Skocz do zawartości

[Korba] deore 2x11(M-5100) wymiana korby / blatu na większą


tmoney

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie,

Jestem posiadaczem roweru MTB 29 z osprzętem deore serii 5100,  2x11 (korba 36x26). Jest to prezent od braciszka, ale lekko nietrafiony... jak tylko nie pada jeżdżę nim do pracy, praktycznie tylko po ścieżkach rowerowych ( 30km) i niestety brakuje mi szybkości. Jedyna rzeczą (jak sądzę) jaką mogę zrobić to wymiana korby z większą tarczą.

Czy szanowni specjaliści mogliby mi coś podpowiedzieć ?

Myślałem o korbie FC-M8000-3 (40x30x22) ale pewnie to nie będzie jakaś piorunująca różnica, poza tym przejrzałem internet w poszukiwaniu podobnego tematu i nie znalazłem informacji czy korba ta będzie kompatybilna z pozostałym moim osprzętem. Jakieś rady ?

Pozdrawiam serdecznie.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przednia przerzutka nie ogarnie. FD-5100 maksymalny blat to 36T i pojemność 10T. Jaki masz teren? Używasz 26T? Jak nie, to wywal przednia przerzutkę i wstaw 46T lub 48T. Zmień tylko zębatkę a nie całą korbę. 

A jaką masz kasetę? Z jaką kadencją jeździsz? I z jaką prędkością chciałbyś pojechać?

Najłatwiejszym i niedocenianym sposobem jest zawsze zwiększenie kadencji, o ile już nie jeździsz > 90rpm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tyłu masz zapewne kasetę 11-42 i przerzutkę rd-m5120. Jeśli chciałbyś tam korbę 3x to do wymiany również przerzutka na np. rd-m8000-sgs. Przednia przerzutka na taką obsługującą wskazaną korbę i pasującą do ramy.

Moja rada - przejść na 1x11 zakładając do korby blat NW np. 40T. Wpierw sprawdź w jakimś kalkulatorze przełożeń czy nie będzie brakowało tych lżejszych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, kaseta to 11-42,

Sprecyzuje, jeżdżę do pracy w stolicy, po ścieżkach, staram się unikać jezdni. I tak naprawdę nie da się osiągnąć tutaj oszałamiających prędkości i je utrzymywać dłuższy czas, światła ludzie itd. Nie używam też mniejszego blatu na korbie bo tak naprawdę nie ma gdzie.

Powiedzmy że taka konfiguracja roweru jaką teraz mam mi tutaj wystarcza. Kadencja 80 na przełożeniu 36 i 13 to prawie 35km/h. Jest OK.

Jednak w weekendy jeżdżę na działkę oddaloną o ponad 60 km. A tam są fajne lasy. Dlatego też pojedynczy blat 46T  trochę odpada... ale spodobała mi się opcja wywalenia przedniej przerzutki i zamontowania blatu 40T moze 42T jesli taka istnieje ale jak ?.( wiem że różnica 36 a 40 niewiele daje ale zawsze to coś) Bo w serwisach rowerowych mówili że mogę zmienić tarcze z przodu na maks 38, większa się nie zmieści bo szerokie mam tylne widelce (rower to Cube Attention).

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozjaśniłeś mi nieco w głowie, wielkie dzięki. Doszedłem do wniosku że przejdę na 1x11,  założę z przodu N.W. 38T lub jak piszesz spróbuje 40T (może się zmieści)

Rower lżejszy o kilka gramów a i będzie mniej komponentów do czyszczenia :) I wyjdę może na zero sprzedając przerzutkę i manetkę.

Jeszcze raz wielkie dzięki !!

ps: demontaż mniejszej zębatki i zamiana większej wiąże się ze zdjęciem korby ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

26 minut temu, KSikorski napisał:

Ja tam nie wiem, 36x11 spokojnie wystarczy by pedałować powyżej 45 km/h. Masz nogę by utrzymać większe prędkości na rowerze MTB?

Takiego poweru w nogach nie mam żeby cisnąc na skrajnych z kadencją 100. Dlatego staram się trochę ułatwić sobie życie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Dokonałem zakupu, tarcza Narrow Wide Deskas 38T, koszt 17pln z dostawą 🙂 Wymiana tarczy w serwisie 80 pln, sprzedane komponenty (manetka plus przerzutka) 250 pln.

Przejechane 1200 km po ścieżkach w Wawie plus lasy w okolicach Józefowa. Łańcuch jak przylepiony , nie ma szans żeby spadł.

Mniej osprzętu, prostsze serwisowanie, utrzymanie czystości, rower lżejszy o kilkadziesiąt gram (jakby ktoś miał fioła na tym punkcie) 🙂

I na koniec,  jeśli ktoś się zastanawia nad zmiana z 2x10 na 1x10 to niech sie nie zastanawia 😉 Strzał w dziesiątkę.

Dziękować za pomysł.

Serdecznie pozdrawiam.

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...