Suraj Napisano 10 Maja 2022 Udostępnij Napisano 10 Maja 2022 Cześć, słuchajcie pacjent KROSS ESKER 6.0 2020 na z klamkomanetkami SHIMANO GRX RX600 oraz zaciskami SHIMANO GRX RX400. Skończyły mi się klocki wiec zakupiłem nowe. Oczywiście klocki nie wchodziły, wiec z przodu cofnąłem tłoczki do pozycji 0 włożyłem nowe klocki i super. Problem natomiast zrobił się z tyłem .... Zacząłem cofać tłoczki dosłownie po chwili coś cyknęło w klamkomanetce i pociekł płyn ... I to całkiem sporo (albo w mojej głowie ze stresu wyglądało na sporo), ale wytarłem wszytsko ząłożyłem nowe klocki, podpompowałem klamką hamulce i hamują normlanie. Moje pytanie brzmi skąd ten płyn mógł wycieć ? Uszkodziłem coś w klamkomanetce czy ona ma jakiś zawór awaryjny upustowy ? Tłoczki cofałem spokojnie w okolicach milimetra z każdej strony ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
uzurpator Napisano 10 Maja 2022 Udostępnij Napisano 10 Maja 2022 Klocki cofa się przy otwartym odpowietrzniku w klamce, inaczej przemocą próbujesz ustawić system naprzeciw membranie w klamce. Więc pewno przebiło przez membranę i wyszło otworkiem do wyrównania ciśnienia. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Suraj Napisano 10 Maja 2022 Autor Udostępnij Napisano 10 Maja 2022 Czyli jest to zabezpieczenie przed takimi ludźmi jak ja ? Nic się nie powinno uszkodzić w samej klamce ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
uzurpator Napisano 10 Maja 2022 Udostępnij Napisano 10 Maja 2022 No właśnie nie jest, przynajmniej, nie musi być. :/ nie wiem jaka jest konstrukcja klamkomanetki shimano, więc tutaj nie pomogę, i jeżeli działa, to pewno wszystko jest OK, ale usunąłeś odrobinę płynu z systemu, więc przynajmniej przelać by wypadało. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KSikorski Napisano 10 Maja 2022 Udostępnij Napisano 10 Maja 2022 Membrana pęka raczej wtedy, kiedy oleju w systemie jest za dużo. Wygląda to tak, jak by Twój hamulec był odpowietrzany nie z blokadą w zacisku, ale bezpośrednio z klockami na tarczy, lub z jakimś zbyt cienkim zamiennikiem blokady. wskutek tego w układzie było więcej oleju niż jego nominalna pojemność. Cofając tłoczki nadmiar oleju gdzieś sobie poszedł. Nie wiem czy coś pękło czy tam jest jakiś zawór bezpieczeństwa, dokumentacja shimano o tym nie mówi. Ja bym na tym już nie jeździł dopóki bym nie poznał konstrukcji wewnętrznej tej klamki. To, że w garażu jest w porządku, nic nie znaczy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 11 Maja 2022 Udostępnij Napisano 11 Maja 2022 (edytowane) Nie pamiętam konstrukcji, chyba coś w rodzaju worka, ale widziałem przypadek gdzie ten element pękł w klamce Ultegra i sączył się olej. Tam było to spowodowane tym, że ktoś czyścił klamkę sprężonym powietrzem. U Ciebie pewnie było trochę powietrza i oleju, a wciskając tłoczki rozerwałeś "zbiorniczek". Przynajmniej w Ultegra ten element był wymienny, ale musiałbyś mieć klamkę dawcę. Jeżeli konstrukcja GRX jest podobna, to gdzieś z boku klamki powinna być klapka którą da się odkręcić i zobaczyć co się stało. Edytowane 11 Maja 2022 przez skom25 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 11 Maja 2022 Udostępnij Napisano 11 Maja 2022 Membrana potrafi srrzelić nawet przy nieumiejętnym odpowietrzaniu i niestety jest niewymienna. Póki hamulec działa i nie cieknie przy klamce to jeździć i obserwować. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.