłem ją). Już kilka razy zepsułem tylne koło. Dotychczas kupowałem najtańsze podzespoły, mam dosyć. Tym razem proszę o poradę co mam robić dalej? Waże 104 kg, jak go kupowałem ważyłem ok. 10-15 kg mniej i mierzę ok. 192 cm. Bardzo często łapałem gumę, więc wymieniłem w nim opony na szersze schwable marathon. Bardzo podobał mi się rower kolegi Unibike Zethos GTS (osprzęt Deore) czy rower bratanka Kross Hexagon 3.0, który dostał na komunie(tani, prosty, lekki, lepsze komponenty, mniej się psuje). Jeżdżę chodnikiem, ścieżką rowerową, asfaltem, polem i po kostce jumbo, drodze wyłożonej płytami betonowymi z dziurami. Mieszkam na Kaszubach, mam zróżnicowany teren (górki i płasko). Może znajdzie się lepszy rower dla mnie, szybszy i mniej awaryjny? Skoro muszę naprawić tylne koło to chwiałbym wymienić koła na porządny markowy sprzęt. Marzyłem o zestawie kół "NOVATEC ZESTAW KÓŁ 29 MTB PRO ALEXRIMS VOLAR 2.1 D711/712 SAPIM LASER" i hamulcach Magura MT5 z tarczami MAGURA MDR-C 203 mm i 180 mm na bezdętkowych oponach. Niestety nie wiem jakie adaptery do tych hamulców zakupić, aby pasowało (pierwsze zakupy hamulców przez internet)? Jaka opona bezdętkowa będzie dobra? Myślałem o jakieś szerokiej MTB na niskim ciśnieniu, bo przy mojej wadzę to ten powietrzny resor nie działa prawidłowo? Może resor wymienić na jakiś olejowy, który będzie pasował do mojej wagi? Kiedyś jeździłem ok. 50 km dziennie, dzisiaj tylko rekreacyjnie na bardzo krótkie dystanse. Teraz do pracy mam ok 10 km, to o połowę bliżej niż kiedyś. Proszę o porady, pozdrawiam Łukasz.
Dokumosa Napisano 13 Czerwca 2022 Napisano 13 Czerwca 2022 Max co wejdzie do tej ramy to pewnie 2.0" Z tylu masz zapewne uszy do mintażu zacisku hamulcowego w standardzie IS - adapter IS to PM tarcza z tyłu pewnie 160mm. Z przodu jeśli masz uszy to analogiczny adapter (zapewne tu przy Twojej masie tarcza 180). Co do kół - raczej nie idź w cieniowane szpryhy jak lazery. Markowe, nierdzewne o średnicy co najmniej 2mm będą ok. Jak koła mają być długowieczne to zaplaot równomierny w okolicach max dopuszczalnego dla danej obręczy. Nie znam osobiście obręczy alex (jakoś podświadomie ich unikam).
mustang011 Napisano 13 Czerwca 2022 Autor Napisano 13 Czerwca 2022 Tak, jeździłem na 2.0 zimą (SCHWALBE Marathon Winter Plus 28x2.00). Załączam zdjęcia, bo z przodu wygląda jakbym nie miał uszu na zaciski do tarczy. Boje się zaplatać kół, bo jestem amatorem i mogę to zepsuć. Szukałem gotowych kół. Może warto poszukać kogoś kto zrobi to za mnie.
remover Napisano 13 Czerwca 2022 Napisano 13 Czerwca 2022 12 godzin temu, mustang011 napisał: Przedostatnio złamała mi się rama A co to znaczy?
Dokumosa Napisano 13 Czerwca 2022 Napisano 13 Czerwca 2022 Widelec nie ma mocowania pod zacisk hamulców tarczowych. Tak więc ew. modyfikacja roweru w tym kierunku staje się nieefektywna z ekonomicznego pkt. widzenia.
mustang011 Napisano 13 Czerwca 2022 Autor Napisano 13 Czerwca 2022 12 godzin temu, remover napisał: A co to znaczy? Pękło aluminium w okolicy spawu ramy przy kierownicy. Prawdopodobnie od drgań, szybka jazda po dziurawej drodze na mocno napompowanych oponach. Dostałem nową w ramach gwarancji. Niestety nie jest ze mnie dobry mechanik, bo źle założyłem przednią przerzutkę przekładając części z starej popękanej ramy. Muszę kupić nowy aparat, bo stary jest pogięty i nie przełącza biegów. Czy mam kupić taką samą przerzutkę czy może być inna? Nie widzę jakoś specjalnie różnicy w tych przednich przerzutkach. Ostatnio wymieniłem korbę z tej na kwadrat na lżejszą aluminiową z sztywniejszym mocowaniem (nie pamiętam nazwy jakiś osmiokąt) i odczułem dużą poprawę. Cytat Widelec nie ma mocowania pod zacisk hamulców tarczowych. Tak więc ew. modyfikacja roweru w tym kierunku staje się nieefektywna z ekonomicznego pkt. widzenia. Nie wiem. Wymienić na sztywny widelec z mocowaniem pod hamulec tarczowy? A można złożyć koło na oponie bezdętkowej z V-brake (proszę o propozycje zestawu z opcją skręcenia szprych w sklepie)? Jakoś widzę tylko obręcze na hamulec tarczowy z oznaczaniem tubless. Jak nie mogę mieć systemu bezdętkowego to poproszę o propozycje kupna jakiegoś innego roweru, bo czuję, że ten rower jest źle dobrany pod moje wymagania.
remover Napisano 14 Czerwca 2022 Napisano 14 Czerwca 2022 No ok. Najpierw się zastanów czy chcesz inwestować mocno w ten rower - wymiana kół, wymiana amora na inny (powietrzny) z mocowaniami do tarcz, hamulce tarczowe. Czy od razu przejść do zakupu czegoś co bardziej odpowiada twojej wadzę i stylu jazdy - pewnie jakieś "miejskie" mtb. Jeżeli zostajesz z Kands, no to najpierw koła. Z uwagi na wagę - coś na piastach maszynowych, porządną obręcz >20mm, niecieniowane sprychy. Poczytaj tematy w kolach, zagadaj do daveo.pl, kolokola, co oni zaoferują. Tylko że większość dobrych obręczy teraz jest do tarcz. Do tego najgrubsze opony co ci wejdą pod blotniki. Jakie dokladnie, to inny temat - race King, double fighter, maratony, etc. Z wymianą widelca jesteś nieco ograniczony, bo rama nietaperowana i maly skok, ale pewnie coś sie znajdzie. Wymiana na sztywny też wchodzi w rachubę. Jak się da tam wsadzić 2.2-2.3 na niskim ciśnieniu plus porządne amortyzujące chwyty, to bedzie lepiej od sprzezynowca co masz teraz. Waga uzytkownika też zaleca hamulce tarczowe, najlepiej coś na poziomie shimano m6xxx, plus tarcze. Plus wymiana kokpitu jezeli masz tam klamkomanetki.
Dokumosa Napisano 14 Czerwca 2022 Napisano 14 Czerwca 2022 Wideł powietrzny (np. rs paragon) to okoloce 1000zł, za solidne koła trzeba dać z 800zł, najtańsze hamulce tarczowe to 300-400zł z komplet z tarczami. Do tego pewnie bedziesz chciał nowe opony...
mustang011 Napisano 14 Czerwca 2022 Autor Napisano 14 Czerwca 2022 Do kandas maestro użytkownicy wkładają maksymalnie opony o szerokości 2,1" i jest 64 mm szerokości w ramie na tylne koło. Tak , chciałbym poznać wasze typy "miejskich mtb". Boje się że jestem nie typowy, że rower to skarbonka i nawet w nowym rowerze wymienię dużo części, bo nie będzie się mi podobał. Może lepiej podjeść do tematu zupełnie nie opłacalnie i składać rower samemu (tzn. kupić nową ramę i inne części osobno nie jako całość)? Mi ten Amortyzator rowerowy SR SUNTOUR NVX (wideł sprężynowy) w ogóle nie działał, nie czułem wyraźnej poprawy jeżdżąc na zablokowanym lub odblokowanym amortyzatorze. Jeśli trzeba płacić więcej niż 1000 zł za coś co działa to i tak zrobię. Hamulce hydrauliczne to wylałbym Magura MT5, bo Shimano podobno nie mają modulacji siły hamowania. Lubię swoje V-brake tylko rower mi się długo zatrzymywał na ścieżce rowerowej z kostki, na płaskim. Chyba mam za duże wymagania, aby rower nie kosztował fortuny.
Dokumosa Napisano 14 Czerwca 2022 Napisano 14 Czerwca 2022 Mity o magurze wiecznie żywe. Otóż tanie hamulce shimano czyli przedział do 600zł działają identycznie jak magura. Ciśniesz klamkę i hamulec ledwo hamuje ;). Droższe shimano mają jedyny w swoim rodzaju mechanizm servo-wave w klamkach powodujący, że ruch klamki w początkowym zakresie powduje duże wysunięcie tłoczków w zaciskach a im głebięj klamka wciśnięta sytuacja się odwraca - zwiększa się dźwignia działająca na tłok klamki przez co znacząco rośnie siła hamowania. Innymi słowy liniowa zmiana siły przykładanej do klamki powoduje wykładnicze zwiększanie siły hamowania. Z tego powodu oaoba nie przyzwyczajona, że klamkę trzeba dusic z całych sił ma problem z opanowaniem tych zacnych hamulców. Odnośnie składania roweru samemu - to świetna zabawa ale finansowo wychodzi znacząco drożej niż gotowiec. Chyba, że lubujesz się w dłubaniu w używanych częściach. "Amortyzatory" suntour stosowane w budżetowych rowerach to tylko zwiększające o 25% masę roweru, niedziałające ozdobniki wabiące jeleni gdyż utarło się, że rower bez amortyzatora jest jakiś wybrakowany. Prawda jest taka, że do miasta jak i na utwardzone drogi (również te ubite leśne) wcale nie potrzebny amortyzator. Za 1000zł kupi się podstawowy, działający anortyzator. Ale zastanów się czy nie lepszy sztywny wideł.
mustang011 Napisano 15 Czerwca 2022 Autor Napisano 15 Czerwca 2022 Właśnie przeczytałem, że amortyzator może ważyć 2,5 kg. Zdecydowanie zadowoli mnie sztywny widelec (waga ok. 1 kg). Przeglądałem ofertę Giant i wyszło mi, że dobry rower to wydatek 8 tyś. Może nie zbliżę się do poziomu takiego roweru, ale będzie to poziom tych komunijnych rowerów kross heaxagon 3.0 (cena 2,2 tyś. zł), kiedy pozostanę przy swoim kanda maestro. Pozostaje mi chyba tylko odpowiednio dobrać części i ulepszać.
remover Napisano 15 Czerwca 2022 Napisano 15 Czerwca 2022 16 godzin temu, mustang011 napisał: Pozostaje mi chyba tylko odpowiednio dobrać części i ulepszać. To na początek polecam zapoznać się
mustang011 Napisano 23 Czerwca 2022 Autor Napisano 23 Czerwca 2022 Przeczytałem tematy. Jeździłem dużo na rowerze (tylko codziennie do pracy) i niemal przebrnąłem prze te wszystkie omawiane problemy w/w tematach na własnej skórze. Podobają mi się dwa rowery: - MTB Unibike Expert 29 2021 (cena ok. 6 tyś. zł) - fitness/hybrydowy Canyon Pathlite 7 (cena ok. 8 tyś. zł). Jednak chciałbym wydać mniej na rower i dlatego postaram się powymieniać podzespoły w starym rowerze. E-mailowałem z sprzedawcą i wyszło, że najgorzej jest z dobraniem przerzutek/manetek. Źle zrobiłem zmieniając korbę na SHIMANO FC-M521 48/36/26 170. Wcześniej była korba SHIMANO FC-M311 48/38/28 L175mm. Nie wiedziałem, że jest bardzo dużo rodzai przednich przerzutek i muszą być dobrane pod ilości zębów na tarczach. Manetki Alivio nie zagrają z hamulcami Deore i muszą być na osobnych obejmach. Sprzedawca nie ma wszystkich przerzutek na stanie. Bez serwisowymi kompletami kół wydają się "NOVATEC ZESTAW KÓŁ 29 MTB PRO ALEXRIMS VOLAR 2.1 D711/712 SAPIM LASER" (cena ok. 1,1 tyś. zł), sprzedawca zaproponował jeszcze jakieś koła na tańszych podzespołach min. obręczach Rodi (cena poniżej 800 zł). W tylnym widelcu swojego Kandasa Maestro mam 7,5 - 7 cm miejsca, wejdą CONTINENTAL RACE KING 29x2,2", to samo chce dać na przód z sztywnym aluminiowym widelcem MTB. Podobno obręcz o szerokości 21 mm nie pozwala na rozszerzeniu się opony powyżej 54 mm. Zastanawiałem się jeszcze nad tym. Czy hamulce M6xxx na tarczy RT66 160mm i 180mm są dla mnie wystarczające? Czy można ulepszyć hamulce montując szersze tarcze czy dając lepsze półmetaliczne klocki? Czy zainwestować w wyższy model hamulca shimano? Nie pędzę 50 km/h tylko 30 km/h, mam ciężki rower ok. 15-17 kg i waże 103 kg. Czytałem, że hamulce shimano rozpadają się - może od tych lepszych półmetalicznych klocków? Czy tarcze RT66 są odpowiednie - czytałem, że trzeba dać grubsze tarcze (sztywne nie aluminiowe), bo będą się wykrzywiać i piszczeć?
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.