Skocz do zawartości

[Opony] Szosowe do miasta


Gość

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Hej,

Szukam opon szosowych do jazdy po Warszawie. Nie mogą to być typowe "wydmuszki", bo jednak miejsc gdzie może dojść do potencjalnych uszkodzeń trochę jest. Zdarza się jakiś żwir czy chodniki kiepskiej jakości z ostrymi krawędziami. Równocześnie nie mogą to być klocki, bo jednak rower ma spełniać funkcję szosy i osiągać jakieś rozsądne prędkości. Mam aktualnie Tufo Gravel Speedero 42c, ale nie widzę sensu targania takiego klocka żeby jeździć po przyzwoitych DDR i asfaltach.

Szerokość jaka mnie interesuje, to 35-38c, nie więcej i nie mniej. Ciśnienie na jakim czuję się komfortowo, to +/- 3 Bar.

Zainteresowały mnie Continental Grand Prix Urban. Ktoś na nich jeździł? Wydają się całkiem niezłe.

Może jakieś inne propozycje?

Napisano

Szczerze to myślę, że te co sobie upatrzyłeś mogą być bardzo fajną "oponą miejską" - taką fajną szybką miejską. Przy czym nie wiem czy nie rozpatrywałbym raczej przedziału 32-35 (wszędzie piszą że są szersze niż deklarowana wartość). Znaczy ja na pewno wybierałbym węższe ale myślę że Tobie też bym polecał.

Myślę że gdybym szukał opony, która ma mi gravela uszosowić (przy zachowaniu zwiększonego komfortu) byłaby jednym z pierwszych wyborów.

Napisano

Odnośnie szerokości. Mam Panaracer Gravelking SS+ w rozmiarze 38C oraz 43C. Początkowo kupiłem te pierwsze ale był zbyt mały komfort na nich. Więc kupiłem 43C i zrobiło się znacznie lepiej. Natomiast różnicy w szybkości pomiędzy nimi nie ma żadnej. Przejeżdżam stałą trasę do mostu północnego i z powrotem o długości 27 km. Po zrobieniu jej 30 razy podliczyłem wyniki i wyszło mi że 38C jest szybsze o trochę ponad 0,1 km.h ale równie dobrze mógł to być błąd pomiarowy. A teraz ciekawostka. Jeżdżę też często wałem do mostu południowego. Jest tam długi odcinek ścieżki rowerowej pokrytej kostką. I tutaj 43C jest szybsze i to sporo bo co najmniej o 1 km/h. Także nie widzę żadnego sensu w zakładaniu opon o szerokości innej niż 42/43C. No chyba że chcemy "uszosowić" gravela to wtedy można zejść do 28/32C. Ale wartości pośrednie nie dodadzą szybkości a zabiorą komfort. Zresztą wystarczy popatrzeć uważnie na testy na: https://www.bicyclerollingresistance.com/

Napisano

Dzięki za informację. Spróbuję pojeździć na Speedero, zobaczymy.

Pytanie trochę z innej beczki.

Jaka kaseta 10s do Warszawy przy korbie 48-34? 11-25T czy 12-28T?

Napisano

Ja jeżdżę na continental Continental GP 4 season 32C. Opona w sam raz do miejskiego uszosowionegi gravela. 15kkm już przejechane i jeszcze trochę pojeździ. 

Napisano
2 godziny temu, skom25 napisał:

Jaka kaseta 10s do Warszawy przy korbie 48-34? 11-25T czy 12-28T?

Szosowo - szosowo, tak po naszych podwarszawskich grajdołach gdzie ani jednego przyzwoitego podjazdu? Ja bym brał 11-25. U nas pojedziesz na tym wszystko...

z blatu km/h: 20(15)-50(55) kad: 90(70) 90(100)

z młynka 15(12)-35(40) kad: 90(70) 90(100)

Zresztą może z jakąś różnicą w "ciasności" to daje niemal idealnie ten sam zakres jaki ja teraz mam w rowerze który stoi obok - z blatem 52 i kasetą 12-25.

ps. jak te opony mają faktycznie pójść na asfalt to tych obecnych Twoich z drobnym bieżnikiem szkoda, więc warto mieć ten komplet na asfalt niezależnie od szerokości jaką sobie tam dla akceptowalnego poziomu komfortu wybierzesz (chociaż dalej sugeruję węższe).

Napisano

W tych Tufo bieżnik jest mniejszy niż się wydaje. Zdjęcia jakoś przekłamują, złapałem się na tym już dwa razy. Podobno wytrzymują też bardzo duży dystans.

Co nie zmienia faktu że pojeżdżę, zobaczę jak wygląda jazda z perspektywy tego roweru i będę podejmował decyzję.

32c mnie nieco odpycha, bo na takich oponach w ramę i widelec wejdzie mi chyba pięść... Niech chociaż odrobinę po ludzku wygląda :D

Napisano

Przesiadłem się z 36 opony gładkiej na Tufo 40 thundero.  Węższa opona jest szybsza, ale tylko gdy jeździsz na wyższym ciśnieniu i masz dobrą nawierzchnię. Na węższych łatwiej się przyspiesza, wpływ wagi. Tufo niestety hałasują.

Na miasto wybrał bym coś szerszego, ale z gładkim bieżnikiem.

Napisano
4 godziny temu, some1 napisał:

Z ciekawości, jakie ciśnienie?

Na 38C jeździłem 2,8 przód 3,0 tył. Na 43C jeżdżę 2,6 przód 2,8 tył. Przy wyższym ciśnieniu są ciut szybsze na równych nawierzchniach ale spada komfort. Przy niższym zaczynają zauważalnie rosnąć opory toczenia a w zamian nie otrzymujemy już adekwatnie dużo komfortu. Dobranie idealnego ciśnienia zajęło mi kilka miesięcy i wiele tysięcy kilometrów :)

Napisano

A przy jakiej wadze? Bez tego te wartości nie mają sensu 🤪

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...