Skocz do zawartości

[nawigacja] Dotyk czy brak dotyku: który ekran w Garminach jest lepiej widoczny?


burz

Rekomendowane odpowiedzi

Dzień doberek,
czy ktoś z szanownych robił naoczne porównanie ekranów garminowskich - dotykowych i zwykłych, np. Edge 530 vs. 830 lub Explorer? Chodzi głównie o widoczność w słońcu i odblaski, który z nich lepszy...?
 

A przy okazji, jak oceniacie jakość plastiku w powyższych modelach - wygląd i dotyk?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć, co prawda naocznego porównania pomiędzy modelami nie robiłem, więc który wypada lepiej Ci nie powiem, ale od paru miesięcy używam Edge 830 i mogę się wypowiedzieć z doświadczenia na jego temat. Obawy o widoczność w słońcu są kompletnie nie potrzebne. Na przestrzeni otwartej w mocnym słońcu widoczność ekranu jest doskonała. Odblaski pojawiają się jak blisko nas jest coś wyższego co może odbić światło, np. drzewa, budynek, jednak nadal jest to na takim poziomie, że nie ma problemu z odczytaniem wyświetlanych danych.

Co do wyboru modelu dużo zastanawiałem się pomiędzy Edge 530 i 830 głównie w kwestii finansowej. Ostatecznego wyboru 830tki kompletnie nie żałuję, dotykowy ekran zwiększa ilość dostępnych funkcji nawigacyjnych, umożliwia łatwe przeglądanie mapy w trakcie jazdy (lub krótkiego przystanku) i (w mojej opinii) łatwiej się nawiguje po systemie niż przyciskami.

A co do plastiku to co tu dużo mówić, jest dobrze spasowany, nie trzeszczy, wrażenie raczej solidne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ano. Miałem Explore, zmieniłem na E530 dla lepszej baterii i w pierwszej chwili oniemiałem, macam palcem a ten nic, zero reakcji. Dopiero się tak dowiedziałem, że E530 dotyku nie posiada. Ale w niczym to nie przeszkadza a wyświetlacz, jak już wiesz - jest bajka. 0% podświetlenia w dzień i wszystko widać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przed zakupem sprawdziłem swoje trasy z ostatnich 10 lat i wyszło, że jednorazowa jazda nie przekraczała 5 godzin - więc EE powinien być spoko ze swoją baterią. Oczywiście zweryfikuje to życie ;)

A skoro miałeś oba, to jak w porównaniu z EE wypada nawigowanie z mapą na ciut mniejszym ekranie 530-tki i bez dotyku?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To i ja się podepnę pod temat, może nie do końca chodzi o ekran ale o samo urządzenie. Mam garmina edge 520 i do tej pory w zupełności mi wystarczał. Nawet funkcji miał aż nadto. Jednak teraz mieszkam w nowym miejscu i chciałem sobie trochę ponawigować z niego no i totalna klapa. Wcześniej ,może zdarzyło mi się kilka razy jechać po jakimś kursie ale na szosie i w miarę prostym terenie dawał sobie jako tako radę. Natomiast w bardziej zawiłej infrastrukturze, nie mówiąc o mtb, nie da się z tego korzystać. Ciagłe zerkanie ma telefon tez nie jest rozwiązaniem. Jakie są Wasze doświadczenia z nawigowaniem w 830 czy 530? Da się tego używać jak pełnosprawnej nawigacji? Szukam czegoś na zamianę żeby poprawić komfort podróżowania. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja do nawigacji naprawdę polecam dotykowy ekran czyli Edge Explore lub 830. Można wygodnie przeglądać mapy, nawet nie trzeba się zatrzymywać, wystarczy zwolnić. W kieszeniach ze względu na wygodę nic nie wożę, mam plecak, gdzie mam wszystko. Zatrzymanie się, wyciągnięcie telefonu itd. a po prostu zwolnić i poprzesuwać mapę na liczniku to moim zdaniem duża różnica w wygodzie warta tych kilku stówek (jeśli bierzemy 830, jeśli Explore to nawet taniej). Znajdziesz na telefonie a potem musisz wklepywać w licznik... Lepiej od razu wszystko na nim.

Jeśli dobrze kojarzę, w 530 nie można wyszukiwać miejsc i adresów (wczytuje się tylko gpx), co w wersjach z dotykowym ekranem można, bo wyświetla się klawiatura, którą można obsłużyć dotykiem. Ale mogę się mylić, więc jeśli tak to niech mnie ktoś poprawi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam jeszcze takie pytanko do userów EE: co się dzieje po zapełnieniu pamięci, gdy nie kasujemy swoich aktywności? Nowe aktywności nadpisują najstarsze czy po prostu zapis się zatrzymuje... Tego nie ma w instrukcji.

No i jeszcze jaka jest różnica między trybami – jazda górska, jazda przełajowa, jazda po różnej nawierzchni – przy wyznaczaniu tras? Który z nich poprowadzi każdą dostępną ścieżynką, bez preferencji np. tylko drogi ubite/asfaltowe?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do tych trybów: Każdy ma preferencję do tego jakie drogi wybierać. Możesz je też modyfikować. Są opcje nawigowania z minimalizowaniem czasu, minimalizowaniem dystansu. Kolarstwo górskie może zaproponować ci kilka km dłuższą trasę, ale zaliczysz ścieżki w lesie, gdy tryb dojazd do pracy da ci krótszą ale nudnymi ścieżkami w mieście. No i tak jak wspomniałem w każdym możesz trochę pozmieniać preferencje, możesz ustawić inne ekrany danych, które będą się wyświetlać, więc możesz sobie stworzyć wachlarz gotowych profili na: trening w lesie, wycieczkę poza miasto, jazda po mieście. Brak kompromisów podczas jazdy, brak zmieniania ustawień przed każdą jazdą, po prostu raz na zawsze ustawiasz kilka trybów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No przede wszystkim sama nazwa wskazuje jakie są preferencje. Jazda górska zaproponuje ci ścieżki leśne, szosowa będzie cię prowadzić ulicami a dojazdy do pracy będzie starać się cię prowadzić tam, gdzie są ścieżki dla rowerów przy jezdni. Więcej preferencji danych trybów i różnic między nimi możesz zobaczyć dodając każdy i w ustawieniach przeglądając co jest w nich poustawiane i wtedy najlepiej sam sobie odpowiesz na pytanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...