Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Minęły 2 lata.....

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Cały czas nie mogę sie zdecydować co kupić? Polecicie coś na ustawki?

😁

Napisano
W dniu 18.01.2025 o 01:49, 1938 napisał:

Chętnie poczytam Wasze początki z kolarzówką. Może jest już taki temat na forum.

Proszę, oto moje początki z kolarzówką. No, może z "kolarzówką". 

DSCF3165.JPG

  • +1 pomógł 2
Napisano
7 godzin temu, 1938 napisał:

Widzę, że nic więcej się nie dowiem.

W każdym momencie pytań na forum temat się wyczerpuje. Bo to logiczne, ze 5-10-50 osób powie, jakie są ich doświadczenia, opinie, co się sprawdziło, co nie. Ale nikt nie wybierze ZA Ciebie. 

Zobacz temat kolegi, który się tu udziela, Spidelliego. Szuka nowego gravela. Gadka o tym, tamtym, finalnie - ide idę w karbon bo to i tamto. Ja bym szedł, kilku kolegów tez, ale on wysłuchawszy podjął decyzję dla niego na ten moment najlepsza. 

Kupi i będzie jeździł. Najwyżej za jakiś czas zmieni zdanie. Sam kupiłeś MTB HT, już zmieniłeś na fulla. Nie ma inaczej, trzeba na własnym tyłku i łydzie poczuć a głowa najwyżej wybierze inną ścieżkę. 

Napisano
W dniu 18.01.2025 o 01:49, 1938 napisał:

A może ktoś wytłumaczyć różnice w geometrii, co na co wpływa? Celem jest wybór takiego sprzętu, abym nie zraził się do kolarstwa szosowego.

Dasz wiarę, że na rowerze z powyższego zdjęcia (rama 57 cm przy moich 170 cm wzrostu) połknąłem bakcyla szybkiej jazdy po szosie?  Wszystkie największe osiągnięcia (roczny przebieg, najdłuższa trasa dzienna, najwyższe średnie, nawet jakaś czasówka LTC z 2 miejscem w kategorii wiekowej) zaliczyłem na tym rowerze. I nawet moje "cojones" to przeżyły bez szwanku. Bike fitting? A co to jest?

Napisano

Pytasz @marvelo co to Bike Fitting? Gość z Twoim doświadczeniem powinien wiedzieć...

To takie coś że płacisz 1200zł, chwilę jeździsz cmokasz, "ochasz i achasz", a potem stopniowo i tak ustawiasz wszystko po swojemu 😂.

  • +1 pomógł 2
Napisano

@KNKSto chyba trafiłem na dobrego fittera bo nic nie zmieniłem. Tzn. zmieniłem, ale z pokorą wróciłem...

Oczami wyobraźnie widzę ten temat/wątek za 2 lata...jest rozwojowy 😀

  • +1 pomógł 2
Napisano (edytowane)

Mój pośpiech wynika tylko i wyłącznie z ochoty wyjazdu na obóz, bo mało podróżuję. Rozpoznałem temat. Zawsze leje się krew. Pewien medyk zażartował, że pojedzie jako wolontariusz udzielać pomocy medycznej. Po pierwszym dniu połowa zawodników odpada. Chociaż może też być tak, że część osób jeździ w swoich grupkach albo nie jeździ wcale. Jedno małżeństwo przesiadło się na elektryki. A ja nie mogłem jechać crossem ani MTB. W każdym razie są też wyjazdy dla początkujących. Trochę mi przeszła ochota.

Szosę i tak kupię, tylko kwestia, czy się spieszyć, czy poczekać do wiosny. Ulice i DDR-y pełne piachu i soli. Śnieg w lutym może wrócić. W tygodniu nie ma czasu na jazdy na zewnątrz. Jeśli poczekam do wiosny, to mam kilka używek w dobrym stanie, bo sprzedający będą zmieniać sprzęt. Za zaoszczędzone pieniądze kupię lepsze koła.

Nie ma co przejmować się opinią innych. U mnie więcej argumentów przemawia za szosą typu endurance, nawet za gravelem. Pozycję aero będę odczuwać po dłuższym czasie i raczej jest mi niewskazana. Na początku odczuwałem dłuższe jazdy na Scale 930 (zwłaszcza gdy wytłukło w terenie), to w szosie będzie gorzej. Jeśli kupię wygodną szosę z szerszymi kapciami, prawdopodobnie jakieś dłuższe tripy nie będą powodować dolegliwości. Jak kupię szosę aero, pewnie skończy się na ustawkach i krótkich treningach. To tylko gdybanie bez testowania różnych opcji. U mnie to nie jest jedynie kwestia rozciągnięcia, a wpływ m.in. na odcinek piersiowy. Gdzieś czytałem, że coraz więcej kupowanych jest szos typu endurance. Ale nadal gravele najwięcej zyskują na popularności. Tylko czemu tak rzadko je spotykam w lasach?

Podsumowując:

  • Jeśli kupię teraz Orbea Orca M30 na mechanicznej 105 za 10k, to czy da się ją przerobić na endurance? Wejdzie tam opona co najmniej 32 mm? Mostek można skrócić, ale czy to nie spowoduje, że rower będzie mniej stabilny i trudniejszy do opanowania? Podkładki, ustawienie kierownicy wyżej, to pewnie da się zrobić. Ale geometrii nie zmienię. Szosy race mają bardziej nerwową geo. Ale co tak naprawdę na to wpływa? Wolę tracić trochę watów, a nie zaliczać szlifów i mieć przyjemność z jazdy.
  • Trek zbyt drogi i wg mnie nie jest warty 25k, ale jak oceniacie? Łatwo wywalić na coś kasę, co może nie podejść. Używki na OLX po 15k.
  • Superiora na 105 Di2 za 10k już nie ma. Gdyby nadal był, to bym brał.
  • Van Rysel kompletny rower pod wyścigi, ale tak jak pisałem, raczej nie do dłuższych wypadów. Wywalę 18k (bo tam ceny raczej nie podlegają negocjacjom) za fajny rower, gdzie mam od razu dobre koła i pomiar mocy, ale mogę nie wykorzystać potencjału (chyba że do bicia rekordów na Stravie).
  • Często polecany jest Giant Defy. Zobaczę, co jest lokalnie.
  • Mam wątpliwości, czy koła karbonowe, bo raz, że więcej drgań przenoszą, to dwa, że gorsze na dziurawy asfalt.
  • Jeśli chodzi o wygląd, to polski Kross miał ciekawy look w starszych modelach. Teraz są modele na elektronice, ale średnio mi się podobają.
Edytowane przez 1938
Napisano

Kup gianta defy. Wejdą szerokie kapcie, jak zajdziesz do zera z podkładkami, to pozycja zbliżona do TCRa, nie wygląda jak dziadkowóz. Di2 na promkach powinieneś znaleźć w rozsądnej cenie.

Napisano
10 godzin temu, 1938 napisał:

Mój pośpiech

Kilka lat to faktycznie pośpiech ale w skali geologicznej...

Wszystko tu już zostało napisane, szkoda że wolisz pisać a nie czytać....

Musisz zapłacić frycowe, bo wybór roweru to nie jest równanie, które da poprawny wynik. Pojeździsz rok i będziesz wiedział co jest nie tak. Dlatego kup coś taniego/używanego, żeby się oswoić. Albo kup endurance, a potem dokupisz race, jak Ci będzie mało... Tu chyba nie ma zbyt wielu osób z jednym rowerem, po prostu jak ktoś ma miejsce do przechowywania to z reguły kupuje kolejny rower jako uzupełnienie.  Chyba, że ten wątek powstał po coś innego....

  • +1 pomógł 1
  • Haha 1
Napisano
1 godzinę temu, spidelli napisał:

Chyba, że ten wątek powstał po coś innego....

To wygląda jak wybitne trolowanie. Chociaż przyznam, że do czytania tego wątku przygotowuję popcorn 🙃

  • Haha 1
Napisano
2 godziny temu, spidelli napisał:

Wszystko tu już zostało napisane, szkoda że wolisz pisać a nie czytać....

  Chyba, że ten wątek powstał po coś innego....

@spidelli Nie karmimy trolla 🙄🙈.

Napisano

Teraz nowe technologie są w ataku, może ktoś sprawdza działanie chałupniczo opracowanego modelu językowego? Najpierw go szkolił w ramach MTB, teraz szosa. Za rok kolejna ewolucja będzie dotyczyła EMTB, tam dopiero rozwinie skrzydła z uwagi na ilość potencjalnych opcji.

  • Haha 1
  • 1 miesiąc temu...
Napisano (edytowane)

Szosa wybrana i opłacona. Jest jednak możliwość dopłaty do elektroniki i karbonowych kół.

Ultegra Di2 vs 105 Di2 - oprócz wagi i braku przycisków funkcyjnych czy są istotne różnice? Dla mnie fajny bajer w elektronicznych przerzutkach, który być może docenię, to automatyczna synchronizacja obu przerzutek (zmieniasz biegi tylko jedną klamką). Czy w obu najnowszych przerzutkach działa to tak samo? Ze względu na brak przycisków funkcyjnych ustawia się to w aplikacji? Jeśli nie ma znaczących różnic, to pewnie szkoda dopłacać do Ultegry.

Standardowo opony są 28 mm. Myślę, czy na początek nie zlecić wymiany na 32". Może to tylko strach.

Dużo będzie wspinaczki, więc im lżejsza waga, tym lepiej, ale różnica między 105/Ultegra to jakieś 300g?

PS. Jest już kalendarz i celuję w kilka wyścigów (dużo przewyższeń), więc także pod tym kątem.

Edit: literówka poprawiona

Edytowane przez 1938
Napisano (edytowane)
Cytat

oprócz wagi i braku przycisków funkcyjnych czy są istotne różnice

Podobno minimalna różnica w prędkości działania. Firmware w klamkomanetkach 105 nie da się zaktualizować bezprzewodowo, trzeba połączyć je kablem z przrzutką (najlepiej tylną), albo przez komputer z aplikacją serwisową. Żadnego z tych dwóch kabli nie dostaniesz z rowerem, kosztują chyba coś >300zł. Więc najlepiej upewnij się że sklep ci wszystko zaktualizuje zanim wydadzą rower. Potem aktualka też na serwisie czy przeglądzie. Na szczęście aktualizacji do klamek nie ma zbyt często. Ważne żeby mieć najnowszy soft, bo w połowie zeszłego roku doszła funkcja Front Shift Next, gdzie przednią przerzutkę zmienia się tylko jednym przyciskiem, a drugi na klamce może służyć na przykład do obsługi licznika (zastępując jeden z tych brakujących dodatkowych).

Cytat

ustawia się to w aplikacji?

W aplikacji albo przyciskiem na tylnej przerzutce

Cytat

Standardowo opony są 28"

28" = 28 CALI, to średnica koła (z grubsza). Szerokość opony jest w mm jak już. Jak nie ważysz >100kg to 28mm powinno być ok, opony zawsze możesz zmienić, więc pojeździj na spokojnie, po testuj i ewentualnie dopiero wtedy zmieniaj. No chyba że sklep ci za darmo zrobi podmiankę bez dopłaty, to może wtedy.

Co w końcu kupujesz?

Edytowane przez nctrns
  • +1 pomógł 1
Napisano

Ostatecznie Orbea Orca. Pojeżdżę w tym roku na tym, a potem zdecyduję, w którą stronę iść. Kolejna szosa to pewnie będzie Defy lub Domane.

Czyli w 105 dochodzi jeszcze kwestia aktualizacji. Z tego, co widzę, to po zakupie kabla jestem w stanie sam dokonać aktualizacji. Cały zestaw koszt 1000 zł.

Osobiście brałbyś 105 czy Ultegrę? Czy ktoś zauważa jeszcze inne istotne różnice?

Napisano

Osobiście mam rower na 105 Di2 i nie czuję potrzeby upgrejdu, zwłaszcza z front shift next.

Doczytałem też, że w sumie chyba wszystkie klamki z nowych 12 rzędowych grup nie aktualizują się bezprzewodowo. W zeszłym roku Shimano jeszcze twierdziło, że Ultegrę i DA da się tak aktualizować, ale widać się wycofali z tego ;) 

Napisano

To biorę 105 Di2.

Znowu popsuli mi wybór. Są 2 wersje kolorystyczne. Oba mi się podobają, bardziej niebieski, choć nie pasuje do stroju, ale czy to teraz ma znaczenie? Po zdjęciach widać, że większość dopasowuje strój do roweru (lub na odwrót), ale nie jest to zasadą. Orbee w ogóle rzadko widać na wyścigach.

https://www.bikechill.pl/orbea-rower-szosowy-orca-m35i-2024-55-vulcano-black-black.html

https://www.bikechill.pl/orbea-rower-szosowy-orca-m35i-2024-55-slate-blue-halo-silver.html

A najbardziej mi się podoba 

https://www.facebook.com/photo?fbid=1707348490129381&set=pcb.1707348543462709

Ceny nie podają, ale pewnie ponad 30k, czyli mocno ponad budżet.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...