Skocz do zawartości

[sram Eagle] Zmiana przedniej zębatki


IP68

Rekomendowane odpowiedzi

Hej.

Mam rower z napędem SRAM GX 32x10-52. Ponieważ używam go do bikepackingu zdecydowanie nigdy nie użyłem najmniejszej zębatki kasety, za to regularnie lekkie braki występują w górnych zakresach.

Chciałbym w związku z tym zamontować zębatkę przednią z 30 zębami. Czy można to zrobić w trakcie eksploatacji napędu? Przebieg jest niewielki, pewnie jakieś 1000 km, cały czas na pierwszym, fabrycznym łańcuchu. Kiedy jest najbardziej dogodny moment na zmianę? Można to zrobić od razu, poczekać na nowy łańcuch, a może dopiero wraz z wymianą i kasety i łańcucha?

Z góry dzięki za odpowiedzi :)

A swoją drogą regulacja tego ustrojstwa przyprawia mnie o nowe siwe włosy 😁

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedź. Faktycznie nie jest zajechany, smarowany, konserowoany etc.

Co do regulacji, to wyraźne "cykanie" na 8 zębatce koronki, do tego próbami regulacji doprowadziłem że łańcuch ciężej wchodzi na pierwszą, największą. Naoglądałem się filmów i zamówiłem dziś przymiar do ustawienia odległości kółka przerzutki, mam nadzieję, że to pomoże.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi też kuleje 8 bieg i nawet z przymiarem jest to ciężko wyregulować, robię to kosztem 6-7 albo 9. Mam to w fulu i próbowałem już wszystkiego z sagiem, bez, wszystko chodzi ale ta 8 to tragedia. Nie jest to sram którego znam z  x10, chodził oporniej niż shimano ale wszystko wchodziło nawet w błocie, tu wchodzi lekko albo nie. Zauważyłem że gdy napęd jest już zasyfiony błotem to łatwiej mu się wchodzi na wyższe koronki, niż schodzi na niższe. Przy okazji dodam że łańcuch kmc na12 biegów słabo współpracuje, przepuszcza na korbie, jest to wyczuwalne i drażniące, jeździ ale robi małe ale, nie polecam i więcej nie kupię. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi też cykał ale chyba na 10 zębatce, kręciłem baryłką, widziałem że haczy lekko o jeden ząb. Dałem na przegląd zerowy i ustawili, nie mam już żadnego problemu, a tyle się nakręciłem. Nie mam przymiaru, ustawiałem na odległość i busa 3mm, możliwe że to było powodem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No faktycznie, po ustawieniu tego z przymiarem w sagu chodzi jak złoto, jest tylko jeden dziwny objaw, którego (chyba) nie było wcześniej. Jak prowadzę rower do tyłu, a jest na pierwszej koronce potrafi zrzucić o dwie niżej. To jest normalne? :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team
2 godziny temu, IP68 napisał:

Jak prowadzę rower do tyłu, a jest na pierwszej koronce potrafi zrzucić o dwie niżej. To jest normalne? :D

Normalne. Zasada jest generalnie taka, że jak napęd się nieco dotrze i ułoży to takie spadanie łańcucha jest rzadsze lub występuje rzadziej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeczytałem podany wątek i przychylam się do opinii, że to wcale nie jest tak, że ten typ tak ma. Jak wspomniałem rower mam od prawie roku i po szybkiej retrospekcji z całą pewnością stwierdzam, że zanim się nie wziąłem za regulację cykania na ósemce (które ustąpiło, z czego się cieszę), korbą można było kręcić jak się chciało na dowolnym biegu. Jutro jeszcze z tematem powalczę :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to przewalczone. Napęd wyregulowany i chodzi do tyłu. Wgłębiłem się w temat i zauważyłem, że zębatka prawidłowo nabiera łańcuch, a problem dotyczy tylko jednego ząbka. Miałem pierwotnie pomysł, żeby opracować go iglakiem, ale przyszło mi do głowy, żeby przełożyć łańcuch o jedno ogniwko i poskutkowało :)

 

Mogę mówić, że na napędzie Eagle zjadłem zęby, bo raz, że kilka popołudni mu poświęciłem, dwa, że jak skończyłem dziś ostatni objazd potknąłem się przed garażem i ukruszyłem jedynkę 😁 zakup przedniej tarczy musi poczekać na rachunek od dentysty 😁

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może przesuniecie łańcucha ponownie go ułożyło? No jak jasny gwint teraz nie spada. Owszem lekko podskakuje w tym krytycznym miejscu, ale łańcuch nachodzi na zębatkę. Co więcej przecież w czasie testów (przed przełożeniem łańcucha) też wielokrotnie zmieniałem biegi i spadało zawsze.

I jeszcze dopytam o tą tarczę t30. Czy tarcze odpowiadają poszczególnym grupom? Czy jest tarcza dla GX i tarcza dla X01? Mam w zwyczaju kupować komponenty które wymieniam, jeśli to możliwe z grupy o oczko wyżej. Czy jest tu taka możliwość, a jeśli tak, to czy jest to kompatybilne?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...