Skocz do zawartości

[modyfikacja] z napędu 2x9 na 2x12


kKahlan

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, jestem zielona w takich rzeczach ja modyfikacje wymiany itp. Ile będzie zachodu by zmieniać napęd 2x09 na 2x12 i jakie koszty czegoś takiego moga wyjść. Posiadam Kross Level 2.0 z napędem 2x9 i chce zwiększyć ilość biegów z tyłu. Muszę wymienić cała kasetę czy tylko dokupić 3 zębatki z tyłu i jaką przerzutke musze kupić by to obsłużyła.?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciut inaczej się to kształtuje:

- kaseta, przy czym istnieją kasety 12s które pasują na standardowy bębenek - warunek zaczynają się od zębatki 11s (o, kolega już o tym wspomniał podczas tego jak ja piszę tego posta)

- łańcuch

- obie przerzutki

- prawa manetka

- i korba...

Będzie drożej niż wart jest cały rower.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A może chodzi nie o więcej "sztuk" biegów ale większy zakres biegów? Ale jak widzę specyfikację tego roweru, to 22/36 to jest już bardzo miękki bieg. Trudno chcieć więcej. Gorzej po drugiej stronie - 36/11 to tak sobie szybko - czego ci brakuje - przełożenia na ciężkie podjazdy, czy szybkości?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Max co warto rozważyć to 2x10. Opcja najniższa to zostawienie korby, p.przedniej i lewej manetki, zakup kasety np. 11-40/42, zakup przerzutki, łańcucha i manetki prawej. W opcji optymlanej wymiana korby na stopniowanie i blaty dopasowane do rozpiętosci kasety.

Kaset 12s, które nadawałyby się na bębenek HG do napędu 2x12 nie ma. Wszystko jest 11-50/51/52. Słabo widzę znalezienie przerzutki dla takiej rozpiętości kasety w configu 2x.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kaseta 12s nie poprawi szybkości (no chyba, że od 10 zębów, ale wtedy trzeba zmienić bębenek co w praktyce oznacza koło), a biorąc pod uwagę 12s od 10 zębów na oś z szybkozamykaczem to ....