HansWege Napisano 30 Maja 2022 Udostępnij Napisano 30 Maja 2022 Na ten moment używam swój stary rower Kands Energy 26" (rok około 2014) który przerobiłem na mid drive BBS02B. Jako, że rower jest stary i ma v-brake i małe koła chciałbym się przesiąść na coś większego. Jak na razie przejechane 200km. Myślę o kupieniu jakiegoś używanego pod koniec sezonu, kiedy ktoś będzie sprzedawał bo dużo nie pojeździł w ciągu sezonu, ale nie wykluczam kupienia nowego. Docelowo jazda po lesie, może jakieś traile - Szyndzielnia. Nic ekstremalnego. Duży chłop 180cm, 100kg. Wydaje mi się że avilio będzie wystarczające, a przedni suport wylatuje na rzecz silnika, więc tourney to plus na przodzie. Na elektryku im mniejszą tylna kaseta tym lepiej, więc 7-8 speed wydaje mi się maks, lepszy chain line i mniej machania manetą. Jako że przerobienie na elektronowy napęd, duży trójkąt w ramię to plus. Po przeglądzie internetów wpadły mi w oko Kross Esprit 3.1 2022 (https://kross.eu/pl/rowery/gorskie/mtb/esprit-3-1-czarny-bialy-limonkowy-polysk) Romet Mustang M1 2021(https://romet.pl/Rower,MUSTANG_M1,10,785,788,15446,2021.html) Jako, że w ogóle nie śledzę rynku rowerów nie znam reputacji jakichkolwiek marek, patrzę jedynie na osprzęt; MT200, avilio tył. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mihau_ Napisano 31 Maja 2022 Udostępnij Napisano 31 Maja 2022 To przestań patrzeć na osprzęt a zacznij na istotniejsze komponenty. Sam ważysz 100, silnik z baterią też swoje waży a ty jeszcze o trailach myślisz. Sztywne osie i dobre koła a nie czy ma przerzutkę za stówę czy 110 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HansWege Napisano 31 Maja 2022 Autor Udostępnij Napisano 31 Maja 2022 Traile to daleka przyszłość jak właśnie trochę schudnę, jak na razie to jazda po lesie i do pracy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mihau_ Napisano 31 Maja 2022 Udostępnij Napisano 31 Maja 2022 To nic nie zmienia, takie rowery są po prostu nie mają żadnego potencjału i wkładanie do nich silnika za kwotę przekraczającą ich wartość po prostu nie ma sensu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kipcior Napisano 31 Maja 2022 Udostępnij Napisano 31 Maja 2022 11 godzin temu, HansWege napisał: może jakieś traile - Szyndzielnia. Nic ekstremalnego. Może lepiej nie. To są rowery, którymi możesz jechać zielone trasy w Cygańskim Lesie, a jak to Cię nie zniechęci to od biedy Twistera póki jest równy po remoncie. To wystarczy, żeby ktoś miał dość. Albo Ty, albo rower Rozumiem wsadzanie do tego silnika, żeby do pracy dojeżdżać, ale to nie są sprzęty w góry. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
WaGiant Napisano 31 Maja 2022 Udostępnij Napisano 31 Maja 2022 Koledzy słusznie zniechęcają cię do szaleństw na takich rowerach bo nie do tego one są . Co do przeróbki . Trochę ważysz i musisz wziąć pod uwagę wytrzymałość rowerów . Po konwersji twoja maszyna będzie ważyć ponad 20 kg więc przekroczysz dopuszczalne max obciążenie podlinkowanych rowerów . Z polskich producentów tylko Unibike deklaruje 140kg ( rower + rowerzysta+bagaż ) .Trek 136 kg , podobno mocne są Mariny , kiedyś Giant słynął z mocnych rowerów z ciężkimi ale pancernymi kołami . Nie wiem jak jest teraz . Aha , ja rozpatruję przeróbkę pod dojazdy i mniejsze , większe wycieczki . Również w górach . Weź jednak pod uwagę że fabryczne górskie e biki mają ramy ( przynajmniej wizualnie ) dużo mocniejsze od zwykłych rowerów . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.