Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Cześć, jestem nowy na tym forum, jeśli temat nie tam gdzie trzeba, przepraszam. Planuje zbudować sobie rower mtb trail. Znalazłem taką ramę https://allegro.pl/oferta/rama-octane-one-prone-29-morska-r-m-trail-am-12221048955. Szukam amortyzatora do tej ramy, znalazłem takie dwa https://www.olx.pl/d/oferta/rock-shox-recon-tk-silver-29-120mm-tapered-CID767-IDOY63N.html?reason=observed_ad

https://www.olx.pl/d/oferta/rock-shox-judy-silver-coil-kolo-29-boost-suntour-xcr-xcm-CID767-IDPmhat.html?reason=observed_ad

Czy polecacie te amory? Czy może znacie lepszą propozycje? 

Bardzo dziękuję!

Napisano (edytowane)

Judy to bardzo delikatny wideł. Do trailu nie nadaje się

Recon to budżetowy wideł do rowerów udających rowery xc. Poszukaj sobie czegoś typowo pod trail. Np. revelation, pike, mattoc, fox 36.

Edytowane przez Dokumosa
Napisano

To już całkiem inna cena niestety, ja myślę że nie potrzebuje aż tak dobrych amorów. Ja jeżdżę po normalnych drogach, bardzo często jeżdżę w góry i tam właśnie na róźnych ścieżkach, gdzie też często trzeba skakać, dotąd w ogóle jeżdziłem typowo nie drogim mtb rowerem firmy rockrider, ale bardzo często czułem że brakuje mi czegoś lepszego. Chciałbym aby ten rower wyszedł jak najtańszy i dobrej jakości. Bardzo ważne dla mnie jest aby amor miał skok mniej więcej 120mm, ponieważ 80mm brakowało mi, albo poprostu był jakiś słaby bo to był rockrider za 1400zł. No i nie waże też dużo (62kg), więc chyba strasznie mocnego nie potrzebuje.

Napisano (edytowane)

Poniżej 1000zł za używkę nawet nie ma sensu patrzeć. To co pokazałeś to spręzynowce stąd taka cena. Poza tym wybrałeś sobię ramę boost więc dobrze byłoby również wpakować wideł w tym standardzie (łatwiej będzie zdobyć komplet kół w jednolitym standardzie niż. mieszane). Dodatkowo tu nie chodzi o to, że nie potrzebujesz mocniejszego tylko takiego, który przeżyje taką jazdę. Judy się rozklekocze po kwartale łupanki. Recon moze ze 2 sezony pojeździ. No i kup ze sprężyną powietrzną a nie stalową. Weź poprawkę, że używaki to często miny są - bez zdjęcia dolnych goleni nie można dokładnie określić stanu. Licz też konieczność przeprowadzenia serwisu zaraz po zakupie.

Edytowane przez Dokumosa
Napisano

Na pewno kupuj powietrzny, a nie sprężynowy. Koledzy dobrze radzą z modelami, natomiast sam od 7 lat mam RS 30 Gold 120mm w fullu czyli odpowiednik dzisiejszego Judy czy innego Recona. Przy wadze 70kg jeżdżę tym po górach i da się, nie przesadzajmy. Rower ma ponad 10tys km, tylko jest serwisowany. Ale też na bardziej ambitne trasy się nie zapuszczam, a przynajmniej bardzo rzadko, bo to jednak nie enduro. 

Tym nie mniej koło 1000 zł i tak trzeba na to wydać.

  • +1 pomógł 1
Napisano

Nie generalizujmy. Nie jest zła sprężyna jako taka (Öhlinsa RXF 36 Coil sam bym chętnie przygarnął), ale to, że 99,73% :) widelców ze sprężyną to dolna półka. Zaletą sprężyny jest (potencjalnie) mniejsze tarcie (mniej uszczelnień), większa niezawodność i tańszy serwis. Miałem sprężynowego RockShoxa w rowerze za 10k i wtedy to był widelec przynajmniej ze średniej półki (choć przyznam, że zmieniłem go na powietrzny). Wadą sprężyny jest trudniejsze dopasowanie (bo trzeba zmienić sprężynę) do jeźdźca o skrajnych parametrach - np. takie widelce w rowerach dla dzieci często w ogóle się nie uginają. Słabość widelca ogólnie to przede wszystkim - brak tłumika lub badziewny tłumik, a poza tym słabe materiały, niska precyzja wykonania co powoduje luzy, korozję, wnikanie brudu itd. Jak "często trzeba skakać" to kolega właśnie załatwił tłumik w Judy Silver Air przez praktycznie jeden sezon. 

Problem tu jest inny niż wybór widelca - złożenie z części roweru taniej niż z fabryki jest przy nowych częściach praktycznie niemożliwe, a przy używanych wielce ryzykowne, bo kupując kompletny rower używany osobiście masz zdecydowanie większe możliwości sprawdzenia go, niż ściągając części z całej Polski. Trzeba wiedzy i dużo cierpliwości (np. by polować na części z demontażu po modernizacjach a nie zajechane).

Napisano (edytowane)

Co znaczy dla Ciebie dobra rama? To absolutnie najtańsza na rynku rama do ścieżkowca. Troche przesadzona jest długość rury podsiodłowej przy danej długości efektywnej góry. Tym bardziej, że dropper to dzisiaj już standard. Lakier odpada przy byle uderzeniu i jest pospawana praktycznie cała z okrągłych rurek (tylko rury łańcuchowe jakkolwiek formowane). Poza tym jest ok. Boost, oś przelotowa itd. Tu nie ma już na czym oszczędzać. Oszczędzić można na kołach (za 1000zł jakieś się już poskłada) czy na napędzie (deore 1x11 to sensowne minimum). Żeby to miało ręce i nogi (żeby to był budżetowy ścieżkiwiec a nie marketowy bułkowóz) całość przekroczy 5000zł (na używanym widelcu).

Edytowane przez Dokumosa

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...