Skocz do zawartości

[DSX 1] co on potrafi?


Rekomendowane odpowiedzi

Podejrzewałem, że może ktoś coś złe poskładał, ale znalazłem w sieci test z wieloma zdjęciami DSX 2 i tam jest wyraźne zdjęcie całego węzła suportu.

No i jest dokładnie tak jak u mnie.

Więc mam wrażenie, że jednak tak to przewidział producent.

Pojeżdżę i zobaczę jak to się sprawuje no i ewentualnie pomyślę co dalej…

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poza tym rower bardzo fajny w korzystnej cenie.

Nie wiem czy mam model na rok 2022 czy może już 23, ale jest korzystna zmiana w stosunku do poprzednika.

Na widelcu są 3 mocowania, a nie jedno.

Zmieniłem mostek na dłuższy, bo nigdy na tak krótkim nie jeździłem i jakoś mnie nie długość nie przekonała. A że rama jest dość krótka to nie było problemu. Pierwsze jazdy pokażą czy koncepcja słuszna czy wrócę do 70.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po pierwszych jazdach stwierdzam, że jak do moich potrzeb rower idealny.

Mam szosę, fulla xc i teraz jeszcze DSXa.

Póki co jedyna rzecz jaka mnie zastanawia, to ta korba. O ile działa niby poprawnie, to patrząc na system mocowania tarczy, nie wiem czy to nie jest jednorazówka...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Panowie,

los roweru wciąż nie jest przesądzony stąd dalsze spekulacje.

Gdyby tak - obok wymiany suportu i korby z tarczą 42 na tarczę 32 - zamienić też kasetę z 11-51

(11-13-15-18-21-24-28-33-39-42-51)

na 11-42

(11-13-15-17-19-21-24-28-32-36-42)?

Znika najlżejsze przełożenie 0,627, zostaje 0,762, za to trochę zagęszczają się szybsze przełożenia. W gravelach z barankiem mam najmiększe biegi 34/34 i 36/34 ale nawet jak jest stromo, to po asfalcie.

Rower btylby do zabawy po lesie, polnych drogach, niewymagający teren ale pagórkowaty. No i jazda zimą, po śniegu (czego nie robię na moich podstawowych rowerach).

Wiem że są lepsze gotowe propozycje ale finansowo niewykonalne, wolałbym zagospodarować to, co już jest kupione.

🙂

Edytowane przez spidelli
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wjedź w ten teren "symulowanym" przełożeniem zbliżonym do najbardziej miękkiego w nowej konfiguracji (czyli jak rozumiem 0,762)  i będziesz miał odpowiedź co do adekwatności napędu. Nikt oprócz Ciebie nie wie ile masz siły, wytrzymałości na przepychanie, co to znaczy "pagórkowaty" itp. - ja też mam koło domu pagórek, tzn. 1,5 km podjazdu o średnim nachyleniu około 8%, podejrzewam że jednak możesz mieć coś innego na myśli :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla obecnego układu 42/11-51 to jest 0,82 czyli i tak lepiej niż mam w barankach. Na asfalcie jest ok, ale faktycznie musiałbym wjechać w las, żeby się przekonać czy 0,76 wystarczy 🤔😉😁

Pytanie dotyczyło bardziej tego środka kasety, gdzie się zagęści.

Czy traktować to jako zysk względem utraty najmiększego przełożenia, czy nie.

Fakt, że Twoja rada też będzie pomocna w odpowiedzi na szeroko postawione pytanie 🙂

Edytowane przez spidelli
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, za szybko przeczytałem czyli nie masz możliwości sprawdzenia docelowego przełożenia bo jeszcze nie zmieniłeś zębatki. Nie sugeruj się tym co jest na asfalcie i przełożeniami z baranka, to dwa różne światy, w Polsce jest mało asfaltów nachylonych tak jak niejedna "hopka" nawet w płaskim co do zasady lesie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie 😀

Moja żona, do której ten rower należy, uważa że jest za twardy względem Treka DS z napędem 3x9.

Dlatego jej nie przypadł do gustu. Oraz dlatego, że hałasuje, coś jest ewidentnie do regulacji, ale tak czy siak przekos wygląda dramatycznie, jak na moje niewprawione oko.

Edytowane przez spidelli
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@spidelli Jak komuś szybko brakuje tlenu, np. na kilometrze, dwóch, pięciu czy dziesięciu długiego podjazdu, to 32x42 może być trudne. Nawet na dużym kole. Nie wiem jak tam siebie kondycyjnie oceniasz, ale dla 'lamusów" są raczej 28/30-42t. W takich przypadkach z tyłu warto mieć więcej... tak w razie wu. ;) O ile tu dalej mowa o typowym "wyprawowcu" do zwiedzania gmin, to druga strona kasety wtedy i tak będzie dokręcaniem za górką albo trzymaniem prędkości na płaskim. Raczej wystarczy wszędzie gdzie będzie potrzebne. Z przełożeniem 32x42 problemy się mogą zacząć jak trafi się odcinek gdzie jechać byłoby trochę szybciej niż iść, a iść wypychając już jest trudniej i traci się na to tyle samo, jak nie więcej sił.

Rada taka: Przy kasecie max 42t zjechać najpierw mniejszą zębatkę z przodu, sprawdzić gdzie brakuje i czy w ogóle brakuje, następnie kupić już świadomie nową w owalu, po czym cieszyć się efektem wow... Oczywiście o ile cały ten zamysł z kasetą 42t to gonitwa za lepszym stopniowaniem i wygodą/osiągami. Inaczej byłoby bez sensu nie brać tego co największe zakresem. ;) 

Edytowane przez Brombosz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No dokładnie 😀 Czasami lepiej wypchnąć, przynajmniej tyłek odpocznie.

Ale z tym wyprawowcem też niegłupie, gdybym miał zostać przy dwóch rowerach to teoretycznie dałoby się zrobić, choć napęd 1x raczej nieoptymalny....

Gestalt jako szosa, DSX na szutry i pod sakwę 😉 Tylko wtedy zostałbym przy obecnym napędzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat

teoretycznie dałoby się zrobić, choć napęd 1x raczej nieoptymalny....

Nie będzie optymalny jak się nie poeksperymentuje i nie znajdzie dla siebie optymalnego zakresu. Trochę szkoły i takim gravelem można potem jeździć wszystko z napędem 1x9. ;) 

Edytowane przez Brombosz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Staram się jak mogę. ;) Szczególnie, że piszę z gościem, który mając już dwa Maluchy, szuka trzeciego, tyle że w combi... No są takie, ale jakiego byś nie trafił, Passat i tak będzie lepszy. ;) 

Jedź Pan na Rychleby jakieś, Ślężę czy inny Świeradów. Pożycz na 1 dzień jakieś mocne XC/Trail (może być elektryczne)... Wypluj na podjeździe kawałek płuca, osiągnij w lesie z górki jakieś 30--35km/h chociaż raz i uzbrojony w wiedzę o tym czego potrzebujesz wróć tu zamknąć ten temat. :D 

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat

który mając już dwa Maluchy, szuka trzeciego, tyle że w combi

Ale za to jakie ładne :D

Moja "szosa" - czyli Gestalt 2 w rozmiarze 54, napęd: 50/34 i 11-34 - do szybkiej jazdy, głównie po asfalcie i być może dystansów ultra; teoretycznie może być wyprawówką, bo ma mocowania na bagażniki z przodu i z tyłu ale mało miejsca w ramie na torbę, którą już mam. Opona 30 jednak za wąska, z Cortiny mógłbym wsadzić 35 bo akurat mam, tyle że z klockiem raczej na błoto niż twarde; może i wcisnąłby tam 40, takie jak dałem do Cortiny ale przekładać opony w zależności od tego, na co mam ochotę/potrzebę? Drugi komplet kół?

gest.thumb.JPG.a7976cfa4aa492661cb93f9709b07db9.JPG

 

Cortina - wyprawówka ale i rower na gorsze nawierzchnie:

cort.thumb.JPG.98ed3b980026d3f533ef480d08f5a488.JPG

Rozmiar 56, skróciłem mostek, zamieniłem opony na 40 z drobniejszym klockiem niż w oryginalnych 35. Brak mocowań na widelcu ale w ramie sporo miejsca. Napęd: 46/36 i 11-34; tutaj chodzi mi po głowie, żeby zamienić małe tarcze między rowerami. Na obu tych rowerach jestem w stanie zrobić nawet strome i długie podjazdy (np. z Zagórza Śląskiego do Sokolca, mając już w nogach 100 km, oczywiście na pusto, bez sakw).

Gdybym miał ograniczyć liczbę rowerów do dwóch, to chyba Cortine bym zamienił na coś, co na co dzień byłoby lajtowym MTB a w razie potrzeby - wyprawówką i do jazdy zimą, po śliskim (obecnie w takich warunkach nie jeżdżę).

I trzeci kandydat:

dsx.thumb.JPG.5a499c536c78fc4e252a3baa6a95ea78.JPG

DSX 1, Napęd: 42 i 11-51. Oczka na bagażniki z przodu i z tyłu, chociaż raczej nie przewiduję bagażników z przodu, bo mam torbę na kierownicę ale oczko na widelcu można wykorzystać na bidony. Mało miejsca w ramie. Ze względu na to, że już kupiony, to chcę go jakoś zagospodarować, bo żonie nie przypadł do gustu i che go sprzedać.

Mógłbym go zamienić ew. za Cortinę, lub zostawić jako trzeci i zmienić mu napęd na miękki, może opony na jeszcze szersze. Albo sprzedać i ew. szukać tego 2 czy 3 roweru, chociaż finansowo to na razie nie ten tego (bo kasa za DSX idzie do żony).

Uwagi? Rady?

:D

Na pewno można zmotać rower turystyczny lepiej ale - jak dla mnie - coś takiego jest ok - baran mi pasuje, mogę dość szybko pojechać, z tym że nie z żoną :D

cortina.thumb.jpg.f8bcaa29ed57826b56f2cf52bcc84b1a.jpg

Edytowane przez spidelli
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czuję jakiś dziwny pociąg do licznych dywagacji w tym wątku. Pierwsza rada - nie oddawaj kasy żonie. Chęć zagospodarowania DSXa nie sprawi, że jego posiadania będzie miało jakikolwiek sens.

Nie za bardzo jestem w stanie zrozumieć po co Ci tyle podobnych do siebie rowerów. Jak masz miejsce na trzy to optymalna wydaje się być konfiguracja: MTB (jakie to w zależności od terenów, skilla, upodobań), gravel/wyprawowy, szosa. A Ty kombinujesz jak trzema gravelami/pseuda-gravelami pokryć spektrum jak powyżej - moim zdaniem trochę bez sensu. Dodatkowo liczne rozważania teoretyczne a tym DSXem chyba nadal w teren nie wjechałeś :). 

Ja mam aktualnie: uszosowionego gravela (ale spokojnie daje radę z osobami na normalnych szosach, carbonowa rama i koła, szosowe opony), gravela-mieszczucha-wyprawówkę (Marin FC), mtb (trail). Rowery te istotnie się różnią na pierwszy rzut oka i dają kompletnie inne wrażenia z jazdy. Dążenie do takiego stanu doradzam i Tobie.

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@olo850  Ładnie to wyłapałeś. Ten mój monog to taka postracjonalizacja. Czyli że jest dobrze ... Ale może mogłoby być lepiej? 😂

DSX jest żony, zapłaciła za niego i kasa z ew. sprzedaży trafi do niej 😉

Ja mógłbym ten rower od niej odkupić tanio i w jakichś korzystnych ratach 🤭 Dlatego ten temat...

Edytowane przez spidelli
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...