Skocz do zawartości

[Do 5000] Rower na asfalt/szutry/lasy


Rekomendowane odpowiedzi

Cześć wszystkim!

Chciałbym zacząć swoją przygodę z rekreacyjną jazdą na rowerze.

Mam 173cm wzrostu, a waga waha się w okolicy 75-80kg.

Rower głównie będzie użytkowany na asfalcie - lecz w mojej okolicy jest bardzo dużo górek i dziur. Dodatkowo drogi polne, szutrowe i ścieżki rowerowe w lasach. 
Jeśli byłoby coś wartego uwagi na przykład za 5500 czy 6000 to ten tysiąc jestem w stanie dołożyć, ale to już górna granica.

Znalazłem Trek Marlin 8 - https://www.trekbikes.com/pl/pl_PL/rowery/rowery-górskie/rowery-cross-country/marlin/marlin-8/p/34649/

Nie wiem czy jest on odpowiedni dla moich potrzeb, aczkolwiek bardzo podoba mi się stylistycznie.

Z góry dziękuję za pomoc i pozdrawiam! 😁

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czytałem, stylistycznie mniej się podoba, ale jeśli ma być wygodniejszy i bardziej uniwersalny to mógłbym się przymierzyć do takiego.
Piasek raczej się nie zdarza, korzenie owszem, czasem jakiś zjazd po schodach w mieście itd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Niby rowery o różnym przeznaczeniu, ale nie ma między nimi przepaści, bo Merida to taki przeciętnie wyposażony MTB, a Polygon to nieco bardziej usportowiony cross, z napędem zbliżonym bardziej do MTB niż typowego cross'a.
W obu przeciętne amortyzatory.
DSX byłby dobrą opcją, gdyby nie te schody ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat

DSX byłby dobrą opcją, gdyby nie te schody ;)

Widzę, że z przymrużeniem oka, ale na poważnie ja chyba wolałbym po tych schodach zjeżdżać na DSX z taperem i sztywnymi osami, zamiast na crossie z qr i amorkiem nie projektowanym do takich przeszkód  ;).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Artur85 napisał:

Widzę, że z przymrużeniem oka, ale na poważnie ja chyba wolałbym po tych schodach zjeżdżać na DSX z taperem i sztywnymi osami, zamiast na crossie z qr i amorkiem nie projektowanym do takich przeszkód  ;).

Pytanie czy podczas jazdy po lesie nie będzie brakowało przedniego amora? 
 

Czyli CHUDZINKI wybrałbyś Meride zamiast Polygona, bo ma napęd 2x10, a Polygon 1x11? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

35 minut temu, kacwil99 napisał:

Czyli CHUDZINKI wybrałbyś Meride zamiast Polygona, bo ma napęd 2x10 2x11, a Polygon 1x11? 

Zdecydowanie jeżeli bardziej zależałoby mi na właściwościach terenowych, bo jeżeli na asfaltowych to patrzyłbym na crossy np. Giant Roam ze względu na przełożenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 minut temu, Artur85 napisał:

@kacwil99

To zależy o jakim lesie mówimy, bo na obu zdjęciach masz las a tylko w jednym z tych miejsc amortyzator będzie przydatny.

 

5942942_lesna-droga-.jpglivignomottolino-2021-bikepark-tina-5.jp

*zdjęcia zapożyczone z internetu

Coś pomiędzy jednym i drugim, nie powinno być skoków czy innych, ale zdarzy się ostrzejszy zjazd, podjazd i korzeń na drodze. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mogę edytować poprzedniego wpisu, a chciałbym dodać że nie jestem wprawionym rowerzystom i raczej nie chcę na drodze osiągać nie wiadomo jakich prędkości, więc przełożenia przydałyby się bardziej „miękkie”.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

@Artur85  Tak informacyjnie - wymieniony Polygon posiada sztywne osie (oczywiście poprzedni standard), a do tego geometrię zbliżoną do MTB sprzed kilku lat, więc wypada nieźle jak na cross'a.  Napęd ma również rodem z MTB - co prawda blat 38, ale to taki kompromis, a nie mając pewności czy podejdzie, wystarczy porównać w kalkulatorze (np. gear-calculator.com) do obecnego roweru i najczęściej używanych przełożeń (przy założeniu, że styl jazdy i docelowy teren się diametralnie nie zmienią).  Dodatkowo główka ramy jest taperowana, więc na upartego można zwiększyć jego dzielność terenową, montując amorek z MTB (trzeba by obliczyć pożądaną wysokość i dobrać coś podchodzącego) - to wszystko pewnie i tak nie będzie konieczne, z tego co pisze autor, ale jakieś tam możliwości rower posiada, z racji zastosowanych standardów (w przeciwieństwie do typowego roweru typu cross).

Zabawy w terenie na sztywnym widelcu wymagają nieco innego podejścia (piszę o czymś więcej niż turlaniu po pożarówkach - przy okazji mam wrażenie, że brakuje jakiegoś pośredniego wariantu terenowego, bo na tym trudniejszym, to i nie każdy na MTB ogarnie ;)), czyli np. niższego ciśnienia w oponach, a i trochę techniki by się już przydało (w domyśle : niekoniecznie jest to dla każdego).

Takie tam luźne spostrzeżenia, które mogą być (choć nie muszą) nieistotne dla autora.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@KrissDeValnor

Muszę przyznać, że nie znałem tego Polygona, myślałem że to kolejny typowy cross a to naprawdę ciekawa maszyna, coś pomiędzy crossem a mtb. To praktycznie ta sama półka co wypuszczona w tym roku amortyzowana wersja DSX

https://www.marinbikes.com/pl/bikes/2022-dsx-fs

Mimo wszystko, jeżeli te korzenie trafiają się okazjonalnie i nie mamy ciśnienia, żeby przejechać je na pełnej prędkości to na sztywniaku damy radę, ale tak jak piszesz wszystko zależy od tego jak chcemy i jak potrafimy jeździć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Kiedyś jeszcze Canyon Pathlite, ale wyższy model robił robotę ( 8 o ile pamiętam - takie cudo na XT, kołach DT i z karbonową kierownicą i sztycą : klik, ale 7 -ka chyba też dawała radę - teraz jest w cenie ówczesnej 8 -ki, a wypada słabiej...), a teraz jest już niestety gorzej - rowery podrożały jak wszystko, a do tego sprzedaż wysyłkowa z Niemiec...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...