Cetusek Napisano 7 Czerwca 2022 Napisano 7 Czerwca 2022 Cześć, Nie znam się na oponach rowerowych. Chciałem wymienić swoje dotychczasowe bo zrobiły się już łyse. Był na nich napis 29 × 2.10". Poczytałem o nowych oponach i stwierdziłem, że dobre będą dla mnie SCHWALBE Marathon Plus MTB 29 x 2.10". Opony przysłano, odpakowuję, patrzę i widzę, że są dużo węższe niże moje stare. Zmieniłem i jestem zadowolony. Ale jak to jest z tą szerokością opon? Myślałem, że te dwa parametry będą oznaczać, że kupuję taką samą oponę a tu widać że jest jeszcze jakiś trzeci mniej ważny parametr. Te 2.1" to szerokość obręczy? Szerokość opony jest gdzieś na oponie napisana? Na obu (starej i nowej) najbardziej rzucającym się w oczy jest napis 29 × 2.10".
RabbitHood Napisano 7 Czerwca 2022 Napisano 7 Czerwca 2022 To szerokość opony - dzisiaj odchodzi się od stosowania cali. Niestety, w zależności od tego jak szerokie masz obręcze szerokość (i co najważniejsze kształt) opony po założeniu może ulec niewielkiej zmianie.
Gość Napisano 7 Czerwca 2022 Napisano 7 Czerwca 2022 Gdzie się niby odchodzi od stosowania cali? Bo nie w oponach...
Gość Napisano 7 Czerwca 2022 Napisano 7 Czerwca 2022 Ta, słyszał. Szkoda tylko że piszesz głupoty. Pokaż mi, gdzie chociażby w oponach MTB tak odchodzi się od cali.
kazafaza Napisano 7 Czerwca 2022 Napisano 7 Czerwca 2022 @RabbitHood: Kidos się znalazł. Skoro AT wymienił opony na tych samych obręczach to wedle Twojej teorii nie powinno być różnicy, c'nie? Nie chce mi się pędzić do stajni żeby badać każdą gumę ale jak dobrze kojarzę zawsze(?) oprócz rozmiaru w calach jest rozmiar ETRTO. Są stosowane zamiennie, wymiennie, wedle widzimisię itp. Fakt, że jest to dokładniejsza metoda pomiaru ale nadal nie jest pozbawiona błędów - są różnice między 38-622 od Schwalbe a 38-622 od Conti itp. itd. bo jedni mierzą po klockach a inni po balonie, jedni laserem a jeszcze inni chyba kartoflem.