pablo945 Napisano 11 Maja 2022 Napisano 11 Maja 2022 Witam W skład mojego roweru wchodzą koła 28c z obręczami kands tech dwukomorowymi-wzmacnianymi aluminiowymi, opony impac crosspac 28" 700x38C waga obydwu kół ze sprawdzenia w internecie wynosi prawdopodobnie ponad 3kg. Ważę 101kg (łącznie z ubraniami) do tego plecak z u-lockiem 1830g, pojemnik z 4 kanapkami oraz klucz uniwersalny do roweru, w sumie łączna masa wynosi gdzieś 103-104kg którą dźwiga rower do pracy przez 5 km na asfalcie i kostce brukowej. Pytanie do Was Szanowni forumowicze: Na jaki zestaw lekkich kół mogę sobie pozwolić? Dodam jeszcze że używam 8 rzędowej kastety Shimano, długość osi tył prawdopodobnie 135mm a przód 100mm. Budżet jaki mogę przeznaczyć na pełne wyposażenie kół (opony bez drutowe, lekka dętka bądź tubeless), z jakimś dobrym bębenkiem jak da radę: 1000zł-1200zł oczywiście w ratach najlepiej. Z góry dziękuję za odpowiedzi.
Chociemir Napisano 11 Maja 2022 Napisano 11 Maja 2022 "Lekkie" to znaczy konkretnie ile miałyby ważyć?
Molekpl Napisano 11 Maja 2022 Napisano 11 Maja 2022 Kawał chłopa z Ciebie i jeździsz 5km do pracy.. Serio - po co Ci lekkie koła?
pablo945 Napisano 11 Maja 2022 Autor Napisano 11 Maja 2022 @Chociemir 1500-1800g @Molekpl obecne nie są w najlepszym stanie, po za tym trochę ważą, wracając mam 70% trasy pod górę po asfalcie.
hulk14 Napisano 11 Maja 2022 Napisano 11 Maja 2022 Uderz do daveo/lemonbike/dandyhorse itp. Coś Ci złożą. Ale rzeczywiście, składanie lekkich kół do jazdy 5km do pracy to trochę przerost formy nad treścią. Ewentualnie spóbuj kupić jakieś używki na dt swiss 350 (ale to najlepiej mając możliwość ich obejrzenia na żywo przed zakupem), w odpowiedniej dla Twojego roweru konfiguracji.
pablo945 Napisano 12 Maja 2022 Autor Napisano 12 Maja 2022 @hulk14 Dziękuję Ci bardzo, będę sprawdzał.
gelmaz Napisano 12 Maja 2022 Napisano 12 Maja 2022 Tak się zapytam serio odczujesz ubytek około 1 kg na kołach? przy całkowitej masie zestawu 104 kg to będzie 1% albo mniej. Przy 5 km trasie ile zyskasz ?? 0,0001s A ile wydasz na naprawę wylajtowanych kół ?? Według mnie jeździć nie kombinować, jak się zużyją poszczególne elementy to wymieniać w miarę potrzeb. A z autopsji wiem że wraz ze wzrastającym przebiegiem górki ulegają wypłaszczeniu
pablo945 Napisano 12 Maja 2022 Autor Napisano 12 Maja 2022 @gelmaz na razie będę jeździł na obecnych, dopóki się całkiem nie zużyją, pełnej wagi nie podałem, rower z akcesoriami waży gdzieś 13,4kg. Jedyne co na 100% wymienię to korbę x3 na korbę z 1 tarczą.
gelmaz Napisano 12 Maja 2022 Napisano 12 Maja 2022 Pewnie wyjdę na marudę ale dopóki korba jest ok to ją zostaw. Szkoda zachodu. Ja wiem że napędy 1x są teraz w modzie. Ale pamiętaj że mają one zarówno plusy dodatnie jak i ujemne. A wymiana dla samej tylko mody jest bez sensu. Jak chcesz to możesz potestować jak będzie wyglądała jazda na jednej tarczy, nie używając po prostu przedniej przerzutki. Ustaw łańcuch na np środkową tarcze i zrób w ten sposób kilkadziesiąt/kilkaset kilometrów. Jak będzie Ci to odpowiadać i nie będzie Ci brakować góry czy dołu to śmiało zmieniaj. A 13 czy 14 kilo na rower to według mnie nie jest tragedia. Sam pokonuję troszkę dłuższą trasę rowerem o wadze około 20 kg.
gelmaz Napisano 12 Maja 2022 Napisano 12 Maja 2022 Ale może źle do tematu podchodzimy. Może napisz co chcesz osiągnąć, lub co Ci przeszkadza w obecnej konfiguracji. Czy też może jakoś odkryłeś takie wewnętrzne "fe" w swoim rowerze i masz chęć coś w nim zmienić dla samych zmian? Proszę się nie śmiać ja też często tak mam ale u mnie najczęściej kończy się zmianą roweru 😉
pablo945 Napisano 12 Maja 2022 Autor Napisano 12 Maja 2022 @gelmaz Korby nie wymieniam dla mody, nie korzystam z 3 tarczy jedynie 2 pierwsze (zakres 2-6) w związku z czym chcę spróbować opcji 8x1 32T oval, jak będzie tragicznie to wrócę do standardu. Co do aktualnych kół mam wrażenie że bardziej się na nich męczę na podjazdach teraz w sezonie wiosenno/letnim niż w zimie szczególnie na ostatnim odcinku trasy ale daje radę wjechać. Dodatkowo dzięki wymianie obecne koła mógłbym wykorzystywać w zimie, już jedną udało mi na nich wyjeździć nie zaliczając gleby. Jeszcze jedna ważna kwestia, miałem w planach przerobić obecny rower na e-bike, ale zdecydowałem pójść w drugą stronę i stopniowo go odchudzić. Z e-bike za dużo by było roboty jeśli chodzi o konserwację szczególnie z napędem mid. Wolę standardowy serwis roweru we własnym zakresie z którym czuję się pewniej. Stąd decyzja o odchudzaniu.
gelmaz Napisano 13 Maja 2022 Napisano 13 Maja 2022 A to nie pomogę na szczęście zarazek cykloreksji mnie nie dotknął i w odchudzaniu rowerów zbytniego doświadczenia nie mam. Co do tarczy to ok rozumiem powody ale też nie pomogę - ja mam dokładnie w drugą stronę jedyny akceptowalny rower z jedną tarczą to mieszczuch Ile ja się musiałem na szukać górala z co najmniej dwoma blatami...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.