Skocz do zawartości

[od 5000zł do 7000zł] Wyprawowy Gravel


Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

Do tej pory jeździłem starą kolarzówką Peugeot UO-8 rocznik najprawdopodobniej 1974 - na tym rowerze przewoziłem sakwy z łączną wagą do 35kg. Zrobiłem tak z nim parę wypraw, ale ostatnio miałem dzwona i po scentrowaniu dwóch kół z czego tylnego raczej nie odratuje plus wgnieceniu na widelcu i zniszczonej jednej klamkomanetce postanowiłem porzucić moje druciarskie przygody i w końcu kupić coś z prawdziwego zdarzenia. a.thumb.jpg.ebdfd2469fcd77119ef31427cbdb3768.jpg

Mam 182cm wzrostu i 70kg wagi

-Poszukuje roweru do dwutygodniowych wypraw dziennie chce robić tak +/- 100km - celem jest układanie drogi w taki sposób, aby na koniec wjechać gdzieś w las i rozbić się na dziko czasami jakieś pole namiotowe. Także większość tras układam raczej 70% asfalt/25% ubite drogi szutrowe/5% drogi leśne. Jeżeli sytuacja tego wymaga jestem skłonny prowadzić rower przez parę km. 

-Weekendowe wycieczki 100km lecz na lekko tutaj zależy mi na szybkości dojazdu w docelowe miejsce. 

-Dojazd do pracy 5km miasto. 

Szukam roweru na stalowej ramie o trochę mniej agresywnym stacku  i zwiększą ilością miejsc montażowych na bidony. Najbardziej podoba mi się rama Treka 520 jednakże FC nie jest taki zły. Teraz mam dylematy czy szukać tych konstrukcji w oryginalnym osprzęcie czy brać coś z tych aukcji:

https://www.olx.pl/d/oferta/rower-marin-four-corners-1x11-CID767-IDKCKG0.html

https://www.olx.pl/d/oferta/trek-520-rozm-57-CID767-IDLRqdd.html?reason=observed_ad

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tej dwójki to na pewno bym żadnego nie kupił. FC ze wsadzonym osprzętem z aliexpress. Poza tym mając 182 na pewno bym się na rozmiar L nie porwał (raz ze względu na długość poziomej a dwa na kosmicznie duży stack). Trek imo trochę lepszy ale podobnie jak marin - 1x na mechanice.

Zastanów się też czy planując dwutygodniowe wyprawy i wioząc tym samym kilkanaście kilogramów szpeju kupno czegoś z napędem 1x jest na pewno dobrym wyborem. Osobiście uważam, że nie ale to ma być twój rower. Weź nawet za przykład fabrycznego 520 na rok 2022, który jest "kwintesencją" wyprawówki" - osprzęt 3x9 i ratio na najniższym przełożeniu 0,72. Tymczasem ten z twojego linku po modyfikacjach już tylko 0,95

Ja bym chyba brał ronina https://pl.author.eu/gravel/gravel/author-ronin-2021-ua42941612#!technicka-specifikace

Możesz też polecieć w coś włoskiego https://cech.bike/pl/rowery/1154-rower-cinelli-hobootleg-easy-travel-2022.html

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do dwóch pierwszych zgadzam się z @Mihau_. I FC wyszedł im trochę ciężki, cudów nie ma co oczekiwać ale ponad 13kg... W Treku coś mi wizualnie nie pasuje, napęd z innej parafii.

Ronin na tak, podoba mi się. W sumie moim typem w tej kategori jest Gieniek

https://allegro.pl/oferta/rower-stalowy-gravel-genesis-croix-de-fer-20-2021-11154626156

Ale gdyby przyszło co do czego grubo bym sie zastanawiał, ktorego z nich brać. Języczkiem uwagi mogły by być hamulce. Z drugiej strony na wyprawy  mechaniki mogą być równie dobre albo i lepsze (ew. naprawy).

Sam mam Octane One Kode, niestety tej ramy juz nie robią. A szkoda bo ubierajac ją samemu fajnego sprzeta można poskładać, do tego była przystępna cenowo. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat

Ja bym chyba brał ronina

Niestety trochę ponad budżet 😕 te 7000zł to naprawdę max max. Wstępnie budżet zakładałem na 5000zł, ale wiadomo jak jest.

Cytat

Tutaj natomiast nie ma mocowań na widelcu 😕

Cytat

Zastanów się też czy planując dwutygodniowe wyprawy i wioząc tym samym kilkanaście kilogramów szpeju kupno czegoś z napędem 1x jest na pewno dobrym wyborem.

@Mihau_ W tej kwestii się sporo zastanawiałem, ale doszedłem do wniosku, że w obecnym rowerze używam na wyprawach tak naprawdę środkowych przełożeń bo wolnobieg jest mocno wyeksploatowany i jakoś dawałem radę. Napęd na 1x to dla mnie uproszczenie w czyszczeniu i mniej części eksploatacyjnych. Jak będzie mi brakowało tej lekkości to zawsze chyba mogę zmienić coś na kasecie prawda? Też nie wiem jaka to różnica w realnych osiągach i na trasach. Wcześniej nie wspomniałem, ale jeżdżę raczej po płaskich terenach i na ten moment nie szukam jakiegoś roweru do wspinaczki :)  a jak takowa się trafi to jestem skłonny te parę km się przemęczyć. 

Cytat

Gieniek

@wojtt80 Kurde Dalej ponad 7000zł panowie :) ale nie powiem podoba się mnie. Nie wiesz ile można łącznej masy dźwigać na tym rowerze?

Cytat

Treku coś mi wizualnie nie pasuje, napęd z innej parafii.

Nie jestem biegły w temacie osprzętu i tak się zastanawiam czy to wszystko co tam jest ma prawo działać i jak wygląda sytuacja w przypadku jakiejś awarii(koszta względem np. grx ) czy rozbudowy(zwiększenie przełożeń). 

 

Panowie, a nie jest sensowniej ewentualnie zejść do tego? Tylko nie ukrywam, że właśnie korci mnie uproszczenie konstrukcji napędu 1x. ewentualnie 2x na GRX. 


Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat

Niestety trochę ponad budżet 😕 te 7000zł to naprawdę max max. Wstępnie budżet zakładałem na 5000zł, ale wiadomo jak jest.

Noooo bo najpierw się robi research a później ustala budżet

Cytat

  Jak będzie mi brakowało tej lekkości to zawsze chyba mogę zmienić coś na kasecie prawda?

Przerzutka ma maksymalny zakres tego co może obsługiwać. Zwykle w gravelach to co masz założone fabrycznie to już max (a rozbudowa napędu np. o przerzutkę mtb jest w większości przypadków niemożliwa przez brak kompatybilności z szosowymi klamkomanetkami)

Cytat

Wcześniej nie wspomniałem, ale jeżdżę raczej po płaskich terenach i na ten moment nie szukam jakiegoś roweru do wspinaczki :)

Ale tu nie chodzi o jakieś duże podjazdy tylko o znaczące zwiększenie masy roweru tobołami.

Cytat

Nie jestem biegły w temacie osprzętu i tak się zastanawiam czy to wszystko co tam jest ma prawo działać i jak wygląda sytuacja w przypadku jakiejś awarii(koszta względem np. grx ) czy rozbudowy(zwiększenie przełożeń). 

No kompatybilne jest ale idąc za słowami sprzedawcy "rama ma miesiąc, reszta części różnie"  - ulepił rower z tego co miał pod ręką lub co tanio udało się kupić, tyle

Kupując np. coś nowego na grx masz dwa lata gwarancji, tutaj tylko kwestia szczęścia. Biorąc pod uwagę, że gość woła sobie za to 6500 a nowy ronin kosztuje (o ile gdzieś w ogóle jest bo nie wiem) 8, ma dwa lata gwarancji i hydraulikę to nawet minuty bym się nie zastanawiał. Kosztem części się nie ma co przejmować, dwie dychy w jedną czy drugą różnicy nie zrobi

Cytat

Panowie, a nie jest sensowniej ewentualnie zejść do tego? Tylko nie ukrywam, że właśnie korci mnie uproszczenie konstrukcji napędu 1x. ewentualnie 2x na GRX. 

No to jak cię korci coś innego to masz odpowiedź. Choć szczerze mówiąc chyba wolałbym kupić ten i sobie wymienić osprzęt sprzedając tę sorę i kombinując trochę z używkami shimano (np. klamki hydrauliczne 105 + zaciski, przerzutka tył grx + jakaś tania korba przełajowa 46-30)  choć z tego co widzę nie ogarniasz na tyle tematów technicznych żeby się na to porwać.

 

 

BTW z tańszych stalówek na pewno nada się esker 4.0, do tego nie ma problemów z zakupem. Napęd to tiagra więc w pełni kompatybilny z grx 10s

https://kross.eu/pl/rowery/gravel/esker-4-0-zielony-czarny-polysk-1

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 godzin temu, Plysiek napisał:

Nie wiesz ile można łącznej masy dźwigać na tym rowerze?

Nie wiem, przeważnie tego typu sprzety spokojnie powinny dawać radę z obciążeniem 120kg. Ale info od producenta ciężko sie doszukać. 

15 godzin temu, Plysiek napisał:
Cytat

Treku coś mi wizualnie nie pasuje, napęd z innej parafii.

Nie jestem biegły w temacie osprzętu i tak się zastanawiam czy to wszystko co tam jest ma prawo działać i jak wygląda sytuacja w przypadku jakiejś awarii(koszta względem np. grx ) czy rozbudowy(zwiększenie przełożeń). 

Działać będzie, po prostu nie podoba mi sie takie zestawienie. 

 

15 godzin temu, Plysiek napisał:

Panowie, a nie jest sensowniej ewentualnie zejść do tego? Tylko nie ukrywam, że właśnie korci mnie uproszczenie konstrukcji napędu 1x. ewentualnie 2x na GRX.

Generowanie kosztów, zmiana napędu na coś sensownego trochę kosztuje. Tym bardziej jeśli nie dlubiesz sam i nie szukasz tzw. "okazji";)

Kross Esker 4.0 jak najbardziej na tak, dorzucę jeszcze coś takiego, Octane One Flapjack:

https://allegro.pl/oferta/rower-gravel-octane-one-flapjack-m-custom-28-12025327651?reco_id=25c78b21-d8e4-11ec-bd41-8ab6a04f29bf&sid=041047f9c36843e364ecb91b45c568a2755aa386fe7e14ee7421a14291fbf951

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rama w "01 Flapjack" chyba jest zespawana z rur kotłowych bo cały rower waży ponad 14 kilogramów, a w niektórych sklepach podają nawet 15kg. Zrozumiałbym tak dużą wagę roweru gdyby było tam dynamo w piaście, błotniki, lampki, czy jakaś olbrzymia kaseta z tyłu, ale tam nic takiego nie ma. Mój gravel zrobiony przeze mnie na ramie Marin Muirwoods ma wszystkie te dodatki i nawet jeszcze więcej i waży około 13,2kg.

Skąd tak duża waga tego roweru?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 godziny temu, Plysiek napisał:

Szukam roweru na stalowej ramie o trochę mniej agresywnym stacku  i zwiększą ilością miejsc montażowych na bidony. Najbardziej podoba mi się rama Treka 520 jednakże FC nie jest taki zły. Teraz mam dylematy czy szukać tych konstrukcji w oryginalnym osprzęcie czy brać coś z tych aukcji:

https://www.olx.pl/d/oferta/rower-marin-four-corners-1x11-CID767-IDKCKG0.html

https://www.olx.pl/d/oferta/trek-520-rozm-57-CID767-IDLRqdd.html?reason=observed_ad

FC z pierwszego linku widzisz 5300 i ....... NIE. 

Jednak jak się spojrzy w specyfikację. 

Klamki i przerzutka sensah  SRX Pro, jest to jeden z niewielu osprzetu ktory bym zakupił na ali. Fajne rozwiązanie z zmianą, szeroki zakres,11 rzędów opinie na yotube raczej przychylne, nie wiem jak poradziła by sobie z dłuższym użytkowaniem. Koła na novatecach, obręcz oczkowana. opony zwijane, hamulce od avida mechaniczne ale już road7, niegłupia korba. 

Tym bardziej że rower na hydraulice i ramie stalowej to nie za 5300, tylko dużo więcej. 

Czy napęd 1xx sprawdza się podczas wyprawy, oczywiście że tak. Napęd 1rz ustawia się albo na twardo, albo miękko, to tylko kwestia zmiany przedniej zębatki. W wyjazdach twarde przełożenia są zbędne. Wszystko co ma powyżej 38z na korbie jest niepotrzebne. 

Niestety Sram i Shimano w budżetowych napędach 1xx do graveli zachowują się jak prawdziwy monopolista i ma wywalone na to.  .

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, leejoonidas napisał:

Rama w "01 Flapjack" chyba jest zespawana z rur kotłowych bo cały rower waży ponad 14 kilogramów, a w niektórych sklepach podają nawet 15kg.

Ile waży w rzeczywistości nie wiem, w kilku sklepach podają wagę 12,5kg, co byłoby całkiem ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Marin Gestalt 2 - ma oczka na widelcu z tyłu i z przodu. Napęd 2x10, opona 32 czyli po asfalcie pojedzie, po szutrze też, a w piachu trzeba pchać :) Jedyny minus jaki widzę to nisko opadająca rama, więc trudno pogodzić torbę pod ramę z bidonami.

Niestety jest aluminiowy i ma tylko 2 miejsca pod bidony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wspomniany już tu Octane One Flapjack realnie waży +-13kg, więc nie tak źle jak na budżetowy, stalowy rower na oponach 29x2,1. Ma napęd o szerokim zakresie 46x30 i 11-36. Ma mocowania na ramie i widelcu. Taka właśnie wyprawówka. Tu link do artykułu, gdzie został też zważony: https://team29er.pl/gravel/3308-octane-one-flapjack-gravel-do-ciezkich-zastosowan

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

clavdivs a co uważasz o tym treku? 

Myślę nad tym trekiem bo wydaje mi się na dobrą bazę do rozbudowy, a jakbym miał coś w nim zmieniać to najprawdopodobniej kasetę na coś takiego jak w tym artykule(ale to najprawdopodobniej wiąże się z wymianą tylnej przerzutki), ewentualnie co byś polecił, jak to widzisz?

Cytat

MANETKI SZOSOWE SRAM Z KASETĄ 10-50T - RIVAL 1 + GARBARUK

https://bikepacking.com/gear/guide-to-mullet-drivetrains/#0

Dodatkowo pewnie po twojej radzie szukałbym mniejszej przedniej zębatki pod wyprawy. 

Może - korba 34 i kaseta 10-42? 

ewentualnie co byś polecił, jak to widzisz?

Czy jednak na ten moment byłoby lepiej kupić ten i zmieniać w przyszłości cały napęd? 

@wojtt80 

Cytat

Generowanie kosztów, zmiana napędu na coś sensownego trochę kosztuje. Tym bardziej jeśli nie dlubiesz sam i nie szukasz tzw. "okazji";)

W tym rzecz, że lubię dłubać (akurat w nowym osprzęcie nie mam jeszcze w prawy, ale jak się nauczyłem naprawiać piasty z lat 70 to i tego się nauczę :) )i raczej na ten moment szukam jakiegoś kompromisu w osprzęcie, który będzie jak najbardziej uniwersalny pod ewentualne przeróbki. Na ten moment mam zapał jak stracę to chyba najbliżej mi do twojej propozycji czyli do Genesis Croix de Fer 20 2021 L

@spidelli

Cytat

Marin Gestalt 2 - Niestety jest aluminiowy i ma tylko 2 miejsca pod bidony 

Dokładnie 😕 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Plysiek wymiana napędu w Treku jesli ma być nowy to koszt min. 1500zl. Mowimy o 1xx, z Shimano, Sram z tego co się orientuje wyjdzie drożej. W grupie Deore nie ma blatu 36/38 pod 1x. Czyli trzeba by coś dopasować. 

Korba 34 z kaseta 10-42 to wg mnie za miękko do wyprawowki. Ale...

Można by pójść w naped 2x11Deore M5100. Korba w zestawie ma 36 zębów na najwiekszym blacie, jesli by brakowało to jest opcja żeby zmienić  na 38. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za miękko z przodu, z tyłu zdecydowanie nie. Choć to też zależy z jaką kadencją się jeździ. Na 34x można spokojnie wyciagnąć ponad 30-35 km/h, ale... ja np. jak się nie kontroluję, to jeźdżę z (bardzo) niską kadencją - a wiadomo że podczas całodniowych wypraw kontrolować cały czas kadencji nikt nie będzie.

Z drugiej strony, jak autor wozi ze sobą czasami 35 kg bagażu (o matko!), to spokojnie mu to wystarczy.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Coś nie tak z Deore i barankiem ?

Na zdjęciu rower , mniej więcej pokroju jakiego szuka autor tematu, zrobiony pd sakwy, 38/24 z przodu 11-34 z tyłu,  2x9.

Większość jedzie się z blatu , jak robi się stromo, dopiero młynek. Przy GRX 46/30 nie jest to takie oczywiste ...

82WVKCL.jpg

 

 

 

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zachowawczo wybrał bym tego Treka na sorze.  Napęd pozwoli na wyprawę, a z czasem zbierał bym komponenty na 1xx.  Naped 3xx pozwoli na zorientowanie się jakich najczęściej używasz przełożeń, taka wiedza się przydaje przy wyborze 1xx. 

Musisz mieć świadomość że Trek ma mocowanie pod hamulce typu PM. W przyszłości może to utrudnić montaż typowo hydraulicznych hamulców, tak jak GRX.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrobienie tak miękkiego napędu na szosowych klamkach 11s, tylnej przerzutce grx i tej korbie korbie+przerzutce mtb jest możliwe. Po prostu trzeba wiedzieć czego się chce, dla mnie trochę bez sensu zestaw - gdyby to był rower do jazdy wyłącznie z sakwami to spoko ale przecież tak nie będzie. Na pewno nie chciałbym mieć mechanicznych hamulców kiedy jeździłbym "zestawem" ważącym 120kg. 

Dlatego też podlinkowałem ronina mimo, że w budżecie się nie mieści. Wydajesz trochę więcej ale masz święty spokój, nic nie musisz wymieniać, po prostu porządny, kompletny rower przy takich wymaganiach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W tym przypadku, konieczność dokupienia klamek stawia pytanie czy warto. Niestety jest to droga impreza, napęd kombinowany wyjdzie niewiele taniej od zakupu kompletnej grupy np grx.

@Mihau_ w światku wędrowców rowerowych można zauważyć że nie wszyscy stawiają na hydraulike. Gdybym jeździł takie trasy sam bym sie zastanawiał. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Mihau_  a pro po:

Cytat

Zastanów się też czy planując dwutygodniowe wyprawy i wioząc tym samym kilkanaście kilogramów szpeju kupno czegoś z napędem 1x jest na pewno dobrym wyborem. Osobiście uważam, że nie ale to ma być twój rower. Weź nawet za przykład fabrycznego 520 na rok 2022, który jest "kwintesencją" wyprawówki" - osprzęt 3x9 i ratio na najniższym przełożeniu 0,72. Tymczasem ten z twojego linku po modyfikacjach już tylko 0,95

Obecnie na wyprawach jeździłem przełożeniem 45 korba i na kasecie max 17 ostatnie dwa biegi nie wchodziły. Niżej link w którym jest osprzęt z mojej ramy. I jak się ma to do tych wymienionych tutaj? 

http://www.bikeboompeugeot.com/Brochures USA/Peugeot 1974 USA Brochure/Peugeot 1974 USA Brochure Page 14.jpg

Jeździłem z prędkością mniej więcej 15-17km/h w 3 dniu wyprawy... Chciałbym zwiększyć średnie tempo. Największa bolączka to zmiana biegów które po prostu nie działały :) ale obawiam się, że przy osprzęcie 3x9 ciągła zmiana biegów może być uciążliwa więc dlatego poszukuje od razu czegoś prostego i uniwersalnego.

5 godzin temu, clavdivs napisał:

Musisz mieć świadomość że Trek ma mocowanie pod hamulce typu PM. W przyszłości może to utrudnić montaż typowo hydraulicznych hamulców, tak jak GRX.

@clavdics Raczej wolałbym zostać przy mechanicznych hamulcach jakoś im bardziej ufam i widzę, że w typowo wyprawowych konstrukcjach właśnie takie są używane :) 

Cytat

Zrobienie tak miękkiego napędu na szosowych klamkach 11s, tylnej przerzutce grx i tej korbie korbie+przerzutce mtb jest możliwe. Po prostu trzeba wiedzieć czego się chce, dla mnie trochę bez sensu zestaw - gdyby to był rower do jazdy wyłącznie z sakwami to spoko ale przecież tak nie będzie. Na pewno nie chciałbym mieć mechanicznych hamulców kiedy jeździłbym "zestawem" ważącym 120kg

@Mihau_ Sęk w tym, że nie ma sprzętu uniwersalnego do tego typu zastosowań, albo będzie bardziej wyprawowy, albo bardziej przełajowy 😕 Jednakże właśnie ten Trek wydaje się mi dobrą podstawą do tego co chcę osiągnąć. Mam ciężką stabilną stalową ramę z dożywotnią gwarancją. Prosty napęd z dużą korbą co daje mi sporo ciężkich przełożeń (o ile dobrze to rozumiem) tylna przerzutka jest z wózkiem od garbaruka więc pewnie pomieści większą kasetę 11s np https://zielonekilometry.pl/kaseta-sunrace-ms8-11s-11-50-czarna-p-255.html widziałem filmiki, że bez tego garbaruka też daje rade. Jeszcze raz zaznaczę, że raczej szukam roweru do płaskiego jeżdżenia z sakwami jak mi się odmieni to zacznę wtedy kombinować ze zmianą blatu :)

Teraz kwestia czy taka logika ma sens?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...