Skocz do zawartości

[5000 zł] rower crossowy


Rekomendowane odpowiedzi

Witam potrzebuje pomocy w doborze roweru rozważam takie firmy/modele jak romet(orkan 9M) giant( roam 0) Merida( crossway xt edition) unibike(xenon) może coś z Krossa, Treka, cube czy kelyss To takie główne marki na których się skupiłem ale jestem otwarty na wszelkie propozycje. Rower będzie służył na tygodniu do dojazdów do pracy a na weekendzie i wolnym do wyjazdów w leśne/polne drogi lub przejażdżki po 40-50 km. Mój wzrost 176 cm waga 77 kg 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Słyszałem że są jakieś problemy akurat z tym modelem że coś piszczy że trzeba pompować opony co ileś dni bo powietrze ucieka z tych opon bez dętek.  Ale to wszystko informacje z 2018/2019 roku czy ktoś może wie czy pojawiają się podobne sytuacje w następnych rocznikach ? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

To wszystko prawda, ale należy wziąć pod uwagę ze piszczy jak się nie serwisuje i uchodzi powietrze jak się nie sprawdza regularnie i są nieszczelności w kole.

Za samą ramę, jej jakość i wygląd kupiłbym Gianta, osprzęt jest także na fajnym poziomie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za potwierdzenie tej kwestii. A niech mi ktoś powie jak przedstawia się giant na tle innych rowerów jak merida która przypada mi do gustu kross,romet lub unibike żaden z tych nie dorasta lub nie przewyższa osprzętem gianta ? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Link do Rometa nie działa.

Najpierw zdecydowałbym się na napęd 2xx czy 3xx.

Jeżeli 2xx to https://www.giant-bicycles.com/pl/roam-disc-1-2022 to nie widzę sensu dopłacać do modelu 0.

Jeżeli 3xx to kierowałbym się wyglądem, bo poziom bardzo wysoki (ceny również) i wyrównany.

Merida ma tapera, ale czy przy crossie to coś daje? Wątpię.

Do Gianta włożysz dość szerokie opony w razie potrzeby. Do Unibike obstawiam z tyłu max. 2.0. Nie wiem jak z pozostałymi rowerami.

 

EDIT!

Bo na początku odrzuciłem Krossa i Cube, zamknąłem karty po czym o nich zapomniałem i Ci nie napisałem...

Te zdecydowanie do odrzucenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jaki napęd lepszy do jakich zastosowań? Ten 2xx czy 3xx bo jestem trochę zielony w tej kwestii. Sprawdzajac dodatkowo te rowery ze względu na awaryjność może sa lepsze gorsze propozycje ? Czy to wszystko jedno i patrzeć tylko na wygląd w reszcie ? Bo nie wiem czy być aż tak dokładnym i weryfikować rodzaje opon konkretne przerzutki manetki. Czasami lepiej żeby były powiedzmy manetki lepsze niż amorek który łatwiej wymienić dlatego pytam. I ten link do rometa może będzie działał 

https://prorowery.pl/pl/p/Rower-Crossowy-ROMET-ORKAN-9-M-2022/979084

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wg mnie 2xx jest idealny. Przeliczyłem dokładnie i tylko Unibike i Kellys ze swoimi przełożeniami 26x36 mają trochę miększe biegi niż Giant z 32x42 - chodzi o podjeżdżanie pod góry. Rometowi mimo napędu 3xx brakuje miękkiego biegu.

Twardych biegów w Giant ( i wszystkich pozostałych) na pewno Ci nie zabraknie.

Wszystkie (oprócz odrzuconego Krossa i Cube) mają powietrzne amortyzatory, ale one czymś się różnią w budowie. Jak już jesteś taki dociekliwy to możesz spisać sobie wszystkie modele i poprosić np. użytkownika o nicku Activia żeby Ci napisał co i jak z nimi.

Osprzęt jest aż nadto w tych rowerach - takie moje zdanie. Opony - kwestia indywidualna.

Może ktoś inny rzuci na to nowe światło 😉.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo mega mi pomogłeś szczerze mówiąc i jestem wdzięczny, już mój wybór ogranicza się do gianta/meridy/unibike i kellysa myśle że teraz to już kwestia w konkretnych podzespołach. Tak aby wybrać ten najlepszy bo opony łatwiej wymienić niż powiedzmy manetki wiec kwestia drobnostek. Ale po głowie chodzi mi jeszcze rower mtb mimo przeważającej chęci na crossa, ponieważ doczytałem się że w podobnej cenie może mieć lepszy osprzęt/amorek a zawsze opony można zmienić na węższe. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mtb mają inne przelożenia co przy jeździe po asfalcie nie zawsze będzie zaletą.

Co do powyższych crossow zwrociłbyn jeszcze uwagę na wagę, przy drobnych różnicach w osprzęcie waga może być istotnym kryterium. 

Np. Giant wazy niecale 12,5kg a taki Cube ponad 14. To naprawdę spora różnica.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za radę chociaż cube już odrzucony, a do wyżej wymienionych rowerów (gianta/meridy/unibike i kellysa) dorzucam jeszcze opcjonalnie 

https://www.mediaexpert.pl/rowery/rowery-mtb/rower-indiana-storm-x8-m19

wiem że to mtb ale dość mocno polecany podobno. I wtedy zastanawiałbym się nad zmianą opon i mostka na regulowany może to by trochę pomogło w kwestii przystosowania go bardziej do crossa. A jak z przełożeniami w tym konkretnym modelu ? Mocno odczuje względem tych powyższych ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj, 

Pomyśl też nad tymi rowerami:

Pierwsza opcja: Author Codex(30 biegów, przerzutka Shimano XTmanetki Shimano LX i hamulce hydrauliczne Tektro. Opony Author Panaracer.

Druga opcja: Merida Crossway XT Edition(30 biegów, przerzutka Shimano XT, manetki Shimano XT, hamulce tarczowe hydrauliczne i opony Maxxis Overdrive II 40 kevlar.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tą meride właśnie rozważam najbardziej razem z giantem  no i tego mtb Storm X8( oczywiście z przeróbką drobną) ale nie wiem może ktoś się wypowie kto próbował jazdy na tych rowerach ma jakieś porównanie chociaż drobne na temat przełożeń. Naprawdę mega doceniam każdą wypowiedź i pomoc bo gdzieś tam mnie to nakierowuje i już sporo modeli odrzuciłem. Wiec wielkie dzięki wszystkim za pozytywny odzew i wkład w ten post. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napęd 2xx jak w Storm jest ostatnim, wg mnie, który można podciągnąć pod miano "uniwersalnego".

image.png.e14ec6043db4299211a0aea11229fcac.png

Przy założeniu, że oba rowery będą miały kapcie 2.0 i lajtowej kadencji, po równej poziomej 😀 tylko 75, dociągniesz do ponad 33 km/h, ale taki Giant przy najtwardszym przełożeniu to aż 41 km/h.

Tylko w takim Storm trzeba się liczyć z większym zużyciem małych koronek w kasecie przy częstej jeździe asfaltami.

Wszystko jest uzależnione od tego czy ciągnie Cię bardziej na asfalty do czy do lasu...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardziej ciągnie mnie na asfalt, dużo ścieżek rowerowych jest w mojej okolicy po prostu. Jest to jakieś 70% a te 30% to las, łąki, jakieś drogi polne czasami wjedzie się w jakieś korzenie wystające. Wiec ma to być rower uniwersalny prędkość zadowalająca to te 30-35 km/h a dodatkowo zapytam się czy te koronki to jakiś duży wydatek i będzie się aż tak często zużywał przy jeździe do pracy 8 km dziennie plus wypady po 40 km czy 80 na weekend ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...