charlietramp Napisano 16 Maja 2022 Udostępnij Napisano 16 Maja 2022 Witam chciał bym się dopytać do znawców tematu jakie są dostępne silnik 1000 w z maksymalnym momentem obrotowym. posiadam w swoim trójkołowym rowero-kamperze silnik 1000 w bezprzekładniowy ale kompletnie nie daje on rady na podjazdach dlatego postanowiłem przystosować go do pokonywania jak największych wzniesień [planowany wyjazd na Nordkapp] nie wiem też jak wygląda różnorodność podłończeń [okablowania] pomiędzy silnikiem a baterią. Z góry dziękuję za odpowiedź kogoś kto zna temat lepiej odemnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dave99 Napisano 17 Maja 2022 Udostępnij Napisano 17 Maja 2022 Możesz pokazać jak wygląda ten rower? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Krzysiek744 Napisano 17 Maja 2022 Udostępnij Napisano 17 Maja 2022 Rowero-kamper brzmi naprawdę ciekawie. Też chętnie zobaczę zdjęcie. Gdzie będziesz go ładował podczas takiej trasy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
charlietramp Napisano 18 Maja 2022 Autor Udostępnij Napisano 18 Maja 2022 dużo by o nim można było pisać generalnie ma on wszelkie udogodnienia takie jak np ogrzewanie webasto ogrzewanie elektryczne agreagta 900w solary na dachu przetwornicę akumulator 200 AH 2 m łóżko stolik itp na zdjęciu nie ma jeszcze silnika [zdjęcia silnika poniżej ] najlepiej było by mi znaleźć silnik który ma największy moment obrotowy ten ma podobno raptem 18 Nm jest bezprzekładniowy 1:1 na niewielkich wzniesieniach daje radę ale pod wieksze kompletnie nie spełnia swojego zadania z braku sensownych obrotów około 2km/h przegrzewa się po kilku minutach szykuję się tym rowerem Do norwegii na sam cypelek do Nordkapp i dlatego potrzebuję jak najwiekszego przełożenia. Rower do lekkich nie należy jednak z powodu 3 rodzajów przerzutek przednich środkowych i tylnik można rozwijać nim prędkość około 10 km/h z pomocą siły mięśni i to nawet przez dystans 40 km silnik w zamyśle ma być tylko pomocniczy pod najtrudniejsze podjazdy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dave99 Napisano 18 Maja 2022 Udostępnij Napisano 18 Maja 2022 (edytowane) Zainteresuj się silnikami centralnymi np. cyc x1 stealth. Ma on nawet 150Nm. Edytowane 18 Maja 2022 przez Dave99 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chrismel Napisano 18 Maja 2022 Udostępnij Napisano 18 Maja 2022 (edytowane) Taki mały offtop. Jechałem na Lofoty autem. Pierwszy radiowóz policyjny zobaczyłem po wyjeździe z promu w Karlskronie, drugi pod komendą policji w Narviku, trzeci już na samych Lofotach w Svolvaer. Na kilka tysięcy km to niezbyt wiele. Ale jak trafiłaby Ci się przypadkiem jakakolwiek kontrola, np. trzeźwości, a takowe podobno od czasu do czasu organizują, sprawdzając każdy pojazd to możesz mieć problem. Nijak się nie dogadasz z policją Norweską. A taki pojazd podpada pod wymóg rejestracji, ubezpieczenia, itd. Jak nie będziesz tego miał to nie pojedziesz dalej a koszty będą na pewno duże. O jakiejkolwiek kolizji nawet strach myśleć. Następna sprawa to kwestia ładowania. Nie wiem jak chcesz to rozwiązać. Kempingi ? Bo tak mniej więcej (w zależności od trasy którą wybierzesz) od Alty czy Karasjok to są już tylko renifery, lapończycy i trochę niskich krzaczków. Niby coś tam jeszcze jest po drodze oprócz tego ale w sezonie obłożenie może być na maxa. I jeszcze kwestia tuneli do których jest zakaz wjazdu rowerem. Jak masz zwykły rower to pewnie sprawę rozwiązuje się autobusem lub pociągiem. A może są wzdłuż nich jakieś objazdy dla rowerów ? Nie sprawdzałem tego. Nie chcę Cię odwodzić od pomysłu bo uważam że takie pozytywnie zakręcone są super ale zainteresuj się tym o czym napisałem jeżeli tego jeszcze nie zrobiłeś. Edytowane 18 Maja 2022 przez chrismel Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
charlietramp Napisano 19 Maja 2022 Autor Udostępnij Napisano 19 Maja 2022 Witam dziękuję za informację jednak analizując przepisy wszystko wskazuje że rower kamper cały czas spełnia definicję zwykłego roweru ( mieści się w wymiarach europejskich standardów nie ma więcej niż 90 cm szerokości ani 4 m długości a silnik chodź zastosowany 1000 można zablokować do 250 w co do ładowania domyślne jest ładowanie go z panelu słonecznych lub ewentualnie w przypadku takiej potrzeby odpalić agregat prądotwórczy co do tuneli słyszałem i opracowałem trasę która uwzględnia przejazdy rowerem w zamyśle na żaden lemingi nie mam zamiaru jechać co do kontroli i radiowozów jak i samych przepisów cóż nie wszystko da się przewidzieć jednak starałem się aby cały projekt był legalny Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.