Skocz do zawartości

[rower] Cube AIM SL XXL - geometria, problem z wyborem


mkmk

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć, dziękuję za przyjęcie na forum i serdecznie wszystkich pozdrawiam

Mam ogromny problem z zakupem roweru, jestem bardzo wysoki, grubo powyżej 190, do tego mam długie ręce i długie nogi. Na gwałt potrzebuję rower, bo zacząłem urlop, a pierwszego dnia rozleciał mi się stary, pod v-ki, i 26", gdzie ja taką ramę kupię w rozmiarze XXL. Zresztą czas się przesiąść, wiec szukam nowego. Przymierzyłem z 30-40 różnych rowerów, przejrzałem setki w internecie. Taki kross evado rama 23" był tak mały, ze czułem się jak na rowerze dla dziecka. Między bajki te 23". Znalazłem 3 rowery na rynku, które cokolwiek rozmiarem są dobre.

Merida crossway XXL - niestety jest tylko do 120kg licząc z bagażem, podczas, gdyż ja z rowerem niemal wypełniam ten limit, do tego po wpisaniu merida pęknięta rama trochę tego wyszło. Nadmienię, że dotychczas nie było ramy, która by mi nie pękła.

Są jeszcze dwa rowery cube, cube Nature 62cm - jechać się da, ale jest trochę za mały, musiał bym kombinować z mostkiem etc, trochę lipa płacić 5k za za mały rower.

No i jest w końcu cube AIM/Analog/Attention XXL 24" Rowery są super, linki pochowane, śliczne, do 150 kg, widać, że bardzo solidne. No i rozmiarowo jest idealny. Problem taki, że ja szukam roweru crossowego, uniwersalnego. Owszem, po górach trochę jeżdżę, ale nie jest to więcej jak 10% pokonanych kilometrów. Do tego kolejne 20% drogi polne i szutrowe, a reszta to asfalt, także w mieście, ale także wycieczki z sakwami. Zastanawiam się, jak taki rower sprawdzi się w codziennym użytkowaniu. Zmiana napędu jest dla mnie oczywista, nie proszę tutaj o rady, zmiana opon też na 1,85 - 2,0, ale trochę martwi mnie geometria tego roweru. Tylko go przymierzałem, ale mam wrażenie, że jest bardzo twardy, wjechanie na krawężnik do przyjemnych nie należy, ciężko unieść przednie koło, i co mnie najbardziej przeraża to kąt natarcia widełek 68,5 stopni. Jak na MTB to aktualnie raczej mało, ale jak na rower do codziennej jazdy, wycieczek, lekkiego sportu to bardzo dużo. Trochę się tak czuje jakbym coś pchał przed sobą, taki traktor trochę. Jak taki rower sprawdzi się na np 80km wycieczce wiślaną trasą rowerową, gdzie jest najbardziej płasko i asfaltowo jak się da. Kierownica szeroka jak cholera, wejście w zakręt to nie mała operacja. Z drugiej strony dobrze się trzyma, jest stabilny, taki przyklejony. 

Ten kąt natarcia mnie najbardziej martwi, takie 70 stopni było by optymalne, to duża różnica w stosunku do 68,5? Tak wizualnie to koło wystaje do przodu jak nie powiem co :-) Problem, ze średnio mam opcje, wszystko małe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym Ci chciał zwrócić uwagę, że ten Cube ma amortyzator ze stalową sprężyną. Przy wadze 100+ kg to on nie będzie w stanie efektywnie pracować.

Z crossów o dużej DMC jest Giant Roam, który zdaje się ma ją na poziomie 150 kg. I posiada powietrzny amortyzator. Inna sprawa, że jak Cube wydał Ci się za krótki to tu będzie podobnie.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Giant niestety za mały, jeszcze trochę mniejszy niż Cube nature, ale dzięki za sugestię.

Pitof, o którym Cube mówisz? Prawdę powiedziawszy kupiłem ostatecznie AIM SL, dałem opony 1,9" uniwersalne, swoje wygodne siodełko, przesunąłem je trochę do przodu, aby być bardziej na kierownicy i w sumie fajnie się jeździ po asfalcie. Też po przesiadce z początku człowiek ma dziwne odczucia, ale z czasem uczy się nowego roweru. Rower jest sztywny, i wcale nie tak mało zwrotny, zwłaszcza jak na swoje gigantyczne gabaryty :) Mam na czym jeździć, najwyżej na jesieni poszukam innej ramy i wszystko przełożę. Jakby ktoś miał jakiś pomysł na wielką ramę roweru crossowego to chętnie na zapas posłucham. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No chodziło mi właśnie o tytułowego Cube'a AIM SL. Wg specyfikacji to on ma widelec RockShox Judy Silver TK Coil. Pewnie jednak trochę go ratuje spory skok.

Canyon ma crossy z dużą ramą, bo w 2XL górna rura ma 640 mm efektywnej długości. Tyle tylko, że tam DMC to 120 kg. Choć myślę, że ten limit bardziej wyznaczają koła, a nie wytrzymałość samej ramy:

https://www.canyon.com/pl-pl/rower-hybrydowy/pathlite/?prefn1=pc_geschlecht&prefv1=Unisex

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...