Skocz do zawartości

[Tarcze] Dwa komplety kół i tarcze w dwóch systenach


rozk_rock

Rekomendowane odpowiedzi

Mam taki mały problem z tarczami. Tzn nie wiem jak to ugryźć, ale może od początku.
Posiadam rower powiedzmy gravelowy, do niego komplet kół z grubszymi oponami. 
Chciałbym jak najłatwiej konwertować ten rower z „uterenowionego” na „szosowy”.
Mam dwa komplety kół. Jeden z grubszymi oponami pod tarcze na 6 śrub. Drugi pod tarcze centerlock. Mam też dodatkowy komplet tarcz pod 6 śrub, chociaż te nie są najlepsze na świecie. I tutaj zaczyna się mój problem. 
Jak to ugryźć, żeby mieć jak najmniejszy problem z tarczami i hamulcami. Tzn, żeby nie musieć regulować tego za każdym razem. Czytałem, że z adapterami bywają problemy bo przesuwają tarcze. Także jak to ugryźć najlepiej?

1) Kupić tarcze CL i liczyć, że będzie ok?
2) Kupić adapter i użyć dotychczasowych tarcz (w cale nie najlepszych)?
3) Kupić takie same tarcze jak w kołach na śruby i adapter na CL (może jest jakiś taki, który nie powoduje przesunięcia)?

Poradźcie proszę. 

Pytanie numer dwa, gdyby najlepszym rozwiązaniem był punkt 1) jakie tarcze do ~150 zł za komplet? Czy SM-RT54/64 będą ok?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak chcesz zachować łatwość rotacji to kup po prostu drugi komplet tarcz. Niestety nawet u jednego producenta piast bywają drobne (dziesiętne części mm) przesunięcia płaszczyzny tarczy względem lewego haka ramy. Tego nie przeskoczysz inaczej niż wybór kół na tych samych piastach ew. doświadczalne dobranie takich żeby było ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pod tarcze na 6 śrub są podkładki dystansowe jak tutaj: https://www.bikestacja.pl/podkladki-pod-sruby-do-tarcz-hamulcowych-syntace-p-3403.html?gclid=Cj0KCQjwmuiTBhDoARIsAPiv6L9gFqgAgwFw8Tqqx40MDQbQaLnYLTTKB2a6R2GzyaXFTlKTMWkvPvAaAvhrEALw_wcB

Nie wiem czy znajdzie się coś takiego dla CenterLock...

2 minuty temu, llemon napisał:

Nie wiem czy znajdzie się coś takiego dla CenterLock...

znalazłem, są takie: https://boydcycling.com/products/centerlock-disc-brake-rotor-shim-4-pack.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, Dokumosa napisał:

Jak chcesz zachować łatwość rotacji to kup po prostu drugi komplet tarcz. Niestety nawet u jednego producenta piast bywają drobne (dziesiętne części mm) przesunięcia płaszczyzny tarczy względem lewego haka ramy. Tego nie przeskoczysz inaczej niż wybór kół na tych samych piastach ew. doświadczalne dobranie takich żeby było ok.

Rozumiem, w takiej sytuacji faktycznie będe musiał po prostu to zrobić i ewentualnie ratować się podkładkami polcanymi przez @llemon.

 

7 godzin temu, rozk_rock napisał:

Pytanie numer dwa, gdyby najlepszym rozwiązaniem był punkt 1) jakie tarcze do ~150 zł za komplet? Czy SM-RT54/64 będą ok?

Czy możecie polecić jakieś tarcze CL 160mm?

Czy duża jest różnica pomiędzy SM-RT54 a SM-RT64? Czy może szukać lepszych/innych?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj różnica żadna - obie to marna chińszczyzna po której ślizgają się klocki zamiast hamować. Przyzwoite tarcze shimano zaczynają się od SM-RT81. Tyle, że mają inną  przypadłość - podatność na przegrzanie - jeśli jednak nie jeździsz extremalnie będziesz z nich zadowolony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli masz zaciski deore lub wyższe to tarcze XT złe nie będą. Naprawdę trzeba się bawić w ekstremalne DH żeby je zniszczyć od przegrzania. Jeśli nie shimano to swisstop catalyst. W przypadku niższych modeli zacisków praktycznie nie ma alternatywy dla kiepskiego shimano (najtańsze jakie są będą tak samo dobre jak rt5x) - tu istotny jest design tarczy czyli dopasowana do większego klocka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...