jgx Napisano 24 Maja 2022 Udostępnij Napisano 24 Maja 2022 Cześć może źle szukam ale nie mogę znaleźć rowerów na które teoretycznie powinien być spory popyt - chciałbym crosa (nie treking na miasto a raczej krosa na ścieżki leśne i miasto), chciałbym żeby był na pasku z piastą alfine 8. koniecznie amor jakiś w miarę przyzwoity najlepiej powietrze, reszta osprzętu jakaś w miarę przyzwoita od Alivio w górę. Znalazłem coś takiego niemieckiego (wyleciała mi marka z głowy ale tylko z badziewnym osprzętem, słabym widelcem i na nexusie. Dlaczego nie ma takich crosów jak podałem - czyżby pasek i alfine wykluczały spokojną jazdę w łatwym terenie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MikeSkywalker Napisano 24 Maja 2022 Udostępnij Napisano 24 Maja 2022 A jeździłeś kiedyś w terenie, nawet lekkim z piastą Alfine 8? Jeśli nie to spróbuj, a będziesz wiedział dlaczego W skrócie: masa napędu skumulowana w okolicy tylnej osi, do tego inny system zapadek niż w klasycznym bębenku, utrudniona/niewskazana zmiana biegów pod obciążeniem, szału nie ma choć się da. Takie rowery o których wspomniałeś - drogie (powietrzny amor, piasta wielobiegowa, pasek) z nastawieniem turystycznym, dla kogoś poruszającego się głównie po drogach, szlakach rowerowych to nisza, są kierowane głównie do zamożniejszego turysty w średnim wieku - a ten wybiera rower określany jako trekkingowy, z bardziej wyprostowaną pozycją, w pełni wyposażony itd. O pasku zostało już sporo napisane na forum, możesz poszukać. W skrócie - nie jest wcale taki bezobsługowy, do tego wymaga zastosowania specjalnej ramy, a trzy - warunki terenowe mu nie służą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wojcio Napisano 24 Maja 2022 Udostępnij Napisano 24 Maja 2022 (edytowane) Mam rower z Nexusem-8 (łańcuch) - da się w terenie, ale jak Mike pisał - inaczej to chodzi niż przerzutka - można zmienić bieg na postoju (fajne w mieście) ale nie trakcie walki. Ale mi też się marzy rower, o jaki pytasz - lżejszy niż mój. Jak masz kasę - zobacz tu - zrobią ci jaki chcesz: https://locabikes.pl/Crossroad-Black Edytowane 24 Maja 2022 przez Wojcio Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MikeSkywalker Napisano 24 Maja 2022 Udostępnij Napisano 24 Maja 2022 No właśnie, waga! Chcąc mieć lekki rower trzeba iść w kierunku wyższych grup, droższych komponentów - ciężko to osiągnąć w przypadku piasty z biegami. A dopiero taki daje frajdę z jazdy w terenie. Sporo jeśli chodzi o wybór pomiędzy przerzutkami/Alfine/Rohloffem definiuje właśnie styl jazdy. Ktoś jeżdżący spokojnie, chciałoby się powiedzieć po emerycku wybierze piastę. Ktoś z zacięciem choć trochę bardziej sportowym postawi na przerzutki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zekker Napisano 25 Maja 2022 Udostępnij Napisano 25 Maja 2022 A ja powiem, że przy odrobinie wprawy zmiana biegów będzie lepsza niż w klasycznym napędzie. Przy przerzutce trzeba przekręcić korbą, zmusić koło do jazdy, żeby biegi weszły. Tutaj wystarczy odpuścić, ba można zrobić na chwilę stójkę i zrzucić na lżejsze. Jedyny problem, to klikana manetka nie pozwalała na zmianę kilku biegów na raz, trzeba było klepać w wajchy. Wady to masa, cena, mniejsza sprawność, mała rozpiętość przełożeń lub jeszcze drożej. Mogą występować problemy z uślizgiem, przeskakiwaniem piasty. Ciężko mi powiedzieć, czy to tylko kwestia zużycia, czy też silnej nogi. Jak portfel bez dna, to można rozejrzeć się za rowerami ze skrzynią Pinion-a. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Turysta123 Napisano 13 Listopada 2022 Udostępnij Napisano 13 Listopada 2022 Cześć Ostatnio piłuję Piniona Trochę to drogi interes ale jak dobrze trafisz to idzie coś wyrwać . Skrzynia jest genialna ,oczywiście ma sporo wad które dyskwalifikują ją w różnych sytuacjach . Nie nadaje się do jazdy agresywnej XC bo pod napięciem łańcucha nie zmienisz biegu , trzeba zdecydowanie odpuścić ,im niższy bieg tym wyraźniejsze musi być puszczenie korb . Nie mam z tym problemu bo zawsze oszczędzałem napęd MAM C1,12 I P1,9 CR Mają podobny rozstaw biegów ,różnią się tylko ilością przełożeń . Całość jest zamknięta w szczelnej skrzyni i nic poza zmianą oleju praktycznie nie robisz . Oczywiście problemy zaczynają się gdy musisz wysłać ją do serwisu . Musisz mieć zarejestrowaną skrzynię z wiadomego źródła inaczej nic z tego ! No i musisz mieć drugą na zmianę bo sobie nie pojeździsz Ogólnie jeśli jesteś gotowy wydać trochę kasy to zdecydowanie polecam . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.