chopmaz Napisano 23 Maja 2022 Napisano 23 Maja 2022 Rower Marin headlands 1. Czy to pęknięta rama czy tylko lakier? Pęknięcie zaczyna się na rurze podsiodlowej ok 1cm od spodu górnej rury i ma ok 4cm. Czuć delikatnie pod paznokciem. Cytuj
Gość Napisano 23 Maja 2022 Napisano 23 Maja 2022 Odpowiedź jest zawsze taka sama. Żeby się dowiedzieć, trzeba zeszlifować. Nawet jeżeli tylko lakier, to i tak znaczy że coś jest nie tak. Cytuj
chopmaz Napisano 23 Maja 2022 Autor Napisano 23 Maja 2022 Sprawdzałem monetą i dźwięk nie wydaje się jakiś niepokojący, ale ja się na tym nie znam, więc różnie może być. Jakiś czas temu przewrócilem się na lewy bok (nie zdążyłem wypiąć się z SPD) i potłukłem calkiem solidnie nogę więc i w ramę też poszło. A że to karbon to sie deko zdenerwowałem. Cytuj
Gość Napisano 23 Maja 2022 Napisano 23 Maja 2022 To znaczy że poszło tam jakieś naprężenie. Może karbon wytrzymał, a może struktura uległa uszkodzeniu. Masz wiele miejsc w ramie które pracują, a lakier nie pęka. Ja na Twoim miejscu bym wysłał do jakieś zakładu który się w tym specjalizuje. Cytuj
chopmaz Napisano 23 Maja 2022 Autor Napisano 23 Maja 2022 Skontaktowalem się z jednym ze specjalistów, zobaczę co powie. Cytuj
Dokumosa Napisano 23 Maja 2022 Napisano 23 Maja 2022 Żeby pękł tylko lakier to rura musiała by się odkształcić i ew. wrócić do swojego pierwotnego kształtu. Tutaj rura nie ma żadnego nawet śladu po czynniku zewnętrznym. Lakier samoistnie nie pęka. Gdyby była to tylko prosta rysa można by podejrzewać, że coś ramę tylko zadrapało. Ten ślad nie jest prosty. Cytuj
chopmaz Napisano 23 Maja 2022 Autor Napisano 23 Maja 2022 Dzięki za wyjaśnienie. Zauważyłem ta rysę, gdy byłem na trasie i co ciekawe po dokładnym oczyszczeniu po kilku, kilkunastu kilometrach zaczął z niej wychodzić w jednym miejscu jakby kurz. To tam gdzie ciemniejsze miejsce. Cytuj
Fikander Napisano 23 Maja 2022 Napisano 23 Maja 2022 Na 99% masz strzeloną ramę. Tyle dobrego, że to miejsce którym łatwo zrobić wklejkę. Cytuj
Pitof Napisano 23 Maja 2022 Napisano 23 Maja 2022 Godzinę temu, chopmaz napisał: zaczął z niej wychodzić w jednym miejscu jakby kurz. Jeśli ten kurz jest czarny/grafitowy to najprawdopodobniej jest to pył ze strzępiącego się włókna węglowego. Cytuj
spidelli Napisano 23 Maja 2022 Napisano 23 Maja 2022 W mojej gwarancji stoi, że dożywotnia na stal, tytan i alu. Karbon - 5 lat. Wyłącza też - co nie jest niespodzianką - uszkodzenia powstałe w wyniku wypadku, kolizji itp. Niemniej, mam 2 Mariny i dwie różne karty i ostatnio ustalałem coś mailowo w Motor - Landzie - potwierdzono mi m.in. że karty się zmieniały niedawno. No i gwarancja dotyczy tylko pierwszego właściciela, po zarejestrowaniu roweru w bazie. Cytuj
spidelli Napisano 23 Maja 2022 Napisano 23 Maja 2022 (edytowane) Cofam to co napisałem odnośnie bazy - przepraszam za wprowadzenie w błąd. Nie jest to warunek zapisany w książce gwarancji (przynajmniej tej, którą przeglądam, druga jest z rowerem w serwisie). Musiałem sobie to skonfabulować, bo na stronie FAQ Marina zapisano: Cytat Kupiłem rower od znajomego, czy mój Marin jest nadal objęty gwarancją? Przykro nam, ale nie. Gwarancja jest udzielana tylko pierwszemu nabywcy roweru Marin. Na oficjalnej stronie jest też rejestracja roweru: https://www.marinbikes.com/pl/bikes/bike-registration Formularz zawiera dane takie jak imię i nazwisko i zapewne stąd u mnie wniosek, że jest to warunek gwarancji. Papierowa jednak takich zapisów nie zawiera (chociaż kwitowałem podpisem, że się zapoznałem)... Na papierze jest mowa o obowiązkowym serwisie gwarancyjnym... chyba że rower złożono w sklepie Bardzo to niejasne Edytowane 23 Maja 2022 przez spidelli 1 Cytuj
Dokumosa Napisano 23 Maja 2022 Napisano 23 Maja 2022 Jesli bedziesz szedł drogą gwarancji to jeśli zmieniałeś sztycę zamontuj do zdjęc itd. oryginalną i formalnie nigdy jej nie ruszałeś. Cytuj
vincek Napisano 23 Maja 2022 Napisano 23 Maja 2022 Coś kiedyś słyszałem o tej rejestracji. Już nie pamiętam czy tam zarejestrowałem swojego Muirwoodsa Cytuj
chopmaz Napisano 23 Maja 2022 Autor Napisano 23 Maja 2022 Tak, ten "kurz" jest grafitowy. Chyba już się pogodziłem z myślą, że to pęknięcie ramy a nie lakieru, trudno. Czy rama po naprawie, że się tak wyrażę, straci swoje właściwości - np. tłumienia? Jest to w ogóle wyczuwalne dla zwykłego amatora? Cytuj
Dokumosa Napisano 23 Maja 2022 Napisano 23 Maja 2022 W tym miejscu nic nie stracisz. IMHO takich rzeczy się nie naprawia. To jest naprawa na zasadzie polepienia.plastrem. Co z tego, że wyszlifują.i polakierują jak ciągłości włókien żadnej. Poza tyn jesli to zgodnie z moimi przypuszczeniami sztyca w podsiodłówce zrobila taką rozpierduchę to probldm będzie powracał. Cytuj
spidelli Napisano 25 Maja 2022 Napisano 25 Maja 2022 Walczysz z gwarancją czy poza? Ponieważ trochę namieszałem, to postaram się sprostować. To co pisałem wyżej to są sformułowania z gwarancji do starszego roweru, gwarancja to książeczka formatu A5. Wczoraj odebrałem z serwisu drugi rower, który ma gwarancję w takiej malutkiej książeczce. I tu już wyraźnie zzspisano: Cytuj
chopmaz Napisano 25 Maja 2022 Autor Napisano 25 Maja 2022 Oddaje do naprawy poza gwarancją. Na szybko wszystko załatwiałem i nawet nie pomyślałem o gwarancji. Tak może będzie szybciej. Cytuj
Dokumosa Napisano 25 Maja 2022 Napisano 25 Maja 2022 To dobre jesli nie bedzie możliwa realizacja gw. W przeciwnym razie zostajesz z wątpliwej jakości ramą (cokolwiek nie wciskaliby ci majstry od naprawy) i szczuplejszy o kilka stówek. 1 Cytuj
spidelli Napisano 25 Maja 2022 Napisano 25 Maja 2022 Ja proponowałbym zacząć od gwarancji (chyba że już poczyniłeś jakieś nieodwracalne zmiany - zeszlifowałeś lakier itp.). Jak odrzucą, to wtedy zostaje rzeźba. 1 Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.