Skocz do zawartości

[szosa] Składanie roweru


Kolbi1998

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich forumowiczów wczoraj przyszedł do mnie nowy rower jako że wszystkie rowery kupiłem złożenie w 100% ten rower przyszedł w kilku kawałkach i mam do was kilka pytań odnośnie składania roweru. 
1. Na jakim smarze najlepiej wkręcić pedała żeby nie strzelały czy wystarczy shimano anti seize?

2. Instrukcja roweru jest dość nie jasna czy mam posmarować czymś rurkę siodełka dodam ze rower jest cały aluminiowy czy montuje na sucho 

3. Czym posmarować mocowanie rurki kierownicy czy tez montuje na sucho czy lepiej tez posmarować anti sieze od shimano ( wyczytałem ze karbonowe kierownice i sztyce montujemy na specjalnym kleju do karbonu -mój jest jednak aluminiowy )

4. Jako ze Łańcuch jest nowiutki i zamierzam smarować go od nowości squirtem czy wystarczy zmyć fabryczny smar łańcuchowy bo jest strasznie klejący czy lepiej zdjąć wyszejkować wysuszyć i dopiero w tedy zastosować wosk ?

jakies ogólne rady co posmarować i jakich błędów nie popełniać? Pozdrawiam serdecznie 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat

1. Na jakim smarze najlepiej wkręcić pedała żeby nie strzelały czy wystarczy shimano anti seize?

Akurat to nigdy nie strzela. Możesz posmarować byle czym aby się nie zapiekło, łt43 też się nada

Cytat

2. Instrukcja roweru jest dość nie jasna czy mam posmarować czymś rurkę siodełka dodam ze rower jest cały aluminiowy czy montuje na sucho 

Na sucho, przetrzyj przed włożeniem

Cytat

3. Czym posmarować mocowanie rurki kierownicy czy tez montuje na sucho czy lepiej tez posmarować anti sieze od shimano ( wyczytałem ze karbonowe kierownice i sztyce montujemy na specjalnym kleju do karbonu -mój jest jednak aluminiowy )

Paście do karbonu, która zwiększa tarcie (bo karbonu nie możesz dokręcić tak jak alu), ty kręć na sucho

Cytat

4. Jako ze Łańcuch jest nowiutki i zamierzam smarować go od nowości squirtem czy wystarczy zmyć fabryczny smar łańcuchowy bo jest strasznie klejący czy lepiej zdjąć wyszejkować wysuszyć i dopiero w tedy zastosować wosk ?

To już masz w instrukcji każdego wosku. Łańcuch ma być suchy, wolny od wszelkich innych smarów

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ja namieszam...patenty z maratonów mtb poparte opiniami dobrych mechaniorów:

1.wystarczy zwykły tawot lub podobny smar...po pierwsze żeby się nie zapiekło, ale po drugie właśnie żeby nie strzelało. I okazało się, że parę razy w sezonie (a niekiedy nawet po jednym błotnym maratonie) trzeba było rozkręcić, wyczyścić, żeby nie strzelało. Nawyk został do dzisiaj.

2.j.w po strzelaniu w mtb i gravelu na alu daje smar...spoko nie będzie zjeżdżało. Stosuje w mtb i gravelu.

Oczywiście szosa to nie mtb, gravel ,czy cx...ale jak użytkujesz w różnych warunkach warto stosować i co jakiś czas rozkręcić i przeczyścić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze jedno pytanie jeżeli będę chciał przygotować łańcuch w tym rowerze to jakie macie doświadczenia czy w nowych rowerach, łańcuch będzie na spince czy może skuty fabrycznie (nie otwierałem jeszcze tego roweru ale jutro jadę na zakupy i chce się przygotować ) jeżeli będzie skuty to czy mogę go rozkuć i dać spinkę czy lepiej nie ingerować w nowy łańcuch i wyczyścić go porządnie na rowerze 😀 (ale z drugiej strony żeby wosk miał sens musi być nałożony na idealnie czysty łańcuch a smaru fabrycznego nie wyczyszczę z łańcucha nie szejkujac go ) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na 90% skuty, spinka to za droga rzecz żeby ją na fabryczny montaż ładować🙃

Dlaczego fabryczny smar miałby nie zejść szejkiem? Benzyna ekstrakcyjna radzi sobie z tym bez problemu. Pamiętaj tylko, żeby wymienić płyn kilka razy do momentu kiedy będziesz miał pewność, że łańcuch już bardziej czysty być nie może. Jeśli masz np. IPA to na koniec możesz przetrzeć, benzyna coś po sobie jednak zostawia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, Kolbi1998 napisał:

Jeszcze jedno pytanie jeżeli będę chciał przygotować łańcuch w tym rowerze to jakie macie doświadczenia czy w nowych rowerach, łańcuch będzie na spince czy może skuty fabrycznie (nie otwierałem jeszcze tego roweru ale jutro jadę na zakupy i chce się przygotować ) jeżeli będzie skuty to czy mogę go rozkuć i dać spinkę czy lepiej nie ingerować w nowy łańcuch i wyczyścić go porządnie na rowerze 😀 (ale z drugiej strony żeby wosk miał sens musi być nałożony na idealnie czysty łańcuch a smaru fabrycznego nie wyczyszczę z łańcucha nie szejkujac go ) 

Fabryczna spinka w łańcuchu nie ma sensu bo i tak musisz go odpowiednio skrócić. Więc i tak czeka rozkuwanie.

Nie smaruj niczym rurki pod siodełkiem, przetrzyj ją, wytrzyj otwór w ramie, nic nie będzie strzelać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Łańcuch mam już na rowerze jest to nowy rower ale chce zdjąć łańcuch żeby go porządnie wymyć bo zamierzam stosować wosk (zależy mi na czystości ) racja chyba zdecyduje się na spinkę jest chyba bezpieczniejsza i łatwiejsza do montażu niż ponowne zakuwanie roweru 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...