r3nz Napisano 5 Maja 2022 Udostępnij Napisano 5 Maja 2022 Cześć, poszukuję roweru Crossowego, który będzie używany głównie na ścieżkach rowerowych, na jakieś lekkie wypady do lasu, parku itd. raczej żadnych grubych tematów :), być może jak trochę polepszę kondycję, to pojeżdżę nim do pracy (w większości ścieżka na kostce). Ponieważ w bardzo zbliżonej cenie da się kupić orkana 3M z 2022 i 4m z 2020, chciałem się Was zapytać, który będzie lepszym wyborem... https://www.romet.pl/Rower,ORKAN_3_M,10,819,820,15689,2022.html#0000000000FF-18 https://www.romet.pl/Rower,ORKAN_4_M,10,819,852,15395,2020.html#268a4b-19 Mam 177 cm wzrostu i ważę ok. 83 kg (liczę, że przy jeździe na rowerze trochę spadnie :D). Nie mam doświadczenia z hamulcami tarczowymi, czy to mechanicznymi, czy hydraulicznymi, a im więcej czytam, tym mam większe wątpliwości Nie chciałbym aby lepsze było wrogiem dobrego, w przypadku amatora i niedzielnego rowerzysty, którym jestem i pewnie będę. Jeśli chodzi o zdolności manualne, to klocki, olej czy płyn hamulcowy w aucie potrafię wymienić samodzielnie, więc zakładam, że w rowerze też jakoś dam radę. Nie chciałbym się jedynie denerwować, że przed każdą jazdą trzeba coś regulować, żeby się po prostu rekreacyjnie przejechać Nie ukrywam, że matowe malowanie w rowerach oraz hamulce tarczowe mi się podobają. Wiem, że nie wyglądem roweru się jeździ, jednak chciałbym żeby również mi się podobał (stąd powyższe modele). Chyba, że to bardzo zły wybór i możecie coś zaproponować. Wstępnie chciałem kupić orkana 1M, ale jest tam wolnobieg, o którym poczytałem oraz w modelu 2021 widziałem, że występują hamulce J.A.K. Super brakes, które kompletnie nic mi nie mówią i postanowiłem trochę nagiąć budżet... Tym bardziej, że w moim przypadku będzie to sprzęt raczej na lata. W swoim życiu miałem Wikinga WU, który dostałem na komunię, później pod koniec podstawówki miałem innego Rometa, no i ten będzie moim trzecim rowerem, który chciałbym wybrać świadomie 3M 4M Z góry bardzo dziękuję