Skocz do zawartości

[Opony] Terenowe opony do gravela


wyludek

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Hej, 
Szukam mocno offroadowych opon do gravela. Tak naprawdę, najbardziej jakie się da, czyli bardzo agresywny bieżnik oraz max 45 (więcej mi nie wejdzie)

Ciężko w Internecie znaleźć dyskusje w tym temacie. Raczej zawsze ktoś szuka szybkich opon albo 50/50.

Zależy mi głównie na komforcie oraz przyczepność. Teraz posiadam SCHWALBE G-One Allround 700x40C, która szybko się zapycha i gubi w piachu.

 Zastanawiam się nad dwoma zestawami (z bólem serca niestety cały czarny...):

  • wersja czołgowa: przód: SCHWALBE G-One Ultrabite Evo 45, tył: SCHWALBE G-One Ultrabite Evo 45
  • wersja mniej czołgowa: przód: SCHWALBE G-One Ultrabite Evo 45, tyl: SCHWALBE G-One Bite Evo (45 lub 40).

Tak naprawdę nic bardziej sensownego w internecie nie znalazłem. Myślałem jeszcze nad WTB Resolute, ale ma średnie opinie.

Czy ktoś ma doświadczenie z tymi oponami lub może polecić coś innego?

Z góry dzięki za pomoc!

Napisano

Z gravelowych (czyli cena x1,5-2) masz jeszcze Tufo Gravel Swampero, są z beżowym paskiem, niestety max 40mm szerokości.

Jak chcesz bardziej terenowe to szukaj w oponach MTB, dobre oponie zbiera np. Shwalbe Smart Sam, sam zjeździłem dwa komplety i nie narzekałem, nawet nieźle się toczą na asfalcie no i nie kosztują ~200 za sztukę tylko ~70 ;)

Napisano

czyli sama plakietka GRAVEL przy oponie powoduje jego podbicie ceny? chociaż parametrami nie odstaje od podobnej opony MTB?

Napisano

Na oponach napis gravel akurat nie wpływa na cenę. Cena zależy od mieszanki gumy I takie same opony moga przecież kosztowac kilka razy wiecej, zależnie od wersji. A bieżnik ten sam, przykładowo Race King. Schwalbe też ma wersje performance (tanią) I Evo. Smart Sam jest tyljko tani, ale już Rocket Ron był w obu wersjach.

Napisano

Wybrałem Pirelli Cinturato Gravel Mixed, głównie ze względu na dostępny rozmiar 45 oraz agresywny bieżnik z łączoną centralną częścią.

Zastanawiam się nad rozmiarem 40 na tył (przód zostaje 45), aby na dojazdowych asfaltach nie być zbyt ociężały i ogólnie mieć lepsze toczenie.

Jednak boję się o znaczny spadek komfortu w terenie. 

Czy w terenie, jest duża różnica w amortyzacji miedzy 40 a 45 (niższe ciśnienie)? Czy jednak niewielka i warto zainwestować w lepsze toczenie na tyle?

Napisano

Nie wiem z praktyki jaka jest różnica pomiędzy 40 a 45 ale w przypadku identycznych opon 38 oraz 43 różnica na korzyść komfortu wersji 43 jest bardzo duża a w oporach toczenia nie ma żadnej. Zresztą z uważnej lektury testów na: https://www.bicyclerollingresistance.com/ wynika że o szybkości decyduje przede wszystkim rodzaj mieszanki oraz bieżnik a nie szerokość opony.

Napisano
W dniu 9.06.2022 o 11:29, PJ4cK napisał:

Shwalbe Smart Sam, sam zjeździłem dwa komplety i nie narzekałem, nawet nieźle się toczą na asfalcie

Chyba z górki i przy dobrym wietrze...

Do tego są piekielnie niesymetryczne jak to Schwalbe. 

 

Serio polecasz coś co jest jedną wielką tragedią. Nie twórz bajek, udając, że coś użytkowałeś...

Napisano

No tak, jak to przy oponach niedostosowanych do takiej jazdy. Dla Ciebie "nie narzekałem" to to samo co "najlepsze na świecie, polecam", trochę mniej jadu kolego ;)

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...