Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam serdecznie, czy ktoś orientuje się czy w danym amortyzatorze można wymienić olej? Czy jest to bez obsługowy element, jeżeli nie ma nie ma wycieków jest OK :)

Przeprowadzić tylko standardową konserwacje smarem i tyle.

Wydaje mi się że u mnie siedzi coś takiego:

dzięki

suntour.thumb.png.def93badda3be63152dcdf82b7b1c1c2.png

Napisano

To jest amortyzator smarowany smarem stałym. Trzeba co najmniej 1x w sezonie rozebrać, wyczyścić, wymyć benzyną w środku, założyć nowe uszczelki kurzowe i napakować świeżego smaru odpowiedniego do amortyzatorów. 

Napisano

ok rozumie , czyli po obydwóch strona są sprężyny.

Pytanie jeszcze jaki smar zastosować ? Czy będzie się nadawało coś takiego Shimano Bike Grease?

Napisano (edytowane)

To czekamy, bo został wywołany do tablicy 😀, a tak właśnie patrzę i wszędzie reklamują go jako smar do amortyzatorów ... 

Edytowane przez chudzinki
Napisano (edytowane)

XCM to bardzo prosta atrapa amortyzatora, bez regulacji tłumienia odbicia/powrotu.

 

Samą spręzynę możesz posmarować tym smarem (gęsty i lepki, przez co lepiej się trzyma zwojów)

https://activia.sgl.pl/cena/oleje-i-smary/smary/do-amortyzatorlw_smar-do-sprazyn-amortyzatorlw/1045czyć się koniecznością jego wymiany.

 

Nie wlewaj do tego widelca żadnego oleju, bo albo wycieknie, albo - co gorsza - zostanie zassany do kartridża blokady w prawej goleni, co może skończyć się koniecznością jego wymiany.

 

4 godziny temu, chudzinki napisał:

@Dokumosa, on jest czerwony?

Biały, bo jest na bazie mydła.

Edytowane przez Galvatron
Napisano

Smar PRO RG2 jest koloru czerwonego i stosowany do łożysk. Mam w sprzedazy smar do łożysk ten PRO oraz także osobno smar do ślizgów i tuleji koloru kremowego. NIE STOSUJE ŻADNYCH SMARÓW LITOWYCH DO AMORKÓW BO MOMENTALNIE AMOREK ZACZĄŁ BY MULIĆ CO SPOWODUJE ZATARCIE GOLENI

Napisano (edytowane)
3 godziny temu, Galvatron napisał:

XCM to bardzo prosta atrapa amortyzatora, bez regulacji tłumienia odbicia/powrotu.

z prawej strony jest regulacja , ustawienia sztywności amortyzatora. / nie wytłumia tak

albo się mylę albo prawa strona amortyzatora jest inna w stosunku do lewej jego części/  nr na zdjęciu 15 i 16 . Lewa sprężyna!? Prawa tłumik powrotu z blokadą skoku amortyzatora

także proszę nie wprowadzać w błąd :)

Edytowane przez misieq00
Napisano

To nie jest tłumik, tylko blokada hydrauliczna.

Modele Suntoura z tłumikiem można poznać po obecności w nazwie litery R ("rebound"), która oznacza obecność regulacji tłumienia odbicIa/powrotu. 

  • +1 pomógł 1
Napisano

XCM to jest tani budżetowy amorek. Masz wersje HLO

Symbol H oznacza Hydrauliczna blokada skoku a symbol LO oznacza blokada skoku przy koronie

W tych wersjach jest system spręzyna/olej czyli z lewej strony patrzac od tyłu amorka jest regulacja naprężenia wstępnego za pomocą korka co jest przy koronie, natomiast z prawej strony jest wsadzony kartridż olejowy służący tylko do blokady skoku - bez żadnej regulacji tłumienia. W modelach HLO jest tylko to dobre że kartridż działaja swobodnie, nie sa jeszcze dodatkowo napełniane specjalnym gazem jak np w wersjach LO lub RL  w wyższych modelach amorków

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...