spilner Napisano 24 Maja 2022 Udostępnij Napisano 24 Maja 2022 Cześć, Szukam roweru na dojazdy do pracy - 2x15 km (1,2 razy w tyg). Zabieram ze sobą laptopa, więc fajnie jakbym mógł zamontować jakąś sakwę (lub coś w podobie) Dodatkowo, jak czas pozwala to lubię weekendowe wycieczki do 50 km. Budżet - do 5000 zł, jednak im mniej tym lepiej. Dodam, że jestem laikiem i dotychczasowy rower, na którym się przemieszczam ma około 20 lat. Moje gabaryty to 182 cm wzrostu i waga 85 kg Droga do pracy to około 95 % jazdy po asfalcie/drogach rowerowych. W weekendy nie zamierzam wjeżdżać do lasu, tylko większość drogi pokonywać asfaltem, ewentualnie zjechać gdzieś na drogę boczną - żwir/może trochę piachu. Większą frajdę sprawia mi rozwijanie "prędkości" niż swobodna, rekreacyjna jazda. Na początku myślałem, że dobrą opcją będzie rower crosowy (np Giant Roam 1 bądź 0) jednak wydaje mi się, że nie potrzebuję amortyzatora do moich potrzeb. Znalazłem też rowery Marin: - Marin DSX 2 - Marin Muirwoods Wizualnie bardzo mi się podobają, wydają się być proste i nieprzekombinowane. Chciałbym prosić o porady: 1. Rower crossowy czy rower bardziej miejski dla osoby z moimi wymaganiami? Co sądzicie? 2. Propozycję dla konkurencyjnych rowerów z tych, które podałem. Ciężko je dostać w moich rozmiarach, a wolałbym się do niego przymierzyć, niż kupować z wysyłką w ciemno. 3. Może jakaś dobra używka :)? Pozdrawiam i z góry dziękuję za porady. Filip Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
spidelli Napisano 24 Maja 2022 Udostępnij Napisano 24 Maja 2022 Z tych dwóch to moim zdaniem Muirwoods jest bardziej "miejski" chociaż do lasu wjedzie. DSX jest szutrowcem dla kolarza MTB, zgodnie z definicją producenta Miałbyś z nim więcej zabawy poza miastem ale na miejskich krawężnikach też da radę. Jest wyraźnie droższy ale masz za to sztywne osie. Oba mają możliwość założenia błotników i bagażnika. Muirwoodsa nie znam osobiście, na DSX jeździłem, on ma dość szeroką kierownicę. Za to Muirwoods będzie pewnie ciut cięższy. Moim zdaniem Muirwoods chyba bardziej się wpisuje w Twoje założenia. Przymierz się najlepiej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Artur85 Napisano 24 Maja 2022 Udostępnij Napisano 24 Maja 2022 Do Twoich zastosowań rower ze sztywnym widelcem, to bardzo dobry pomysł . Cross nie będzie miał tu żadnych zalet (poza ewentualną dostępnością). Co do przewozu laptopa i tak trzeba będzie jakiś bagażnik zamontować, więc na to trzeba zwrócić uwagę. Oba Mariny które wskazałeś to bardzo fajne rowery, szczególnie DSX 2 bardzo uniwersalna i lekka maszyna, jednak bardziej nastawiona na jazdę poza asfaltem. Muirwoods z drugiej strony to taki "miejski wojownik" mocny, niezawodny (ale waga to już ponad 13kg). Niestety oba są nie do dostania na tą chwilę. Fajnym kompromisem do tego dostępnym wydaje się być https://www.giant-bicycles.com/pl/escape-disc-1-2022 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
hulk14 Napisano 24 Maja 2022 Udostępnij Napisano 24 Maja 2022 Do takich zastosowań poszukaj jakiegoś fitnessa na tarczach, dsx fajny, ale to bardziej pod jazdę po bezdrożach. Skoro masz zamiar jeździć głównie po asfalcie i lubisz prędkość, to zainteresuj się czymś w stylu meridy speeder 500 (ewentualnie jakiś nieco niższy model, ale z karbonowym widelcem, np. 300). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
spidelli Napisano 24 Maja 2022 Udostępnij Napisano 24 Maja 2022 Trek FX3 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team KrissDeValnor Napisano 24 Maja 2022 Mod Team Udostępnij Napisano 24 Maja 2022 W zależności od oczekiwanego/akceptowalnego komfortu, to w pierwszej kolejności fitness, w drugiej jakieś tzw. hybrydy. Gdybym więcej jeździł w opisywanych warunkach, to chyba sprawiłbym sobie : https://www.cube.eu/pl/2022/bikes/urban-mobility/fitness/sl-road/cube-sl-road-pro-lunarngreen/ - rower stosunkowo lekki, na sztywnych osiach, z możliwością obwieszenia rozmaitym osprzętem. Jeśli jest dostępny, to na pewno brałbym go pod uwagę, bo rower jest bardzo przyzwoity - napęd i opony ( oraz oczywiście możliwości danego rowerzysty ) pozwalają na szybką, lub nawet bardzo szybką jazdę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
spidelli Napisano 24 Maja 2022 Udostępnij Napisano 24 Maja 2022 Cube godny rywal DSXa 2 Ciut droższy, ciut węższa opona ale chyba napęd lepszy - wolałbym jednak 2x10 niż 1x12. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sobek82 Napisano 25 Maja 2022 Udostępnij Napisano 25 Maja 2022 Każdy, powtarzam, każdy nadaje się na do jazdy Pozdrow'er Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
spilner Napisano 26 Maja 2022 Autor Udostępnij Napisano 26 Maja 2022 Panowie, bardzo Wam dziękuje za porady ! Nie pozostaje mi nic innego jak polować na DSX 2 i na tego CUBE-a. Problemem jest brak dostępności, no ale może gdzieś go wyhaczę Jeszcze mam pytanko czy ta wersja CUBE PRO jest znacznie lepsza od podstawowej? Podstawa jest dostępna od ręki w kilku sklepach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team KrissDeValnor Napisano 26 Maja 2022 Mod Team Udostępnij Napisano 26 Maja 2022 Nie wiem, czy to ma dla Ciebie znaczenie, ale w zwykłej wersji jest nieco twardszy napęd ( taki szosowy entry level ), czyli "szybszy", ale i bardziej wymagający na podjazdach, choć nie spodziewam się, żeby na rowerze tego typu atakować nie wiadomo co ( co prawda ludzie mają różne pomysły ), zresztą jest drugi blat na wszelki wypadek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Artur85 Napisano 26 Maja 2022 Udostępnij Napisano 26 Maja 2022 Tak to wygląda, że wersja pro jest bardziej nastawiona na szutry, przerzutka ze sprzęgłem, lżejsze przelożenia i opony o typowo gravelowym bieżniku. Ta podstawowa na clarisie opony ma też bardziej szosowe jak i napęd. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
spilner Napisano 9 Czerwca 2022 Autor Udostępnij Napisano 9 Czerwca 2022 Czołem ! Wracam do tematu. Mianowicie, udało mi się dowiedzieć, że CUBE SL ROAD PRO oraz MARIN DSX 1 będzie dostępny w Lipcu. MARIN DSX 2 najwcześniej w połowie Sierpnia - chociaż cuda się zdarzają, taką informację dostałem od kilku dealerów. I teraz chciałem się trochę poradzić. Wszystkie 3 rowery wydają się spoko i wygląd dla mnie jest jak najbardziej ok.. Czy jako mało doświadczony rowerzysta odczuję różnicę między DSX1 a DSX2 ? I jeszcze może i głupie, (ale przed wydaniem 5000 chce wiedzieć na co) czym się różni seria MARIN DSX od CUBE SL ROAD PRO? Z góry dzięki za Waszą nieocenioną pomoc.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Petros601 Napisano 9 Czerwca 2022 Udostępnij Napisano 9 Czerwca 2022 Zobacz też Merida Speeder Mam go od 6 miesięcy na oponach 40mm i najlepszy rower do miasta/ścieżki rowerowe - lekki i szybki , bezpieczny BTW: CO TO ZA ROWER NA OBRAZKU? Jak sobie takiego poskładać? To jest gravel 29" ? Chce takiego (żona mnie zabije bo mam już 3) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
spilner Napisano 9 Czerwca 2022 Autor Udostępnij Napisano 9 Czerwca 2022 Jaki konkretny model Speedera masz? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Petros601 Napisano 9 Czerwca 2022 Udostępnij Napisano 9 Czerwca 2022 Merida Speeder 500. (Ultegra i troche części z Carbonu) Wcześniej miałem rower Crosowy ( z amortyzatorem) i Merida jest dużo szybszym rowerem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
RowerowyMaciej Napisano 9 Czerwca 2022 Udostępnij Napisano 9 Czerwca 2022 10 godzin temu, spilner napisał: Czołem ! Wracam do tematu. Mianowicie, udało mi się dowiedzieć, że CUBE SL ROAD PRO oraz MARIN DSX 1 będzie dostępny w Lipcu. MARIN DSX 2 najwcześniej w połowie Sierpnia - chociaż cuda się zdarzają, taką informację dostałem od kilku dealerów. I teraz chciałem się trochę poradzić. Wszystkie 3 rowery wydają się spoko i wygląd dla mnie jest jak najbardziej ok.. Czy jako mało doświadczony rowerzysta odczuję różnicę między DSX1 a DSX2 ? I jeszcze może i głupie, (ale przed wydaniem 5000 chce wiedzieć na co) czym się różni seria MARIN DSX od CUBE SL ROAD PRO? Z góry dzięki za Waszą nieocenioną pomoc.. Hej! Techniczne porównanie znajdziesz tutaj: https://99spokes.com/en-EU/compare?bikes=cube-sl-road-pro-trapeze-2022;*z.MD|w.700,marin-dsx-1-2022;*z.MD|w.700,marin-dsx-2-2022;*z.MD|w.700 Oba Mariny mają szerszą oponę niż Cube. W Marinach jest napęd 1x, a w Cube 2x. Mariny różnią się napędem, suportem, hamulcami, Czy poczujesz różnice mierzy DSX 1, a 2? Myślę, że przy opisywanym przez Ciebie zastosowaniu nie. Będziesz zadowolony z obu. Z uwagi na zerwane łańcuchy dostaw zdarza się, że producenci montują inne komponenty, które po prostu są dostępne. W tym wypadku różnice mogą się zatrzeć Brałbym to co jest i jeździł póki sezon trwa. Inaczej możesz zostać bez roweru. pozdrower Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Artur85 Napisano 10 Czerwca 2022 Udostępnij Napisano 10 Czerwca 2022 Cytat Brałbym to co jest i jeździł póki sezon trwa. Inaczej możesz zostać bez roweru. Przyłączam się do powyższego. Ja w zeszłym roku o tej porze byłem zdecydowany na DSX 2, niestety rower był niedostępny (wtedy ogólnie nic nie było), więc kupiłem gravela w podobnym budżecie (co było kompromisem), ostatecznie nie żałuję decyzji bo z rowerem się polubiłem a Mariny pojawiły się chyba późną jesienią a 2 to chyba dopiero w tym roku. Więc gdybym czekał, sezon byłby z głowy, a tak 1000 km udało się nakręcić. Choć muszę przyznać, że gdy tylko DSX pojawia się w sprzedaży ja biję się z myślami Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.