rozk_rock Napisano 10 Maja 2022 Udostępnij Napisano 10 Maja 2022 Mam taki mały problem z tarczami. Tzn nie wiem jak to ugryźć, ale może od początku. Posiadam rower powiedzmy gravelowy, do niego komplet kół z grubszymi oponami. Chciałbym jak najłatwiej konwertować ten rower z „uterenowionego” na „szosowy”. Mam dwa komplety kół. Jeden z grubszymi oponami pod tarcze na 6 śrub. Drugi pod tarcze centerlock. Mam też dodatkowy komplet tarcz pod 6 śrub, chociaż te nie są najlepsze na świecie. I tutaj zaczyna się mój problem. Jak to ugryźć, żeby mieć jak najmniejszy problem z tarczami i hamulcami. Tzn, żeby nie musieć regulować tego za każdym razem. Czytałem, że z adapterami bywają problemy bo przesuwają tarcze. Także jak to ugryźć najlepiej? 1) Kupić tarcze CL i liczyć, że będzie ok? 2) Kupić adapter i użyć dotychczasowych tarcz (w cale nie najlepszych)? 3) Kupić takie same tarcze jak w kołach na śruby i adapter na CL (może jest jakiś taki, który nie powoduje przesunięcia)? Poradźcie proszę. Pytanie numer dwa, gdyby najlepszym rozwiązaniem był punkt 1) jakie tarcze do ~150 zł za komplet? Czy SM-RT54/64 będą ok? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 10 Maja 2022 Udostępnij Napisano 10 Maja 2022 Jak chcesz zachować łatwość rotacji to kup po prostu drugi komplet tarcz. Niestety nawet u jednego producenta piast bywają drobne (dziesiętne części mm) przesunięcia płaszczyzny tarczy względem lewego haka ramy. Tego nie przeskoczysz inaczej niż wybór kół na tych samych piastach ew. doświadczalne dobranie takich żeby było ok. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
llemon Napisano 10 Maja 2022 Udostępnij Napisano 10 Maja 2022 Pod tarcze na 6 śrub są podkładki dystansowe jak tutaj: https://www.bikestacja.pl/podkladki-pod-sruby-do-tarcz-hamulcowych-syntace-p-3403.html?gclid=Cj0KCQjwmuiTBhDoARIsAPiv6L9gFqgAgwFw8Tqqx40MDQbQaLnYLTTKB2a6R2GzyaXFTlKTMWkvPvAaAvhrEALw_wcB Nie wiem czy znajdzie się coś takiego dla CenterLock... 2 minuty temu, llemon napisał: Nie wiem czy znajdzie się coś takiego dla CenterLock... znalazłem, są takie: https://boydcycling.com/products/centerlock-disc-brake-rotor-shim-4-pack. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rozk_rock Napisano 10 Maja 2022 Autor Udostępnij Napisano 10 Maja 2022 7 godzin temu, Dokumosa napisał: Jak chcesz zachować łatwość rotacji to kup po prostu drugi komplet tarcz. Niestety nawet u jednego producenta piast bywają drobne (dziesiętne części mm) przesunięcia płaszczyzny tarczy względem lewego haka ramy. Tego nie przeskoczysz inaczej niż wybór kół na tych samych piastach ew. doświadczalne dobranie takich żeby było ok. Rozumiem, w takiej sytuacji faktycznie będe musiał po prostu to zrobić i ewentualnie ratować się podkładkami polcanymi przez @llemon. 7 godzin temu, rozk_rock napisał: Pytanie numer dwa, gdyby najlepszym rozwiązaniem był punkt 1) jakie tarcze do ~150 zł za komplet? Czy SM-RT54/64 będą ok? Czy możecie polecić jakieś tarcze CL 160mm? Czy duża jest różnica pomiędzy SM-RT54 a SM-RT64? Czy może szukać lepszych/innych? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 10 Maja 2022 Udostępnij Napisano 10 Maja 2022 Dzisiaj różnica żadna - obie to marna chińszczyzna po której ślizgają się klocki zamiast hamować. Przyzwoite tarcze shimano zaczynają się od SM-RT81. Tyle, że mają inną przypadłość - podatność na przegrzanie - jeśli jednak nie jeździsz extremalnie będziesz z nich zadowolony. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rozk_rock Napisano 10 Maja 2022 Autor Udostępnij Napisano 10 Maja 2022 To hobby stało sie strasznie kosztowne. 😜 @DokumosaTo jakie tarcze wg Ciebie są odpowiednie? Cl 160mm takie co hamują i sie nie przegrzewają? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 10 Maja 2022 Udostępnij Napisano 10 Maja 2022 Jeśli masz zaciski deore lub wyższe to tarcze XT złe nie będą. Naprawdę trzeba się bawić w ekstremalne DH żeby je zniszczyć od przegrzania. Jeśli nie shimano to swisstop catalyst. W przypadku niższych modeli zacisków praktycznie nie ma alternatywy dla kiepskiego shimano (najtańsze jakie są będą tak samo dobre jak rt5x) - tu istotny jest design tarczy czyli dopasowana do większego klocka. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.