Suraj Napisano 10 Maja 2022 Napisano 10 Maja 2022 Cześć, słuchajcie pacjent KROSS ESKER 6.0 2020 na z klamkomanetkami SHIMANO GRX RX600 oraz zaciskami SHIMANO GRX RX400. Skończyły mi się klocki wiec zakupiłem nowe. Oczywiście klocki nie wchodziły, wiec z przodu cofnąłem tłoczki do pozycji 0 włożyłem nowe klocki i super. Problem natomiast zrobił się z tyłem .... Zacząłem cofać tłoczki dosłownie po chwili coś cyknęło w klamkomanetce i pociekł płyn ... I to całkiem sporo (albo w mojej głowie ze stresu wyglądało na sporo), ale wytarłem wszytsko ząłożyłem nowe klocki, podpompowałem klamką hamulce i hamują normlanie. Moje pytanie brzmi skąd ten płyn mógł wycieć ? Uszkodziłem coś w klamkomanetce czy ona ma jakiś zawór awaryjny upustowy ? Tłoczki cofałem spokojnie w okolicach milimetra z każdej strony ... Cytuj
uzurpator Napisano 10 Maja 2022 Napisano 10 Maja 2022 Klocki cofa się przy otwartym odpowietrzniku w klamce, inaczej przemocą próbujesz ustawić system naprzeciw membranie w klamce. Więc pewno przebiło przez membranę i wyszło otworkiem do wyrównania ciśnienia. 1 Cytuj
Suraj Napisano 10 Maja 2022 Autor Napisano 10 Maja 2022 Czyli jest to zabezpieczenie przed takimi ludźmi jak ja ? Nic się nie powinno uszkodzić w samej klamce ? Cytuj
uzurpator Napisano 10 Maja 2022 Napisano 10 Maja 2022 No właśnie nie jest, przynajmniej, nie musi być. :/ nie wiem jaka jest konstrukcja klamkomanetki shimano, więc tutaj nie pomogę, i jeżeli działa, to pewno wszystko jest OK, ale usunąłeś odrobinę płynu z systemu, więc przynajmniej przelać by wypadało. Cytuj
KSikorski Napisano 10 Maja 2022 Napisano 10 Maja 2022 Membrana pęka raczej wtedy, kiedy oleju w systemie jest za dużo. Wygląda to tak, jak by Twój hamulec był odpowietrzany nie z blokadą w zacisku, ale bezpośrednio z klockami na tarczy, lub z jakimś zbyt cienkim zamiennikiem blokady. wskutek tego w układzie było więcej oleju niż jego nominalna pojemność. Cofając tłoczki nadmiar oleju gdzieś sobie poszedł. Nie wiem czy coś pękło czy tam jest jakiś zawór bezpieczeństwa, dokumentacja shimano o tym nie mówi. Ja bym na tym już nie jeździł dopóki bym nie poznał konstrukcji wewnętrznej tej klamki. To, że w garażu jest w porządku, nic nie znaczy. Cytuj
Gość Napisano 11 Maja 2022 Napisano 11 Maja 2022 (edytowane) Nie pamiętam konstrukcji, chyba coś w rodzaju worka, ale widziałem przypadek gdzie ten element pękł w klamce Ultegra i sączył się olej. Tam było to spowodowane tym, że ktoś czyścił klamkę sprężonym powietrzem. U Ciebie pewnie było trochę powietrza i oleju, a wciskając tłoczki rozerwałeś "zbiorniczek". Przynajmniej w Ultegra ten element był wymienny, ale musiałbyś mieć klamkę dawcę. Jeżeli konstrukcja GRX jest podobna, to gdzieś z boku klamki powinna być klapka którą da się odkręcić i zobaczyć co się stało. Edytowane 11 Maja 2022 przez skom25 Cytuj
Dokumosa Napisano 11 Maja 2022 Napisano 11 Maja 2022 Membrana potrafi srrzelić nawet przy nieumiejętnym odpowietrzaniu i niestety jest niewymienna. Póki hamulec działa i nie cieknie przy klamce to jeździć i obserwować. Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.