Siaja Napisano 4 Czerwca 2022 Udostępnij Napisano 4 Czerwca 2022 Dzień dobry Noszę się z zamiarem zakupu nowego roweru, dlatego kilka dni temu byłem w dectahlonie. Bylem nastawiony na zakup rockridera xc100, ponieważ mój styl jazdy to jazda po leśnych ścieżkach, asfaltowa droga, jazda po górkach oraz czasami jazda po schodach, najczęściej są to wycieczki 50km. Jednak pan z obsługi powiedział mi, że jest bardzo kiepsko z dostępnością tego roweru (najbliższa dostawa za kilka miesięcy). Zamiast xc100 pan zaproponował mi rockridera am100HT, poniewaz ma za niedługo być w sklepach. Oba rowery maja podobnej klasy osprzet jednak am100ht jest typowym trailem i obawiam się że będzie mi się na nim ciężko jeździło i będę dużo wolniejszy od roweru XC. Czy waszym zdaniem am100ht będzie dobrym wyborem względem xc100 i czy odczuje dużą różnicę? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kipcior Napisano 4 Czerwca 2022 Udostępnij Napisano 4 Czerwca 2022 A chcesz się ścigać? To XC100 jest lżejszy. I w zasadzie na tym się kończą zalety. Jak nie to AM100 ma ciekawszą geometrię i do tego myk-myka, co da znacznie więcej frajdy w terenie, a wszystkie górki i schody twoje. Po płaskim lesie i asfalcie to akurat wszystko jedno. Tylko ten RS Judy Silver to tam chyba sprężynowy jest, bo nie chwalą się, że powietrzny. I m.in. przez to waży więcej. Jak będzie za wolny, to kupisz szybsze opony. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Galvatron Napisano 4 Czerwca 2022 Udostępnij Napisano 4 Czerwca 2022 Ta Judy jest powietrzna. Po lewej stronie jest nakrętka na wentyl ("AIR"), nie pokrętło naprężenia wstępnego sprężyny. AM 100 HT będzie bardziej klocowaty, ale też i wygodniejszy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Siaja Napisano 4 Czerwca 2022 Autor Udostępnij Napisano 4 Czerwca 2022 Nie planuje się ściągać 21 minut temu, kipcior napisał: A chcesz się ścigać? To XC100 jest lżejszy. I w zasadzie na tym się kończą zalety. Jak nie to AM100 ma ciekawszą geometrię i do tego myk-myka, co da znacznie więcej frajdy w terenie, a wszystkie górki i schody twoje. Po płaskim lesie i asfalcie to akurat wszystko jedno. Tylko ten RS Judy Silver to tam chyba sprężynowy jest, bo nie chwalą się, że powietrzny. I m.in. przez to waży więcej. Jak będzie za wolny, to kupisz szybsze opony. Nie, nie planuje się ścigać Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 4 Czerwca 2022 Udostępnij Napisano 4 Czerwca 2022 Właściwie nie masz w czym wybierać skoro xc100 nie ma. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mondeus87 Napisano 5 Sierpnia 2022 Udostępnij Napisano 5 Sierpnia 2022 Ja jeśli mogę, podepnę się do tematu Już rok się czaję na treka Procaliber 9.5 no i w końcu jest dostępny. Natomiast czytałem artukuł że do bardziej amatorskiej jazdy lepiej wybrać rower Trail. Czy to prawda co piszą ? naprawdę będzie aż tak odczywalna róznica w wygodzie pomiędzy gemoetrą Traila a Treka ProCaliber ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KSikorski Napisano 5 Sierpnia 2022 Udostępnij Napisano 5 Sierpnia 2022 Na trailówce będziesz miał kierownicę około 3cm wyżej i korbę pewnie z 2cm cofniętą "pod tyłek". Czy to wygodniej ? Do spokojnego kręcenia wygodniej. Do jazdy nastawionej na wydajność - dyskusyjne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.