Skocz do zawartości

[3000-4000zł] uniwersalny rower crossowy/gravel


Rekomendowane odpowiedzi

Chciałbym kupić sobie rower w przedziale cenowym 3000-4000zł. Chciałbym używać go do jazdy po mieście, czasami do jazdy po lesie i podobnym terenie. W sklepie rowerowym powiedziano mi, że w tej cenie dobrego gravela nie kupię, ponieważ gravel w tej cenie nie będzie dobrze hamować cokolwiek miałoby to znaczyć.

Obecnie posiadam rower KANDS 1300 i moja średnia prędkość jaką nim osiągam to 17 km/h. Chciałbym kupić rower, którym będę mógł osiągać większe średnie prędkości dlatego też pod uwagę biorę gravela. Czy istnieją też jakieś rowery crossowe, które byłyby szybsze? A może macie jakiś inny rower do zaproponowania z innego gatunku niż gravel i cross tak aby nadawał się do jazdy po mieście i czasami po ścieżkach leśnych i który by był nieco szybszy od mojego obecnego roweru (KANDS 1300)?

 

Mój wzrost to 178cm, a waga to 78kg.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szybkość roweru zależy praktycznie tylko od dwóch czynników. Pierwszy z nich to opony. Na tej stronie masz testy opon pod względem oporów toczenia: https://www.bicyclerollingresistance.com/ Jak się wczytasz uważnie to szerokość nie jest kluczowym parametrem. Najważniejszy jest rodzaj bieżnika i zastosowanej mieszanki. Drugi czynnik to opór powietrza. Im szybciej jedziesz tym większe ma znaczenie. 80% tego oporu generuje kolarz. Nisko pochylona pozycja oraz wąsko rozłożone ręce powodują że jest on mniejszy. Dlatego rowery szosowe są tak szybkie bo obydwa czynniki mają na minimalnym poziomie. Na drugim miejscu są gravele które oferują kompromis pomiędzy szybkością i wygodą. Potem rowery fitness/crosowe. Nie należy też zapominać o ubiorze. Dopasowane ubranie zmniejsza opór powietrza bardzo znacznie. Ponieważ większą część generują nogi kolarza jazda w spodenkach kolarskich jest ważna nie tylko z uwagi na komfort. Cała reszta jest praktycznie pomijalna.

A więc rower typu MTB czy podobny nie będzie nigdy szybki choćby miał na pokładzie nie wiadomo jakie przerzutki i kosztował 20.000 zł. Natomiast najbardziej podstawowy gravel za 3000-4000 z dobrymi oponami (!) oraz odpowiednio ubranym kolarzem będzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat

W sklepie rowerowym powiedziano mi, że w tej cenie dobrego gravela nie kupię, ponieważ gravel w tej cenie nie będzie dobrze hamować cokolwiek miałoby to znaczyć.

No i mają rację. Najtańszy gravel, który ma wszystko co taki rower powinien mieć kosztuje ~5700 i jest to romet aspre 2

Cytat

Obecnie posiadam rower KANDS 1300 i moja średnia prędkość jaką nim osiągam to 17 km/h. Chciałbym kupić rower, którym będę mógł osiągać większe średnie prędkości

Rower sam nie jedzie. Prędkość średnia zależy od warunków ale zakładając, że te 17 masz "poza miastem" jadąc własnym tempem to bieda, nawet na crossie i raczej typ roweru niewielkie tu ma znaczenie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@marcelosna Twoje pytanie nie ma prostej odpowiedzi bo nie jesteśmy Tobą. To trochę jak pytanie, jak powinna wyglądać dziewczyna żeby mi się podobała :)

@Mihau_moc kolarza jest zależna od wieku. 30 latek ma przeciętnie 200 W ale 60 latek już tylko 90 W. Nie zakładaj z góry że 17 km/h to bieda. Jak ktoś jest zdrowym 30 latkiem to faktycznie tak jest. Ale jak ktoś jest osobą trochę starszą, do tego zdrowie już nie to, może się okazać że te 17 km/h jest całkiem niezłym wynikiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat

Obecnie posiadam rower KANDS 1300 i moja średnia prędkość jaką nim osiągam to 17 km/h

Tak jak napisał @chrismel opony to główny czynnik co do osiąganych prędkości. W ubiegłym roku zmieniłem opony na schwalbe marathon plus, bieżnik dużo bardziej agresywny jeżeli chodzi o asfalt od tego, który miały poprzednie opony. Tylko taka zmiana dodała 2 km/h średniej  prędkości na długich trasach. Drugim czynnkiem, który moim zdaniem ma kolosalny wpływ na średnią prędkość są buty spd. Jeżdżę w takich dopiero od tego sezonu i różnica jest naprawdę odczuwalna. Zastanów się, czy faktycznie jesy Ci potrzebny nowy rower, czy lekka modyfikacja obecnego😉

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co powiecie o tych rowerach? Obecnie zastanawiam się który z nich wybrać? Po tym co napisaliście zdecydowałbym się na kupno roweru crossowego/fitness.

https://www.trekbikes.com/pl/pl_PL/rowery/rowery-crossowe/rowery-fitness/fx/fx-2-disc/p/27991/

https://www.giant-bicycles.com/pl/escape-disc-1-2022

https://bergamont.pl/produkt/57/505/Rower-Sweep-4/

https://sprint-rowery.pl/rower-fitness-marin-presidio-2-2021

https://www.marinbikes.com/pl/bikes/2021-muirwoods

https://kross.eu/pl/rowery/turystyczne/cross/evado-6-0-matowy

https://immotion.pl/rowery-crossowe-i-trekkingowe/2091-rower-crossowy-unibike-crossfire-gts-1.html

Najbardziej wizualnie podoba mi się rower Sweep 4. Z tego co widzę to obecnie może być problem z dostępnością rowerów. Czy możecie jakiś inny rower crossowy/fitness polecić w przedziale cenowym około 3000-4000zł?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@marcelos

Sprawa rozbija się o jedną kwestię (amortyzator), jeżeli kupisz crossa to tylko z amortyzatorem powietrznym, sprężynowe odpuść bo raz są ciężkie, a dwa ich użyteczność jest iluzoryczna. Siłą rzeczy w Twoim budżecie jesteś "skazany" na Riverside 920, aktualnie w promocji

https://www.decathlon.pl/p/rower-crossowy-riverside-920/_/R-p-300795

Jednak to prawie 13kg roweru i do szybszej jazdy (jeśli noga pozwoli) może brakować trochę przełożeń.

Biorąc pod uwagę ogólną dostępność rowerów i kierując się nie tylko ceną mocno rozważył bym tego Gianta Escape Disc 1 2022 którego linkowałeś.

Masz ładną , czystą ramę, carbonowy widelec, niską wagę (11kg), zakres przełożeń pozwalający pojechać szybciej, ale jak jak trzeba to miękko też będzie, hydrauliczne hamulce, dobry wkład suportu. Przerzutki może nie są najwyższych lotów, ale mogło być gorzej ;) i tym bym się specjalnie nie przejmował. Opony 38mm są ok, ale więcej też się w razie czego zmieści, gdyby komfortu było za mało. Szkoda tylko sztywnych osi, bo to super sprawa, ale trudno.

Podsumowując Giant w porównaniu do Riversidea będzie lżejszy, szybszy, (zaraz mnie zjedzą, ale..)  ładniejszy ;), ma wszystkie zalety gravela poza kierownicą, ale dzięki temu ma porządne hamulce. Tysiaka trzeba dołożyć, ale coś za coś. W tym pułapie cenowym dużego wyboru teraz nie masz, ale wątpię żeby w tych czasach warto było czekać, a Gianty są dostępne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@marcelos Nie wiem czy ktoś to poruszał i czy jesteś tego świadom, ale patrząc na obecne problemy z dostępnością musisz sugerować się też tym, czy rozmiar ramy odpowiedni dla Ciebie będzie dostępny. Na przykład w linku do unibike'a crossfire'a, który zamieściłeś dostępne są tylko rowery z rozmiarem ramy 21", a to dużo za duża rama dla Ciebie jeśli masz 178cm wzrostu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Riverside 920 jakiś taki mało estetyczny jak dla mnie. Co do Giant ESCAPE DISC 1 to wiecie gdzie go mogę obecnie dostać? Znalazłem dwa sklepy w których prawdopodobnie mógłbym go dostać. Ogromnym plusem jak dla mnie jest jego waga.

https://www.giant-bicycles.com/pl/escape-disc-1-2022

https://olimpiasport.pl/sklep/produkt/rower-giant-escape-disc-1-2022/49984.884.1.1.pl.0.htm

Problem jest taki, że w przypadku pierwszego linku jest możliwość zamówienia tego roweru jedynie do sklepu stacjonarnego GIANT. Najbliższy taki punkt od siebie mam oddalony około o 200km. Czy może później jest opcja żeby z tego sklepu przysłali mi kurierem ten rower?

W przypadku drugiego linku można spytać o dostępność, więc zakładam, że rower może być niedostępny.

Jaka jest różnica między amortyzatorem powietrznym, a sprężynowym? Jaki amortyzator ma GIANT ESCAPE DISC 1, powietrzny czy sprężynowy?

Z tego co widze to GIANT ma tylko 18 przerzutek? To wada czy zaleta?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat

Jaka jest różnica między amortyzatorem powietrznym, a sprężynowym? Jaki amortyzator ma GIANT ESCAPE DISC 1, powietrzny czy sprężynowy?

Z grubsza powietrzny działa i jesteś w stanie go regulować a sprężynowy nie bardzo.

A widzisz w tym escape jakikolwiek amortyzowany widelec? Bo ja widzę sztywny

Cytat

Z tego co widze to GIANT ma tylko 18 przerzutek? To wada czy zaleta?

Ani wada ani zaleta, cecha, następstwo klasy napędu. Ogólnie to szału nie robi za taką kasę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 biegów jest wystarczające. Jest natomiast inny problem. Korba 30x46 przy osiąganych przez Ciebie prędkościach będzie za twarda i będziesz korzystał z połowy kasety oraz męczył się ze znalezieniem odpowiedniego przełożenia. Podobnie zresztą jak 3 rzędowa 26x36x48 w której z największego blatu nie będziesz w ogóle korzystał. Optymalna byłaby 22x32x44, 22x30x40 lub 22x36, 26x36. Proponuję żebyś skorzystał z jakiegoś kalkulatora przełożeń, np. http://gears.mtbcrosscountry.com i sam to sprawdził wiedząc z jakich przełożeń realnie korzystasz. Możesz przyjąć że zmieniając rower na cross oraz opony na szybsze zyskasz około 2 km/h, góra 3 km/h przy odpowiednim stroju.

I masz rację. Riverside 920 jest wyjątkowo szpetny :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czemu rozwala? Riverside znacznie tańszy i rozwala? Czym konkretnie rozwala? Czy Riverside nada się do nieco szybszej jazdy? Bo wcześniej Artur 85 napisał, że może w nim nie starczyć przełożeń. WIdzę, że w tym rowerze osprzęt jest firmy SRAM. Nie kojarzę tej firmy. Na pewno ten rower ma dobry osprzęt?

Co ewentualnie oprócz Riverside 920 jesteście w stanie zaproponować?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat

Czemu rozwala? Riverside znacznie tańszy i rozwala?

Oczywiście, jest sporo lepszy technicznie. To, że coś jest droższe nie znaczy, że jest lepsze, szczególnie w temacie rowerów, gdzie przepłacanie za napis na ramie jest standardem.

Cytat

Czym konkretnie rozwala?

Lepszy napęd, lepsze koła, powietrzny widelec. Za taką porównywalną konfigurację np. u gianta musisz zapłacić pod 5k

Cytat

Czy Riverside nada się do nieco szybszej jazdy? Bo wcześniej Artur 85 napisał, że może w nim nie starczyć przełożeń.

Trochę na wyrost to napisał. Napęd, który masz tam fabrycznie pozwala jechać przy standardowej kadencji ~90rpm jakieś 40kmh. Zupełnie wystarczająco jak na taki typ roweru, z tak wyprostowaną pozycją nie da się jeździć szybciej. A jeśli nawet dojdziesz do generowania mocy na poziomie zawodnika pro to wystarczy wymiana zębatki na korbie

Cytat

WIdzę, że w tym rowerze osprzęt jest firmy SRAM. Nie kojarzę tej firmy. Na pewno ten rower ma dobry osprzęt?

Nooo to ogólnie niedobrze, że nie znasz firmy sram.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...