Skocz do zawartości

[Kupno] Pierwszy e-bike. Hybryda.


Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Mam zamiar kupic rower elektryczny bo tak jakos ostatnio spodobał mi sie ten temat. Myslalem o hybrydzie bo nie ukrywam ze lubie sobie wyjechac do lasu. Mam zamiar rowerem glownie dojezdzac do pracy a mam okolo 15km w jedna strone wiec bedzie okolo 30km dziennie. Co do budzetu to nie wiem mysle ze do 20 tys max. Nie znam sie zupelnie na rowerach elektrycznych i nie chce przeplacac ale z drugiej strony wychodze z zalozenia ze lepiej wiecej zaplacic za cos porzadnego. Mieszkam w Szwecji i znalazlem te dwa modele ktore wydaja sie interesujace:

https://www.elcykelvaruhuset.se/sv/haibike-trekking-4-herr-2021.html#252=1754

https://www.sportproffsen.se/fitnord-ranger-500-elmountainbike

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja również wychodzę z założenia że jak coś kupić, to kupić raz a dobrze. W temacie e-bike, to jedynie trochę liznąłem tematu i tutaj jak najbardziej warto patrzeć na pojemność baterii.

Następnym ważnym elementem dla mnie jest sam napęd i tutaj pojawia się pewny problem, bo tradycyjny napęd będzie się zużywał wielokrotnie szybciej niż w tradycyjnym rowerze, wiec albo się przygotujemy na to że łańcuch trzeba będzie pewnie zmieniać z 1,5-2,5k km ( wszystko zależy na jakim wspomaganiu będziemy jeździć co za tym idzie jakie siły będą generowane na napęd ) albo będziemy jeździć do zarżnięcia łańcucha, kasety i przedniego blatu. Niestety ale jeszcze nie wymyślono dedykowanego napędu dla elektryków. 

Ale jest alternatywa w postaci paska zamiast łańcucha i napędu w piaście i tutaj osobiście bym poszedł właśnie tą drogą. Takim przykładem niech będzie Canyon:

https://www.canyon.com/pl-pl/rower-elektryczny/rowery-elektryczne-trekkingowe/pathlite-on/pathlite-on-8-suv/3755.html?dwvar_3755_pv_rahmenfarbe=BN

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jakoś nie rzuciło mi sie dużo modeli właśnie z takim paskiem w oczy. Większość topowych producentów produkuje rowery z normalnymi łańcuchami z jakiegoś powodu. Co do serwisowania łancucha to wydaje mi się że nie będe miał z tym większego problemu. Rowerek fajny cena dość wysoka i nie wiem czy słusznie w porównaniu do tańszych modeli od Canyona. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie się zastanawiałem czy tylni amor jest warty dopłaty bo w sumie to bede jeździł w 70% do pracy po dobrych ścierzkach a w 30% w jakimś terenie ale też bez skakania po skałach i szaleństw. Budżet 20k zl czyli to ~40k koron. Też nie chce wydawać niepotrzebnie pieniędzy na funkade z których nie będe korzystał.

Edytowane przez Najemnik6
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylny amor to w góry i nie w tej cenie. To fantastyczna rzecz ale jak masz zamiar głównie po mieście jeździć to pewnie szkoda kasy, a na krawężniki można zainwestować w sztycę NCX.

Szukałbym czegoś w tym stylu:
https://pamirbike.pl/produkt/ghost-e-teru-b-pro-2022/#specyfikacja-produktu9917-73c086bc-d77b99d8-2e20ec9c-9fb193b1-dd4f

Po asfalcie pojedzie, bo to elektryk, a w terenie pozwoli się pobawić.

W tych dwóch szwedzkich sklepach nie ma nic ciekawego. Inna sprawa, że to jeszcze dostępne musi być i tu się schody zaczynają.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest wiecej sklepów, podałem tylko  dwa modele które mi wpadły w oko. Ten gost spoko nawet wygląda. Ale tak jak mówisz może być cieżko z dostępnością a zamawianie np. z Polski nie wchodzi w gre bo musze mieć serwis i gwarancje na miejscu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, Najemnik6 napisał:

Właśnie mam tylko rower szosowy i chce coś na grubszych oponach. Teoretycznie przeróbka nie jest głupim pomysłem ale niestety nie mam odpowiedniego roweru. 

A to problem przerobić sosówke na gravela? Przecież wystarczy wymienić koła i wsio! CYC X1 STEALTH będzie pasować do każdego praktycznie roweru. Instalacja tego zestawu to banał.

Ps. Ja za CYC X1 STEALTH z lepszym wyświetlaczem (750c) i freewheel 2.0 zapłaciłem 1009 USD (4500 zł). VAT i cło wyniosło mnie 352 zł. Czyli za wszystko dasz mniej niż 5k zł! Naprawdę warto! Ten silnik w odróźnieniu od firmówek możesz dowolnie skonfigurować za pomocą apki na telefon pod siebie! Nie chesz mocy na poziomie 1200W. No problem! Możesz dać sobie limit na np. 500W. Będzie ciszej i bardziej rowerowo!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kwestia gustu, mi się to nie podoba. Pokaże ci jak powinna wyglądać szosa e-bike https://www.scott.pl/produkt/1288/8998/Rower-Addict-eRide-30

Następna rzecz, to rower ze wsparciem elektrycznym ma wspierać a nie napędzać i tutaj tak po prawdzie nie jest istotne do ilu wspiera, tylko jak to robi, czy nie ma dodatkowych oporów po przekroczeniu limitu, że w każdej chwili można wyłączyć napęd a tylko włączać/ wspomagać się na podjazdach, że jak bateria się wyczerpie to jedynie co odczujemy że mamy te parę kg. cięższy rower analogowy. Po prostu ma być jak najbardziej zbliżone do tradycyjnego analoga, łącznie z wyglądem. O czymś takim jak manetka do gazu nawet nie wspominam :ninja:

No ale rozumie że ktoś lubi całkiem inne konstrukcje, nawet jeżeli silnik robi za niego wszystko. " Każda potwora znajdzie swojego amatora" 

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Musiałbym poszukać jakiegoś fajnego używanego roweru w dobrej cenie pod przeróbke. Znalazłem jeszcze cos takiego dzisiaj:

https://www.scott-sports.com/se/en/product/scott-aspect-eride-920-bike-black

https://www.canyon.com/sv-se/elcyklar/el-mountainbikes/grandcanyon-on/grand-canyon-on-9/3122.html?dwvar_3122_pv_rahmenfarbe=BK

https://www.merida-bikes.com/sv-se/bike/2750/ebignine-300-se

Mniej wiecej w podobnych przedziałach cenowych. Pytanie tylko jaka jest różnica między Bosch Performance CX a Shimano EP8? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ważne co tu wkleisz i tak będziesz mieć limit wspomagania do 25km/h ( powyżej tego draujesz do roboty normalnie jak na zwykłym rowerku z Decathlonu za 1600 zł). Zasięg też będziesz mieć mniejszy bo masz tam Aku 500-625 Wh. 

 

Edytowane przez Dave99
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Radził bym ci zanim cokolwiek zamówisz do konwersji roweru sprawdzić norweskie przepisy. Zrobić i jeździć możesz bez problemu gdy spełnia definicję roweru elektrycznego - 250W i 25 km/h. W niektórych krajach istnieje jeszcze opcja S-Pedelec, do 45 km/h ale wymaga rejestracji i OC. Pojazdem nie spełniającym tych wymagań możesz jeździć co najwyżej po prywatnym ranczu. Wiem Ze w Polsce sporo ludzi jeździ po drogach publicznych pojazdami nie spełniającymi definicji roweru elektrycznego ( rejestracji S-Pedelca ustawodawca nie przewidział a więc też jest nielegalny) ale jak wiadomo Polska krajem praworządnym nie jest i nawet policjanci nie mają pojęcia o przepisach ( za to prawnicy jak najbardziej - w razie jakiejś kolizji) ale w Norwegii może być inaczej.

  • +1 pomógł 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mieszkam w Szwecji ale zgadza się że tutaj przepisy są dużo bardziej rygorystyczne więc w moim wypadku wchodzi w gre tylko i wyłącznie rower elektryczny. Nawet nie z powodu samych przepisów tylko po prostu lubie jeździć na rowerze, sprawia mi to frajde i do moich potrzeb 250W i 25 na godzine powinno w zupełności wystarczyć. Nie wiem ale chyba zamiast czegoś mocniejszego wolał bym kupić sobie skuter albo crossa. Mogę się mylić ale po prostu mocniejsze maszyny bardziej mi przypominają już motory elektryczne niż same rowery.

  • +1 pomógł 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te 25 km/h na wyświetlaczu to w praktyce realne 23 km/h gps'owe. To tak na marginesie. 

Jak już zafiksowaleś się na fabrycznym ebiku to zainteresuj się Ecobike MX 500 z Aku 840 Wh. Do roboty jak znalazł. Oświetlenie zasilane z głównego akumulatora, błotniki, bagażnik,cena 12 koła. Nawet chciałem go kupić ale na szczęście zmądrzałem i poszedłem w przeróbkę i kupiłem poprostu silnik cyc X1 stealth to swojego obecnego rowerku. Nie żałuję decyzji. Wyszło dużo taniej i mam sprzęt miażdżący każdy firmowy ebajczek.

Edytowane przez Dave99
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jednak zdecydowałem się na Cube Reaction Hybrid Pro 625. Duży był problem żeby znaleźć coś dostępnego na magazynach w odpowiednim rozmiarze. Ten akurat ma dobre opinie i myśle że stosunek ceny do jakości tez jest dobry i jak na pierwszego ebike bedzie w sam raz. Szkoda że musiałem brać w białym kolorze bo srebrny mi się dużo bardziej podoba ale raczej się nie doczekam. Dziękuje wszystkim za pomoc! Tutaj macie linka do roweru:

https://www.bikester.se/cube-reaction-hybrid-pro-625-M1011668.html?vgid=G1484846&cgid=38448

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, chudzinki napisał:

Dobry wybór 😉.

 

A dlaczego dobrze skalibrowany licznik ma pokazywać niewłaściwe dane?

Bo producenci nie bawią się w dokładne ustawianie rozmiaru obwodu koła co do milimetra. To że koło nominalnie ma 26 cali wcale nie oznacza że taki jest obwód rzeczywisty. Ja np. w liczniku sigma 16.16 musiałem ręcznie ustawić obwód koła na 1975mm aby prędkość i dystans pokrywał się z gps'em. Gdy miałem ustawione na preset 26 cali to miałem zawyżony dystans. Np. do roboty mam 7.2 km według gpsa , a licznik pokazywał mi 7.65 km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przecież liczniki nie ustawia się pod GPS bo nie od dzisiaj wiadomo, że wskazania GPS obarczoną są sporym błędem, zwłaszcza w górach różnice są zauważalne.

Nie ustawia się też pod rozmiar koła, a pod konkretną sztukę. Producent może sobie robić jakie chce, tabelki podane w instrukcji liczniki też można zignorować. Jeśli chcesz mieć ustawienie co do milimetra to trzeba zmierzyć obwód koła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...