perzyk15 Napisano 2 Czerwca 2022 Udostępnij Napisano 2 Czerwca 2022 Hej, jeżdżę troszkę już na rowerze robię po około 40 km i w końcu postanowiłem że nadszedł czas na nowy rower. Mój budżet to 4.000,00 zł, trasy które robię to 50/50 szosa i pola (piachy). Wielkich wzniesień nie pokonuje, ale czasami jest ciężko, chciałbym też móc się dobrze rozpędzić na szosie. Co byście mi polecili w takiej sytuacji? Dodatkowo pytanie czy może szukać jakieś lepszej używki w tej cenie, czy brać nowy rower? Jestem też zainteresowany butami rowerowymi z pedałami - czy kupić je osobno czy szukać już roweru z zamontowanymi pedałami? Z góry dzięki za odpowiedzi :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chudzinki Napisano 2 Czerwca 2022 Udostępnij Napisano 2 Czerwca 2022 Czytając to mam wrażenie, że chcesz kupić buty zintegrowane z pedałami... Rowery w budżecie do 4000 zł w 99,99% mają zamontowane/w zestawie (zależy jak kupujesz rower) pedały platformowe. Cytat trasy które robię to 50/50 szosa i pola (piachy). Wielkich wzniesień nie pokonuje, ale czasami jest ciężko, chciałbym też móc się dobrze rozpędzić na szosie. Musisz określić czy bardziej zależy Ci terenie czy asfalcie, ale moja pierwsza myśl to cross. Następnie popatrz na forum, bo jest bardzo dużo tematów w tym budżecie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kipcior Napisano 2 Czerwca 2022 Udostępnij Napisano 2 Czerwca 2022 Cross czy mtb to rowery z amortyzatorem. A jak już go kupować to najlepiej powietrzny. I tu się pojawia problem budżetu, bo dzisiaj 4k to może być troszeczkę za mało, dlatego popatrzyłbym na używki. Albo szukać czegoś tańszego i wymienić amor we własnym zakresie. W takim zastosowaniu cross, to od tego jest. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wojcio Napisano 2 Czerwca 2022 Udostępnij Napisano 2 Czerwca 2022 Jak asfalt i piach, to widelec może być sztywny. Opony nie nie mogą być za wąskie. Pozostaje pytanie o preferencje odnośnie pozycji - jak bardzo pochylona? Może coś w tym stylu: https://www.marinbikes.com/pl/bikes/2022-dsx Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
perzyk15 Napisano 3 Czerwca 2022 Autor Udostępnij Napisano 3 Czerwca 2022 A co powiecie na takie cudo od krosa? https://kross.eu/pl/rowery/gravel/esker-1-0-szary-grafitowy-polysk?tduid=e172450344dc1ec9282c45021c5215f9 Do tego zintegrowane buty z pedałami Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kipcior Napisano 3 Czerwca 2022 Udostępnij Napisano 3 Czerwca 2022 Jak na gravela to słabo, nie ma tego, nie ma tamtego, nie ma siamtego. Ale szczerze mówiąc to nawet nie jest takie złe biorąc pod uwagę cenę i to ile kosztuje coś z GRX. Waga niby 10.8kg. Szału nie ma, ale tragedii też nie, pewnie byłoby co zbijać za drugie tyle co ten rower kosztuje 😉 Napęd bez szału ale za to zakres gravelowy. Pytanie czy tam siedzi przerzutka z krótkim czy średnim wózkiem, bo ze średnim obsłuży zębatkę 34, a zamontowana jest kaseta z 32. No ale piszesz, że wielkich gór nie masz. Hamulce mechaniki, bo w tej cenie inaczej się nie da, ale znowu bez gór może być. Na piachu będzie lipa jak w każdym gravelu, za to na szosie z racji baranka będzie szybciej niż wszystko z płaską kierownicą. Więc coś za coś. Pewnie lepiej zmienić opony na jak najszersze, pytanie jakie tam wejdą. Ale to i tak będzie tylko parę mm. No i będzie twardo. W sensie na dziurach. Wprawdzie miliony ludzi jakoś z tym żyją ale dla niektórych, jak ja, to nie do przyjęcia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.