Skocz do zawartości

[napęd] linia łańcucha


Rekomendowane odpowiedzi

Przymierzam się do zakupu korby. Aktualnie posiadam tylną piastę 148x12mm oraz korbę Sunrace FCM80T która ma linie łańcucha 50mm. Zamierzam kupić Shimano Deore FC MT5100 której linia łańcucha to 52mm. Czy taka różnica jest dopuszczalna i normalnie wszystko będzie działało? czy raczej szukać korby której linia jest taka sama jak Sunrace?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chodzi o to że standard Boost, czyli Twoje 148x12 przesunął nieco kasetę na zewnątrz, więc potrzebujesz korby która też jest nieco bardziej przesunięta w prawo, żeby zębatka była mniej więcej po środku kasety. 

Wcześniej, zanim pojawił się ten standard zębatki były bliżej ramy a kaseta bliżej piasty i wszystko działało w jednej linii ale "bliżej" ramy. Możesz poczytać o linii łańcucha dla Boost, wszystko zostało w tym temacie napisane, w necie czy na forum. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

To się podłączę z pytaniem o linię łańcucha. Piasta z tyłu to 148 mm, mufa suportu 73mm. Fabrycznie była:

- korba FSA Gradient o oznaczeniach jak na załączonym foto.
- wkład suportu FSA MegaEVO o oznaczeniach jak na foto w załączniku.

Linia była ok, przy największej koronce z tyłu i kręceniu korbą do tyłu łańcuch nie spadał. Przy pchaniu roweru do tyłu korba się nie kręciła. 

Postanowiłem dokonać zmiany korby na Shimano. Zamontowałem:

- korba Shimano FC-M8100-1 z linią 52mm, 
- suport Token TK878EX,

Napęd działa płynie i precyzyjnie.  Niestety przy największej koronce z tyłu (51T) i kręceniu korbą do tyłu spada łańcuch na 3 koronkę od góry. Przy pchaniu roweru do tyłu łańcuch również spada z największej koronki. Dodatkowo kręci się korba. Jednym słowem linia łańcucha się kłania.

Zgodnie z instrukcją Tokena wsadziłem 1 podkładkę 2,5 mm od strony napędowej. Po drugiej stronie brak podkładek. Dokładnie jak na załączonym schemacie. 

Zakładam, że do rozwiązania problemu trzeba przybliżyć korbę do ramy. W związku z tym mam pytanie:

- usunąć zupełnie podkładkę 2,5 mm i będzie ok? 
- zastąpić podkładkę 2,5 mm węższą (mam 0,5mm w ilości sztuk dwóch) więc mogę urwać 1,5 lub 2mm względem tego co mam? 
- czy odjętą po stronie napędowej podkładkę mam przełożyć po drugiej stronie, czy jest to zbędne? 

20220805_163529.jpg

20220805_163721.jpg

878_bsa_manual.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Pozwolę sobie odgrzebać temat bo nie znalazłem tego na forum. Chodzi o korby Shimano. Czy do ramy z piastą 148mm,  nie lepiej montować korby z linią 55mm zamiast 52 ? Jednak w nowych rowerach z Boostem 148  przeważnie montują korby z linią 52 ,a zębatki 34T są blisko ramy . Jakbym zmienił na 55mm to mogą być problemy z najlżejszym przełożeniem ?

Edytowane przez luker7
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...