Skocz do zawartości

[opony] 29x2,25" lasy, piachy, Wielkopolska


hawkeye

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Cześć!

 

Obecnie użytkuję komplet Barzo/Mezcal 29x2,25 TNT. Komplet niemal 1,5kg, poza tym są super. Chciałbym jednak spróbować czegoś lżejszego. Miałem ostatnio okazję jechać na rowerze wyposażonym w bardzo lekkie koła i opony i byłem w szoku (efekt placebo odrzucam, nie wiedziałem że kolega ma tak lekkie koła, po prostu to poczułem i dopytałem).  Co radzicie na moje warunki? Dodam, że prawie zawsze jeżdżę w suchych warunkach. 

Podoba mi się 2x RaceKing Protection ew. CrossKing + RaceKing Protection w rozmiarze 2,2. 

Napisano

Race King to chyba najbardziej uniwersalne opony na rynku.

Co do odczuć na innym rowerze. Tak długo jak nie był to w 100% identyczny rower poza kołami i oponami, tak długo nie możesz przypisywać innych odczuć z jazdy właśnie do tych elementów.

Napisano

Jako mieszkaniec lubuskiego, który po wjechaniu w teren piach ma wszędzie muszę stwierdzić, że większa szerokość wcale nie oznacza lepszej kontroli na "lotnych piaskach" zachodu. Sam zmieniłem z 2,2 na 2,0 racekingi i co najśmieszniejsze MOCNIEJ je nabijam - koła "trochę" się zakopują ale jadą szybciej i stabilniej. Przy 2,2 miałem sytuację, że ślizgały się po wierzchu zwłaszcza w zakrętach. No i muszę powiedzieć, że chyba najwięcej mi dał trening "siłowy" wzmocnienie "core" (mięśni przy kręgosłupie) i powtarzanie do znudzenia piaskownic. Niestety piachy to tylko połowa sprzęt.

Zastanawiam się też, na ile ułatwia/utrudnia duży skok jazdę w takim terenie Wydaje mi się, że hardtejle mają łatwiej z kontrolą.

Napisano

@RabbitHood na obu kołach masz właśnie RaceKing?

 

Jak się ma wersja RaceSport do Protection pod względem wytrzymałości, zamleczania i ogólnie właściwości użytkowych? 

Napisano

RaceSport i ProTection są z tej samej mieszanki. Zużywają się tak samo (na utwardzobych drogach naprawdę szybko). PT ma gęstszy oplot i dużo więcej gumy na ściankach bocznych w konsekwencji jest znacznie cięższa. RS są bardzo wrażliwe na rozdarcie z boku i przy próbach zamleczania scianki boczne robią się białe ;) - mleko cieknie po całej powierzchni (IMHO nie nadają się na mleko). Mam w jednym z rowerów RK RS 29x2,2 ktore ważą poniżej 500g. Współczesne są kilkanaście % cięższe. Zwykle stosuję mix PT z tylu i RS z przodu. Mam też mixy tył RK a przód XC albo tył XK a przód MK. XK (CrossKing) 29x2,2 w wersji RS można trafić o masie do 550g. W terenie bardziej ambitnym niż leśne drogi ppoż  radza sobie lepiej niż RK ale na twardym opory toczenia są zulauważalnie większe. Pomiędzy PT i zwykłym zwijakiem (performance czy jak teraz nazywaja side wall coś tam) jest niwielka różnica na masie, te tanie równie dobrze się mleczą i nieco wolniej zużywają na twardym. Różnicę da się poczuć na mokrych kamieniach/korzeniach - tu drogie mieszanki dają przewagę.

Napisano

Widzę, że jest jeszcze wersja PureGrip/ Shieldwall ale ta niestety waży podobnie do moich obecnych więc nie osiągnąłbym zakładanego celu.

Mógłbyś rzucić jakiś rząd wielkości w km odnośnie zużycia? Ja raczej więcej niż 1-1,5tys na asfalcie rocznie nie zrobię.

 

 

 

Napisano

Nie liczę ile jeżdzę po asflalcie, tak max z 5% całego przebiegu. W 5-6kkm potrafię do osnowy zużyc tył XK w RK trochę wolniej to idzie z 7-8kkm. Na asfalcie ze 2x saybciej.

Co do mleka to jeśli tym sposobem chcesz tylko odciąząć koła to sensu brak. Na dętkach np. sv19a stracisz te 30g/kole ale nie trzeba się pieprzyć z mlekiem, dolewaniem, szorowaniem itp. Dla mnie mleko ma sens wyłacznie w kwestii możliwości obniżenia ciśnienia i to w raczej poważnjejszych niż slicki gumach.

Napisano

Zastanawiam się tylko czy 2x RaceKing czy jednak na przód CrossKing . Czy ktoś umie porównać trakcję RaceKinga do Ikona ? Dałoby mi to jakiś obraz bo z przyczepności Ikona nie byłem zadowolony.

 

Co do mleka to nie traktuje go wyłącznie jako środka do obniżenia wagi, natomiast ta różnicą u mnie jednak jest trochę większa niż 30g. Do uszczelnienia koła użyłem 60ml , a wspomniana dętka ma koło 140g.

Napisano

No ja miałem i Race Kingi i XKingi i Mezcale i Ikony. Ikony Maxxspeed a mimo tego miałem wrażenie, jakbym kotwicę ciągnął za rowerem. Race Kingi super, ale kapcie się łapało. X Kingi odczuwalnie jakwolniejsze. A Mezcale G+ najszybsze, najtrwalsze, w terenie tak samo dzielne jak XKingi. Byćmoże z racji szerokości i niższego ciśnienia.

Nie wiem dlaczego kombinujesz, Mezcale są świetne, kup topowy model, zalej i jeździj. Dla mnie Mezcal jest TĄ oponą po wszystkich innych.

Napisano

Mezcale szybsze niż RK? Według testów to powinna być przepisać na korzyść RK. To może faktycznie zamiast Bardzo wrzucę drugiego Mezcala póki co. Zależy mi na mniejszej wadze ale jeśli za 100 g mam łapać kapcie i mieć inne problemy to nie warto w moim przypadku. 

Napisano

Mezcale G+ odnoszę do Race Kingów zwijanych (NIE RS). Nawet w syntetycznych testach Mezcale mają zmierzone niższe opory. A jak dodam do tego liczbę kapci jakie miałem na dętkach w Race Kingach... Mowa oczywiście o Mezcalach grafenowych.

Napisano

Też jestem fanem Mezcala i mam G+ ale teraz już ich nie robią, tylko nowszą wersję G2.0. A one w testach są wolniejsze, acz nie jeździłem więc brak porównania. 

Z kolei Race Kinga miałem tylko najtańszego drucianego. Szybkie to było ale przyczepność w terenie pozostawiała wiele do życzenia, trwałość też. Może inne mieszanki są lepsze. 

No ale każda opona to zawsze jakiś kompromis.

Napisano

BC są mięciutkie w porównaniu z kartoflami performance/side wall... Toto się dobrze przykleja na mokrych przeszkodach ale na suchym asfalcie znika w oczach. W terenie (nieutwardzone drogi) nie ma dramatu.

Napisano

RK Protection - Mezcal G+ 1.0 - Mezcal G+ 2.0

według bicyclerollingresistance

Rolling Resistance
25 PSI / 1.7 Bar
20.2 Watts
CRR: 0.00606
24.6 Watts
CRR: 0.00737
28.0 Watts
CRR: 0.00839

 

 

i 130g na sztuce w wadze według tej samej strony. Jadą do mnie nowe koła, sprawdzę obecny zestaw Barzo/Mezcal na nowych kołach i wtedy zobaczę co dalej. 

  • Mod Team
Napisano

Wszystko się zgadza, tylko rzeczywistość okazuje się inna. Mezcale mają naprawdę rewelacyjnie niskie opory w porównaniu do innych opon.

RK raczej nie brałbym pod uwagę. Zerknij na opony Wolfpack, może wersja Speed przypasuje. Osobiście nie testowałem, ale opinie mają dobre.

Napisano

Wolfpacków też nie miałem, ale porównując RK i Mezcale na piachu który mam okazję zaliczać, to jest w moim przypadku tak, że na RK nie mam najmniejszych szans przejechać całej Wyspy Sobieszewskiej bez wypięcia a na Mezcalach mi się to udaje. Generalnie wyspa to jedna wielka plaża, nawet w lesie są suche na pieprz piaski jak na plaży i niewielu jest takich, którzy w najgorszych momentach nie prowadzą roweru. RK jest węższy i taki okrąglutki, wcina się w podłoże, Mezcal jest zdecydowanie bardziej płaski. To daje mu przewagę na piasku w mojej ocenie (przy tym samym ciśnieniu ofkors).

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...